آموزش سئو محتوا با معیارهای گوگل | آموزش نوشتن عنوان سئو | سه سوت وب

آموزش سئو محتوا با معیارهای گوگل | آموزش نوشتن عنوان سئو | سه سوت وب

از مباحث مهم و بسیار با اهمیت در آموزش سئو این است. یاد بگیریم مقالات و محتوا خود را چگونه سئو کنیم ؟ برای اینکه توجه گوگل به سایت خود جلب کنید باید یکسری المان و نکته را هنگام نوشتن محتوا برای سایتتان رعایت کنید. که در آموزش سئو محتوا به تمام نکات مهم آن میپردازیم. و کل مبحث آموزش سئو و تولید محتوا را پوشش خواهیم داد.

دلیل اهمیت نوع محتوایی که در وب سایت خودتان منتشر میکنید این است. که بتوانید با آن رتبه سایت خود را افزایش دهید و ترافیک سایت را بالا ببرید. پس متن و محتوایی که مینویسید باید با تمام اصول و قواعد و معیارهای گوگل مطابقت داشته باشد تا به آن امتیاز دهد.

آموزش سئو و تولید محتوا

معیارهای گوگل برای سئو محتوا

  1. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.
  2. از اعداد و جملات پرسشی برای عنوان مطلب استفاده کنید.
  3. سرتیترها را درست انتخاب کنید .
  4. از عکس و ویدئو استفاده کنید.
  5. به اندازه کافی از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید.
  6. لینک سازی کنید.
  7. از کلمه کلیدی در ابتدا متن و عنوان استفاده کنید.
  8. توضیحات متا باید جالب و خواندنی باشد.

در ادامه تمام گزینه های بالا را مفصل توضیح خواهیم داد:

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

در آموزش سئو محتوا کلمات کلیدی داخل متن بسیار مهم هستند و تاثیر بسیار زیادی در میزان کلیک و دیده شدن سایت شما دارند. طرز کار موتورهای جستجو به این صورت است که سایتها را بر اساس میزان سرچی که یک عبارت دارد و سایتی که بهتر بر روی این کلمه کار میکند و برای آن مقاله مینویسد را به کاربر نمایش می دهد. برای اینکه به گوگل بفهمانیم که کلمات کلیدی این صفحه چیست باید به تعداد مشخصی از آن کلمه کلیدی لینک داده شود اما دقت کنید که در این کار زیاده روی نکنید. البته کلید کلمه کلیدی که انتخاب میکنید باید مطابق با مطالب داخل متن باشد.

پس اولین کاری که باید برای تولید محتوا انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مطابق با متن است. که باید دانش کافی برای تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید. باید بدانید چه کلماتی به سئو متن شما کمک میکند و با ارزش تر است ؟ میزان سرچ و میزان رقابت کلمات کلیدی از معیارهای انتخاب آنها است. البته ابزارهایی برای وبمسترها وجود دارد که میتوانند به آنها در تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. همچین میتوانید از صفحه نتایج گوگل و پیشنهاداتی که میدهد هم برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده کنید.

Moz keyword explorer : با این ابزار میتوانید در هر زمینه ای کلمه کلیدی پیدا کنید. این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند.

Google trends : این ابزار کمک میکند تا چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید و میزان سرچ آنها را نیز به شما نشان میدهد.

Keyword tool.io : از ابزارهای قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی می باشد.

  1. عنوان صفحه جذاب باشد

یکی از مهمترین مواردی که هنگام آموزش سئو و تولید محتوا باید به آن توجه کرد انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و خلاقانه برای کاربران تا به سمت سایت شما جذب شوند. جذابیت عنوان برای مخاطب میتواند کمک کند تا CTR یا حجم بازدید از محتوای منتشر شده بر روی سایت بسیار بیشتر شود. عنوان شما باید چنین ویژگی هایی داشته باشد.

  • جذاب باشد
  • معرف محتوای شما باشد
  • شامل کلمه‌ کلیدی اصلی در ابتدا عنوان باشد
  • عنوان بهتر است بیشتر از ۶۰ کاراکتر نداشته باشد

میتوانید از عبارات پرسشی استفاده کنید :

  • آیا از سئو محتوا چیزی میدانید؟
  • چگونه باید متن و محتوا را بهینه کرد ؟
  • از بهینه سازی محتوا چه میدانید؟

یا از اعداد برای جلب توجه کاربر استفاده کنید:

  • ۲۰ نکته مهم در تولید محتوا برای سایت
  • ۱۰ روش آموزش سئو محتوا در سایت
  • ۸ نکته در آموزش سئو

از عبارتی مثل :

  • بهترین روش در آموزش سئو سایت (بزرگترین برترین عالی ترین بیشترینسریع ترین)
  • اشتباهات رایج در زمینه تولید محتوای سئو شده کدامند؟
  1. تیترها و تگ h را بهینه کنید.

یکی از مهمترین تگ‌های html در سئو، تگ‌های عنوان هستند. هر صفحه از سایت شما باید دارای عنوان اصلی باشد. این عنوان در سایت شما باید در تگ h1 قرار بگیرد. این یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا است.

سایر عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها به ترتیب اهمیت، در تگ‌های h2 تا h6 قرار می‌گیرند.
توجه کنید که هرچه عدد h افزایش یابد، از اهمیت آن تگ کم می‌شود. بنابراین مهمترین تگ عنوان سایت، همان تگ h1 است که بهتر است در هر صفحه از سایت حداکثر یکبار استفاده شود.

  1. توجه به url و نامگذاری درست

در هنگام نوشتن url باید به نکاتی دقت کنید. url برای ربات های گوگل در زمان ایندکس اهمیت زیادی دارد سعی کنید url  طولانی نباشد. بهترین کار این است که url شامل کلمه کلیدی باشد و همچنین با متن شما مرتبط باشد. اگر url شما انگلیسی است می‌توانید بخش اصلی عنوان را ترجمه کنید و در url قرار دهید.

آموزش سئو محتوا

  1. بهینه سازی متن و محتوا

مهمترین و اصلی ترین قسمت در آموزش سئو و تولید محتوا ، متن است. برای سئو کردن متن نیز باید به نکاتی توجه داشته باشیم تا بتوانیم سئو خود را سبز کنیم . در صورتی عدم رعایت هر کدام از این نکته ها خود افزونه یوست به شما اعلام میکند مشکل متن و محتوا شما از کجاست.

  • استفاده از محتوای مرتبط و با کیفیت
  • پاراگراف بندی صحیح محتوا
  • خوانا بودن محتوا
  • استفاده از جملات با طول مناسب (استفاده از جملات طولانی ممنوع)
  • استفاده از عنوان و زیر عنوان‌های مرتبط
  • رفع خطای نگارشی و املایی
  • قرار دادن کلمه‌ی کلیدی در پاراگ اول
  • توزیع یکسان کلمات کلیدی در محتوا
  • در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.
  • سعی کنید علاوه بر خود کلمه‌ی کلیدی از کلمات مرتبط و معنی ساز هم استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان زیر ۳۰۰ کلمه ننویسید. اگر می خواهید یک مقاله‌ی عالی داشته باشید تعداد کلملات محتوا را به بالای ۹۰۰ کلمه افزایش دهید.
  1. قرار دادن تصاویر و ویدیو ضروری است

یکی از ضروری ترین المانی که در محتوا خود باید حتما داشته باشید تصاویر و ویدیو است. گوگل به محتوایی که از عکس و ویدیو و یا پادکست استفاده کند امتیاز بالایی میدهد. عکس ها باعث انتقال دقیق مفاهیم افزایش جذابیت متن برای کاربران میشود . یکی از مهمترین ویژگی هایی که تصاویر دارند قرار دادن متن جایگزین است (alt) استفاده کنید. استفاده از ویدیو نیز به افزایش ماندن کاربر در سایت کمک می‌کند.

در این قسمت آموزش سئو محتوا به قسمتهای مهم برای بهینه سازی عناوین تصاویر و نقش هرکدام در سئو شدن تصاویر سایت میپردازیم .

۴ شاخص مهم وجود دارد:

شاخص عنوان یا title

این قسمت عنوان تصاویر را به گوگل نمایش میدهد و زمانی موس را بر روی تصویری نگه داشته شود این عنوان نمایش داده میشود. بهتر است از کلمات مترادف و یا خود کلمه کلیدی صفحه باشد.

شاخص نام جایگزین یا alt

این گزینه برای زمانی مناسب است که تصویری در سایت آپلود نشود. در این حالت عنوانی که برای متن جایگزین انتخاب شده است نمایش میدهد و توضیح کوتاهیست برای کاربر که تصویر لود نشده چه بوده است.

نام فایل تصاویر

از دیگر پارامترهایی که کمتر به آن توجه میشود نام تصویر است. باید سعی شود از عبارات با مفهموم استفاده شود ، از کلمات بی معنا و اعداد استفاده نکنید.

حجم هاست 

بهینه سازی تصاویر هم یکی از راه هایی ست که به سئو شدن متن و مقاله ها کمک میکند. سعی کنید حجم و اندازه تصاویر را کاهش دهید ابزار های زیادی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم.

  1. لینک سازی داخلی انجام دهید

مقاله ای که مینویسید باید لینک دهی شود یعنی به صفحه های مربوط به هم و مطالبی که میتوانند به هم مرتبط باشند لینک دهید .البته به این نکته دقت کنید تعداد لینک های داخلی نباید زیاد باشد. لینک دهی داخلی یکی از مهمترین بحثهای آموزش سئو محتوا می باشد که به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

  1. از برچسب و tag  استفاده کنید.

اگر چند مقاله از سایت شما به گونه‌ای باهم در ارتباط هستند که در زیردسته‌ی جدیدی قرار می‌گیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود.
در استفاده از برچسب‌ها زیاده‌روی نکنید. ممکن است صفحه‌ای از سایت شما به برچسب احتیاج نداشته باشد. حداکثر تعداد افزودن برچسب برای یک صفحه ۵ مورد پیشنهاد می‌شود.

  1. دسته بندی کردن مطالب

با دسته بندی کردن مطالب تمام مقالات به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار میگیرند و میتوانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید.

  1. آموزش نوشتن عنوان سئو

این قسمت از مهمترین بخش های سئو کردن محتوا است. در این بخش عنوان مطلب شما که در صفحه نتایج یا همان serp  گوگل نمایش داده میشود . نوشتن عنوان اصولی دارد ، اول اینکه بخش ابتدایی عنوان سئو از کلمه کلیدی استفاده کنید، دوم اینکه طول عنوان سئو کمتر از ۷۰ کاراکتر بنویسید تا به طور کامل در صفحه نمایش داده شود و در انتها و بخش سوم میتوانید از برند و نام سایت خود استفاده کنید همچنین برای جدا کردن بخش های عنوان میتوانید از علامتهای جداساز مثل  |  استفاده کنید.

  1. توضیحات متا را هدفمند بنویسید.

توضیحات متا همانند عنوان سئو بخش مهم در جلب توجه کاربران است. در این قسمت توضیحاتی اضافه میشود که میتواند درباره موضوع مقاله توضیح دهد و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین کاربر بعد از اینکه عنوان محتوای شما را در موتورهای جستجو پیدا کرد ، قطعا نگاهی به توضیحات متای شما هم خواهد داشت که باید دقت کنید متناسب با عنوان محتوا باشد.

  1. لینکهای خارجی

برای بهتر شدن هرچه بیشتر سئو محتواهایتان از لینک خارجی استفاده کنید . در قسمت آموزش سئو محتوا ابتدا باید بدانیم لینک خارجی چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟ در لینک دهی اینکه چه کسانی به شما لینک میدهند و اینکه شما به چه کسانی لینک میدهید بسیار اهمیت دارد و بر ارتباط صفحه تاثیر دارد همچنین بر اعتبار آن تاثیر زیادی می گذارد. لینک دهی به صفحه هایی باشد که به هم ارتباط معنایی دارند . البته باید سایتهایی را انتخاب کنید که اعتبار بالایی دارند.

نتیجه گیری نهایی آموزش سئو و تولید محتوا :

در انتها آموزش سئو محتوا باید گفت برای اینکه محتواهایی که برای سایت خود مینویسید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و سئو شما در یوست سبز بشود باید تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد رعایت کنید و با دقت هر چه تمام تر انجام دهید تا مقالات شما هم برای کاربرانی که به سایت شما می آیند و هم برای گوگل جذاب باشد.

در سه سوت وب انواع مقالات در زمینه آموزش سئو و تولید محتوا ،‌ نحوه بهینه سازی تصاویر ، راه هایی برای بالا بردن سرعت سایت و معرفی انواع افزونه ها و … امکانات و مطالب دیگر را برای بالا بردن سطح علمی شما قرار داده است امیدوارم برای شما مفید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *