آموزش نصب وردپرس در سی پنل

آموزش نصب وردپرس در سی پنل

آموزش نصب وردپرس در سی پنل : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که برای طراحی وب سایت های ساده و حتی پیچیده استفاده می شود. سادگی استفاده از این ابزار در کنار تم ها و پلاگین های متعدد و عدم نیاز به کدنویسی و جامعه پشتیبانی بزرگ، این ابزار را برای توسعه وب سایت ها بسیار محبوب کرده است. برای استفاده از وردپرس باید آن را روی هاست یا سرور وب سایت خود نصب کنید.

آموزش نصب وردپرس در سی پنل در ۱۱ مرحله
ابتدا با کنترل پنل cPanel شروع می کنیم. برای نصب وردپرس در سی پنل مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید

ابتدا باید آخرین نسخه منتشر شده وردپرس را از وب سایت اصلی وردپرس دانلود کنید. تمامی فایل هایی که برای نصب وردپرس نیاز دارید به صورت فشرده دانلود می شوند. این فایل را در کامپیوتر خود ذخیره کنید:

 

۲. فایل ها را در هاست وب سایت آپلود کنید

اکنون باید فایل های دانلود شده را در هاست وردپرس وب سایت خود قرار دهید. برای این منظور ابتدا فایل ZIP را روی هاست آپلود کرده و آن را استخراج کنید:

 

۳. انتقال فایل‌ها به پوشه public_html

باتوجه‌به اینکه تمامی فایل‌ها و پوشه‌های موردنیاز برای نصب WordPress در پوشه‌ای با همین نام قرار گرفته است، بعد از Extract‌کردن آن، تمامی این فایل‌ها در پوشه‌ای با نام WordPress ذخیره می‌شود:

 

بااین‌حال، شما باید این فایل‌ها را به پوشه اصلی، یعنی public_html، انتقال دهید. برای این منظور ابتدا باید تمامی فایل و پوشه‌ها را با استفاده از گزینه Select All انتخاب کنید:

 

سپس با استفاده از گزینه Move، آن‌ها را به پوشه اصلی انتقال دهید:

 

به هر حال ، همان‌طور‌که در تصویر زیر نیز نشان داده شده است، تمامی فایل‌ها و پوشه‌ها به پوشه‌ public_html انتقال داده می‌شود:

 

با این کار، پوشه WordPress که فایل‌ها در ابتدا در آن قرار داده شده بود، خالی خواهد شد و شما می‌توانید آن را از روی سرور حذف کنید.

۴. ساخت پایگاه داده MySQL

برای این منظور، از قسمت Databases در cPanel، گزینه MySQL Database Wizard را انتخاب کنید. این گزینه در تصویر زیر نشان داده شده است:

 

بعد از انتخاب این گزینه، صفحه‌ای مانند تصویر زیر برایتان به‌نمایش درخواهد آمد. در این صفحه، باید نام مدنظر خود را برای دیتابیس وارد کنید. نامی که در این قسمت وارد می‌کنید، در جایی یادداشت کنید؛ چون در مراحل بعدی به آن نیاز پیدا خواهید کرد. سپس، روی Next Step کلیک کنید:

 

۵. ساخت کاربر پایگاه داده

ادامه، باید یک User برای استفاده از دیتابیس تعریف کنید. در این مرحله، نام کاربری و رمز‌عبور قوی انتخاب و پس از وارد‌کردن مجدد رمزعبور در قسمت Password (Again)، روی دکمه Create User کلیک کنید:

 

User و Password وارد‌شده در این قسمت را نیز در جایی امن نگه‌داری کنید؛ چون هم در مراحل بعدی و هم برای وارد‌شدن به دیتابیس، به آن نیاز خواهید داشت.

۶. دادن دسترسی کامل به User ایجادشده

در گام بعدی، باید دسترسی کاملی به کاربر ایجاد‌شده بدهید. برای این منظور، مراحل زیر را طی کنید:

  • قسمت Add User to Database را در صفحه‌ پیدا کنید.
  • با استفاده از منو کشویی قرار‌گرفته در این قسمت، نام کاربری‌ای که به‌تازگی ایجاد کرده‌اید، پیدا و انتخاب کنید.
  • پایگاه داده تازه‌ایجاد‌شده را از منو کشویی Database انتخاب و روی دکمه Add کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی که نمونه آن در تصویر زیر نشان داده شده است، تمامی دسترسی‌ها را انتخاب و سپس روی دکمه Make Changes کلیک کنید تا دسترسی‌ها به کاربر اعطا شود:
 
  • برای اطمینان از صحت روند طی‌شده، به صفحه قبلی بازگردید. در پایین صفحه، باید یک دیتابیس و یک کاربر با دسترسی کامل ایجاد شده باشد.

حالا می‌توانید به آدرس وب‌سایت خود (چیزی شبیه به your_domain_name.com) مراجعه کنید و مراحل آموزش نصب وردپرس را انجام دهید. توجه کنید ازآن‌جاکه در مراحل قبلی تمامی فایل‌های نصبی WordPress را به پوشه public_html منتقل کرده‌اید، برای نصب وردپرس فقط کافی است که به وب‌سایت خود مراجعه کنید. اگر فایل‌ها در پوشه‌ WordPress باقی می‌ماند، برای نصب وردپرس باید به آدرس your_domain_name.com/wordpress مراجعه می‌کردید.

۷. ویرایش فایل wp-config.php

حالا پایگاه داده لازم برای وب‌سایت تهیه و کاربر با دسترسی کامل نیز تعریف شده است. درادامه، باید با استفاده از ویرایشگر متن، فایل wp-config-sample.php را ویرایش کنید.

نحوه ویرایش این فایل‌ به‌صورت زیر است:

 

بااین‌حال، باید توجه کنید که اطلاعات ارائه‌شده در این نمونه، تنها مثالی آموزشی است و شما باید براساس اطلاعات خود، فایل را ویرایش کنید. اطلاعات مهمی که باید در این فایل وارد کنید، عبارت است از:

  • DB_Name: نام پایگاه داده
  • DB_User: نام کاربر پایگاه داده
  • DB_Password: رمزعبور کاربر پایگاه داده
  • DB_host: در ۹۹درصد مواقع، در این قسمت باید عبارت localhost را قرار دهید.

۸. آپدیت Key و Salt‌های منحصر‌به‌فرد وب‌سایت

یکی از اقدامات امنیتی در وب‌سایت‌ها، به‌روزرسانی Key و Salt استفاده‌شده در آن‌هاست. همان‌طور‌که در حال ویرایش فایل wp-config-sample.php هستید، بخش Authentication Unique Keys and Salts را در این فایل پیدا و Key و Salt خود را در آن وارد کنید.

به‌عنوان یادآوری، با مراجعه به وب‌سایت api.wordpress.org می‌توانید با استفاده از API وردپرس، Key و Salt منحصر‌به‌فردی برای خود ایجاد و با کمک آن، فایل wp-config-sample.php را ویرایش کنید.

۹. تغییر نام فایل wp-config-sample.php

حالا باید تغییرات را ذخیره کنید و نام فایل را به wp-config.php تغییر دهید.

۱۰. رفع خطاهای احتمالی پایگاه داده

درصورتی‌که حین انجام عملیات با خطای پایگاه داده مواجه شدید، بررسی کنید اطلاعات نوشته‌شده در فایل wp-config.php صحیح هستند یا خیر. توجه کنید که هنگام نصب روت داکیومنت، فایل wp-config.php در مسیر /home/cPanelAccountName/public_html قرار دارد.

۱۱. اجرای اسکریپت‌های نصب وردپرس

همان‌طور‌که گفتیم، با مراجعه به آدرس وب‌سایت خود، مراحل نصب وردپرس آغاز خواهد شد. دو بار دکمه Next را انتخاب کنید تا به مرحله معرفی و نصب دیتابیس برسید. نمونه این صفحه در تصویر زیر نشان داده شده است:

 

اطلاعات پایگاه داده خود را در صفحه نشان داده شده در تصویر بالا وارد کنید و سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید. با این کار عملا وارد مرحله نهایی نصب وردپرس می شوید که به آن «نصب ۵ دقیقه ای» می گویند.

در صفحه ای که نمونه آن در تصویر زیر نشان داده شده است، نام وب سایت و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا وارد پیشخوان وردپرس شوید و در نهایت بر روی گزینه Install WordPress کلیک کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به داشبورد وردپرس از نام کاربری و رمز عبور وارد شده در این قسمت استفاده می شود. بنابراین آن را با نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده اشتباه نگیرید:

 

پس از انتخاب گزینه نصب وردپرس، وردپرس بر روی هاست وب سایت شما نصب می شود. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *