تفاوت وب سایت و وبلاگ

تفاوت وب سایت و وبلاگ

اصطلاحات “وب سایت” و “وبلاگ” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد. وب سایت مجموعه ای از صفحات وب متصل به هم است که حاوی اطلاعات بیشتری درباره یک کسب و کار یا سازمان و پیشنهاد آن است. برعکس، وبلاگ جایی است که نویسنده یا گروهی از نویسندگان نظرات و دیدگاه های خود را در مورد موضوعات خاص به اشتراک می گذارند. اغلب، وب‌سایت‌ها وبلاگ‌ها را میزبانی می‌کنند، اما توجه به این نکته مهم است که این دو متمایز هستند. به زبان ساده، همه وبلاگ ها وب سایت هستند، اما همه وب سایت ها وبلاگ نیستند. در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • تفاوت بین وب سایت ها و وبلاگ ها؛
  • چند نمونه از وب سایت ها و وبلاگ ها؛
  • سوالات متداول در مورد وب سایت ها و وبلاگ ها.

 

وب سایت در مقابل وبلاگ: تفاوت های کلیدی

اگرچه وب سایت ها و وبلاگ ها مشابه هستند، در اینجا چهار تفاوت بین آنها وجود دارد: محتوا یک وب سایت ثابت است و از صفحاتی مانند صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما تشکیل شده است که به بازدیدکنندگان اطلاعات بیشتری درباره یک کسب و کار می دهد. اگر شرکتی محصولات یا خدماتی را ارائه دهد، احتمالاً وب سایت دارای صفحاتی با عنوان خدمات، ویژگی ها و قیمت گذاری خواهد بود که آنچه را که آنها ارائه می دهند و میزان پرداختی که مشتریان برای دسترسی به محصول یا استخدام شرکت باید بپردازند را مشخص می کند.

این صفحات بازدیدکنندگان را متقاعد می کنند که کسب و کار می تواند به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند. اطلاعات این صفحات اغلب به روز نمی شوند. در واقع، بسته به رشد کسب و کار، ممکن است صفحات برای سال ها به روز نشوند. از سوی دیگر، وبلاگ ها به طور منظم با محتوای جدید به روز می شوند – برخی به دفعات هر روز.

هر قسمت از محتوا به عنوان یک پست وبلاگ شناخته می شود و معمولاً به ترتیب زمانی معکوس ارائه می شود، به این معنی که پست های وبلاگ جدیدتر ابتدا ظاهر می شوند. برخی از شرکت‌ها، از جمله برندهای تجارت الکترونیک، وبلاگ‌هایی را در وب‌سایت‌های خود قرار می‌دهند تا به مشتریان خود آموزش دهند، خود را به عنوان متخصص موضوع معرفی کنند و مخاطبان خود را در جریان تحولات جدید در تجارت به‌روز نگه دارند. در این مورد، وبلاگ بخشی از کل وب سایت آنها است.

سبک های نوشتاری

از آنجایی که هدف وب سایت ها توضیح منشأ و پیشنهادات یک شرکت است، لحن مورد استفاده برای نوشتن کپی/محتوا رسمی و حرفه ای است. این به این دلیل است که آنها می خواهند به عنوان یک موجودیت جدی با تیمی با تجربه که برای کمک به موفقیت مشتریان خود اختصاص داده شده است، درک شوند. اما وبلاگ ها عموما توسط یک فرد یا گروهی از افراد نوشته می شوند که می خواهند افکار خود را در مورد یک موضوع خاص بیان کنند. بنابراین، سبک نوشتن اغلب غیررسمی و محاوره‌ای است – مانند صحبت نویسنده با یک دوست. وبلاگ نویسان اغلب از میم ها، جوک ها و حتی تقلید در محتوای خود استفاده می کنند تا آن را سبک، سرگرم کننده و خواندنی آسان کنند.

توجه داشته باشید: شرکت هایی که وبلاگ را به عنوان بخشی از وب سایت خود دارند، اغلب نویسندگانی را برای نوشتن محتوای اطلاعاتی و رهبری فکری استخدام می کنند. از آنجایی که این پست های وبلاگ نشان دهنده تجارت هستند، نویسندگان از لحن رسمی و حرفه ای استفاده می کنند.

نظرات

از آنجایی که وب‌سایت‌ها معمولاً ثابت هستند، هیچ زمینه‌ای برای نظرات بازدیدکنندگان وجود ندارد. اما در وبلاگ ها، معمولاً بخشی در انتهای آن وجود دارد که خوانندگان می توانند نظرات و بازخورد خود را برای نویسنده بگذارند.

نرم افزار

هم وب سایت ها و هم وبلاگ ها را می توان با یک نوع نرم افزار ساخت. محبوب ترین نرم افزار وب سازی در بازار وردپرس است، اما نرم افزارهای دیگری مانند Wix، Squarespace و Joomla. با این حال، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند توسعه دهندگان وب و طراحان UI/UX را برای کدنویسی و طراحی وب سایت های خود از ابتدا استخدام کنند. این به این دلیل است که به آنها فضای بیشتری برای ایجاد سایتی می‌دهد که دقیقاً همانطور که می‌خواهند به نظر می‌رسد و تجربه کاربری بهینه را ارائه می‌دهد، برخلاف اینکه توسط طرح‌بندی قالب وردپرس محدود می‌شود. از سوی دیگر، وبلاگ نویسان معمولاً بودجه ای برای استخدام افراد حرفه ای برای ساخت وبلاگ خود ندارند، بنابراین اغلب از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، تم های بصری خیره کننده وبلاگ و پلاگین های قدرتمند برای عملکرد بیشتر استفاده می کنند.

توجه داشته باشید: دو نسخه وردپرس وجود دارد: wordpress.com و wordpress.org.

با wordpress.com، می توانید یک وبلاگ به صورت رایگان ایجاد کنید، و آنها یک دامنه رایگان به شما می دهند. اما محتوایی که در دامنه wordpress.com منتشر می کنید متعلق به وردپرس است نه شما. اما اگر از wordpress.org استفاده می کنید، باید نام دامنه خود را بخرید و هزینه میزبانی وب را از شرکت هایی مانند Bluehost، Siteground یا WPEngine بپردازید. همچنین ممکن است نیاز به خرید یک پوسته وردپرس ممتاز داشته باشید، اما تمام محتوای شما متعلق به شما خواهد بود. دومی شما را ملزم به خرج کردن پول می کند، اما به مراتب بهتر است.

 

انواع وب سایت (به همراه مثال)

کروکوبلاک

نمونه وب سایت crocoblock

Crocoblock یک وب‌سایت تجاری است که اطلاعاتی در مورد مجموعه محصولات مبتنی بر وردپرس – از جمله JetEngine، JetSmartFilters، JetMenu، JetBooking و غیره ارائه می‌کند. در وب سایت، وبلاگی وجود دارد که بازدیدکنندگان خود را در مورد اخبار محصول، اصول اولیه وردپرس و موضوعات پیشرفته مطلع می کند.

HubSpot

نمونه صفحه اصلی hubspot HubSpot یک پلت فرم CRM است که به شرکت ها کمک می کند تا رشد خود را افزایش دهند و روابط پایدار با مشتری را ایجاد و حفظ کنند. این وب سایت تمام موارد استفاده شرکت ها را که می توانند از HubSpot برای رشد استفاده کنند، توضیح می دهد. بسته به اهداف تجاری خود، مشتریان بالقوه می توانند از دسته ها (یا هاب) محصولات – بازاریابی، فروش، خدمات، CMS و عملیات استفاده کنند. اما یکی از موثرترین کانال های بازاریابی HubSpot وبلاگ آن است. وبلاگ HubSpot با بیش از ۵ میلیون خواننده ماهانه، یک منبع آموزشی است که برای آموزش بیشتر به خوانندگان خود در مورد بازاریابی، فروش و موفقیت مشتری و سایر موضوعات طراحی شده است.

انواع وبلاگ ها (با مثال)

ساخت حس سنت

وبلاگ ساختن سنت

Making Sense of Cents یک وبلاگ مالی شخصی است که توسط Michelle Schroeder-Gardner ایجاد و اداره می شود. در این وبلاگ، او به خوانندگان خود می آموزد که چگونه به صورت آنلاین درآمد کسب کنند، در پول خود پس انداز کنند و از نظر مالی آزاد شوند. او همچنین گزارش های درآمد ماهانه خود را منتشر می کند و چند دوره آموزشی دارد که در آنها به مردم یاد می دهد چگونه یک وبلاگ ایجاد کنند و از بازاریابی وابسته کسب درآمد کنند.

 

ما چی می پوشیدیم

ما چه نمونه وبلاگی را پوشیدیم

در سال ۲۰۱۰، دانیل برنشتاین یک وبلاگ مد به سبک خیابانی به نام We Wore What را ایجاد کرد، جایی که او تکامل استایل خود را برای الهام بخشیدن به لباس و حس لباس دیگران ثبت کرد.

اگرچه دانیل رشد کرده است، We Wore What با خط مد خود به یک برند جهانی تبدیل شد و نویسندگان همچنان روزانه چندین پست وبلاگ را آپلود می کنند. خواندن این پست های وبلاگ سرگرم کننده است و به خوانندگان ایده های مد و زیبایی مختلفی می دهد تا در طول سال امتحان کنند.

سوالات متداول

چگونه تصمیم بگیریم که آیا به یک وبلاگ در مقابل یک وب سایت نیاز دارید؟

انتخاب بین وبلاگ یا وب سایت عمدتاً به هدف شما بستگی دارد. اگر یک کسب و کار مبتنی بر خدمات دارید، می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید که در آن اطلاعاتی درباره کسب‌وکارتان و نحوه ارتباط آنها با شما به مردم ارائه دهید. اما اگر کسب‌وکاری دارید که از شما می‌خواهد با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید، یک وبلاگ ممکن است به شما خدمات بهتری بدهد. مانند Crocoblock و HubSpot، بسیاری از شرکت ها وبلاگ ها را در وب سایت های خود قرار می دهند. آنها قادر خواهند بود با وبلاگ به مشتریان بالقوه خود آموزش دهند و به روز کنند و از وبلاگ به عنوان یک کانال بازاریابی برای تجارت از طریق سئو و بازاریابی محتوا استفاده کنند.

آیا می توانید به تنهایی یک وب سایت یا وبلاگ بسازید؟

بله، تو میتونی. اگر HTML، CSS و زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت و PHP را بلد هستید، می توانید سایت یا وبلاگ خود را از ابتدا کدنویسی کنید. اگر از یک CMS محبوب مانند وردپرس یا Wix برای ساخت وب سایت یا وبلاگ خود استفاده می کنید، می توانید از یک قالب برای تنظیم آن استفاده کنید.

وبلاگ در مقابل وب سایت: کدام یک برای کسب درآمد آنلاین بهتر است؟

هم وبلاگ ها و هم وب سایت ها می توانند به شما در کسب درآمد آنلاین کمک کنند. تفاوت در نحوه انجام آن است. در وب‌سایت‌ها، محتوای موجود در صفحات یکپارچه شما، افراد را متقاعد می‌کند که با شما کار کنند یا محصول شما را بخرند. شما حتی می توانید سفارشات و پرداخت ها را در وب سایت خود دریافت کنید، حتی اگر وبلاگ ندارید. اما با وبلاگ‌ها، می‌توانید از پست‌های وبلاگ خود درآمد کسب کنید یا از وبلاگ برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید.

وبلاگ نویسان چگونه کسب درآمد می کنند؟

سه راه قابل توجه برای کسب درآمد وبلاگ نویسان از وبلاگ های خود وجود دارد:

تبلیغات نمایشی: وبلاگ نویسان تبلیغات شرکت هایی مانند Google Adsense، Ezoic و Mediavine را در وب سایت خود قرار می دهند. وقتی مردم روی تبلیغات کلیک می کنند، این شرکت ها به صاحب وبلاگ پول می دهند.

بازاریابی وابسته: برخی از وبلاگ نویسان می خواهند چیزهایی را در وب سایت خود بفروشند اما ممکن است هنوز محصولات خود را نداشته باشند. بنابراین آنها می توانند درخواست دهند تا برای یک محصول خاص شرکت کنند و آن را در وب سایت خود بفروشند. هنگامی که بازدیدکنندگان آنها محصول(ها) را از طریق پیوند وابسته وبلاگ نویس خریداری می کنند، وبلاگ نویس مقداری از پول دریافت می کند.

فروش محصولات خود: برخی از وبلاگ نویسان محصولات خود را در وب سایت های خود توسعه داده و می فروشند. این می تواند محصولات فیزیکی مانند اقلام لباس یا محصولات دیجیتالی مانند دوره ها و قالب های آنلاین باشد.

درست انتخاب کن

وب سایت ها و وبلاگ ها ممکن است شبیه به هم باشند، اما آنها یکسان نیستند. هم وبلاگ ها و هم وب سایت ها می توانند به شما در کسب درآمد کمک کنند، اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و منابع، باید مدل مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید، اما اولین چیزی که باید به آن فکر کنید در وهله اول هدف خود از راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ است.

اگر می خواهید نظرات خود را در مورد موضوعی به صورت مکالمه به اشتراک بگذارید، یک وبلاگ ایجاد کنید. اگر کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید برای آن مشتری جذب کنید، یک وب‌سایت راهی برای رفتن است. اما اگر محصولی دارید و می خواهید برای خود یک برند ایجاد کنید، هر دو را انتخاب کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک وبلاگ در داخل وب سایت خود ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *