رفع ارور Too many requests ۴۲۹ در وردپرس

رفع ارور Too many requests ۴۲۹ در وردپرس

کدهای خطای HTTP مانند ۴۲۹ یک چالش هستند زیرا اغلب شما را از دسترسی به یک وبسایت بازمی‌دارند. برای حل خطای Too many requests ۴۲۹ «درخواست های بسیار زیاد» اینجا کنار شماییم. به عنوان یک مالک وب سایت، هر از گاهی با یک پیام خطا مواجه می‌شوید. حل برخی از این خطاها نسبتاً ساده است، در حالی که برخی دیگر پیچیده‌تر خواهند بود. به عنوان مثال خطای HTTP 429 ممکن است کمی پیچیده باشذ اما نگران نباشید حتما امروز آن را حل می‌کنیم.

 

خطای Too many requests ۴۲۹

عیب یابی این خطا پیچیده است زیرا جزئیات کمی در مورد چیستی یا نحوه حل آن می‌دانیم. شما می‌دانید چیزی اشتباه است و باید آن را اصلاح کنید – اما دقیقاً مطمئن نیستید که چه اتفاقی افتاده یا چرا. افراد زیادی می‌گویند که این یک خطا نیست – پاسخی است از یک سرور، رابط برنامه نویسی برنامه (API)، یا افزونه‌ای که به برنامه مشتری می‌گوید که ارسال درخواست‌ها را متوقف کند، زیرا در حال حاضر منابع کافی برای پذیرش آن را ندارند. برنامه مشتری معمولاً به یک وبسایت یا برنامه اشاره دارد، اما می‌تواند به کاربران دیگر مانند مدیر سایت یا بازدیدکننده یا هکر سایت نیز اشاره کند. خطای ۴۲۹ ممکن است به روش‌های زیر ظاهر شود، با یا بدون عبارت «too many requests»:

  • HTTP error 429
  • HTTP code 429
  • HTTP error code 429
  • HTTP status code 429
  • HTTP response code 429
  • Response code 429
  • ۴۲۹. That’s an error
  • ۴۲۹ server error
  • There was a problem with the server 429
  • Problem with the server 429

در اینجا بعضی دلایل بروز این خطا را با هم بررسی می‌کنیم:

ارسال درخواست های مکرر به سرور

۴۲۹ اغلب با درخواست‌های مکرر ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، اگر کاربر سعی کند در مدت زمان کوتاهی به یک صفحه در وبسایت شما دسترسی پیدا کند، سرور شما ممکن است خطای ۴۲۹ ارسال کند. هر وب‌سایت یا برنامه‌ای ممکن است این خطا را تجربه کند.

مشکلات Brute force

در مورد تلاش برای ورود به سیستم brute-force، که در آن یک هکر بارها سعی می‌کند وارد سایت شما شود، خطای Too many requests ۴۲۹ یک اقدام امنیتی مهم است. این یک محدودیت برای درخواست‌های اضافی تعیین می‌کند و از موفقیت مهاجم brute-force جلوگیری می‌نماید.

محدودیت منابع سرور

همچنین اگر وبسایت شما از منابع زیادی در سرور یا سرویس میزبان مشترک استفاده می‌کند، ممکن است با خطای ۴۲۹ مواجه شوید. به عنوان مثال، اگر بیش از ۵۰ درخواست از یک آدرس IP در عرض یک دقیقه دریافت شود، PayPal Sandbox آن IP را برای پنج دقیقه آینده مسدود می‌کند. در حالی که پاسخ ۴۲۹ ممکن است مجازاتی به نظر برسد، اما در واقع یک اقدام محافظتی در برابر سوء استفاده عمدی یا تصادفی کاربران از منابع سرور (یا یک API، افزونه یا سرویس دیگر) است. این امر برای جلوگیری از پشتیبان‌گیری یا سرریز درخواست‌هایی طراحی شده است که سرور یا سرویس دیگری را که قرار است توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به اشتراک گذاشته و مصرف شود، تحت فشار قرار دهد. بنابراین، با کنترل تعداد و زمان بندی درخواست‌ها، محدودیت‌های نرخ از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند. اگر به دلایل دیگر خطای HTTP 429 را در سایت خود مشاهده می‌کنید، ممکن است نیاز باشد تعداد درخواست‌های سرور یا تماس‌های API را که انجام می‌دهید کاهش دهید.

 

چگونه خطای ۴۲۹ را رفع کنیم؟

بسیاری از مراحل زیر بر اجتناب از خطای HTTP 429 تمرکز دارند که با هم به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

۱- منتظر بمانید تا درخواست دیگری ارسال شود

ساده‌ترین راه برای رفع خطای HTTP 429 صبر کردن برای ارسال درخواست دیگر است. اغلب، این کد وضعیت با یک هدر “Retry-after” ارسال می‌شود که مدت زمانی را برای انتظار قبل از ارسال درخواست دیگر مشخص می‌کند. ممکن است فقط چند ثانیه یا چند دقیقه را نشان دهد.

۲- پاک کردن کش مرورگر

اگر انتظار جواب نداد، سعی کنید کش مرورگر خود را پاک کنید. معمولا مرورگر داده‌های قبلی شما و همچنین درخواست‌ها را ذخیره می‌کند. اگر دیگر این داده ها را در مرورگر خود ذخیره نکنید، ممکن است درخواست بعدی شما انجام شود. برای انجام این کار در کروم:

  • روی CMD + Shift + Delete در مک یا Control + Shift + Delete در ویندوز کلیک کنید.
  • گزینه “Clear browsing data” ظاهر می‌شود.
  • روی تب Advanced کلیک کنید.
  • محدوده زمانی و داده‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  • روی پاک کردن داده‌ها کلیک کنید.

۳- کش DNS خود را بررسی کنید

اگر پاک کردن کش مرورگر شما کار نمی‌کند، بررسی کش DNS گزینه دیگری است. حافظه پنهان DNS رایانه شما درخواست‌های سرور نام دامنه را ذخیره می‌کند تا بتواند دفعه بعد که به وبسایت‌ها دسترسی پیدا کردید سریعتر بارگیری کند. متأسفانه، اگر قبل از انقضای طبیعی زمان ذخیره کش DNS، درخواست‌های متعددی را انجام داده باشید، ممکن است منجر به خطای Too many requests ۴۲۹ شود.

برای پاک کردن کش DNS خود، مراحل زیر را انجام دهید:

  • «مررگر را باز کنید.
  • روی apps کلیک کنید.
  • به پوشه Utilities بروید و روی آن کلیک کنید.
  • ترمینال را باز کنید
  • در پنجره ترمینال، رشته دستور زیر را وارد کنید: sudo dscacheutil -flushcache; sudo killall -HUP mDNSResponder
  • روی enter کلیک کنید، سپس رمز عبور مدیریت خود را وارد کنید.
  • دوباره روی enter کلیک کنید.»

۴- قبل از دسترسی مجدد به وبسایت خود صبر کنید

ارائه دهنده هاست وردپرس شما ممکن است درخواست‌های زیادی برای بارگیری وبسایت دریافت کند که منجر به خطای HTTP 429 می‌شود. این امر به ویژه در صورت استفاده از میزبانی مشترک، که در آن وبسایت شما فقط تعداد محدودی از منابع در سرور میزبان اختصاص داده شده است، محتمل است. در این صورت، صبور باشید – خطا خود به خود برطرف می‌شود. با این حال، اگر همچنان اتفاق می‌افتد، ممکن است بخواهید به یک هاست اختصاصی یا برنامه میزبانی VPS ارتقا دهید. همچنین می‌توانید کش خود را پاک کنید، کش DNS خود را پاک کنید.

۵- صفحه ورود پیش فرض وردپرس خود را مخفی یا منتقل کنید

گاهی اوقات، خطاهای HTTP 429 ممکن است به دلیل حملات امنیت سایبری مانند حملات brute-force در صفحه ورود به وردپرس شما ایجاد شود. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی تعیین کنید که آیا تحت یک حمله امنیت سایبری قرار دارید یا خیر:

  • منابع ترافیک خود را با استفاده از افزونه ترافیک وردپرس یا ابزاری مانند Google Analytics بررسی کنید. اگر بدون دلیل موجه (مانند یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات) شاهد افزایش شدید ترافیک هستید، ممکن است مورد حمله قرار گرفته باشید.
  • اگر منبع ترافیک از یک کشور ناآشنا باشد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که فردی از آن مکان سعی دارد شما را هک کند.
  • اگر منبع ترافیک از یک آدرس IP خاص باشد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که یک مهاجم در تلاش است به باطن شما وارد شود. اینجاست که باید صفحه لاگین خود را جابجا کنید یعنی wp-admin آن را به نامک دیگری مثل login تغییر دهید.

۶- غیرفعال کردن افزونه‌ ها بصورت یکی یکی

اگر همچنان پس از انتظار، پاک کردن حافظه پنهان و بررسی حملات brute force، خطای HTTP 429 را دریافت می‌کنید، وقت آن است که به مقصر احتمالی بعدی نگاه کنید: افزونه‌های وردپرس. افزونه‌های وردپرس قابلیت‌های زیادی را به صاحبان وب‌سایت وردپرس ارائه می‌دهند، اما همچنین می‌توانند باعث مشکلات عملکرد، از جمله خطاهای HTTP مانند ۴۲۹ شوند. به جای غیرفعال کردن همه آنها به یکباره، این کار را یک به یک انجام دهید تا بتوانید مجرم را جدا کنید.

۷- غیرفعال کردن قالب

اگر از یک تم وردپرس سفارشی از مارکت‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است مقصر این موضوع باشد. قبل از غیرفعال کردن تم سفارشی و نصب موقت یک تم پیش فرض وردپرس، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از وبسایت خود ذخیره کرده اید.

 

جمع بندی

خطای Too many requests ۴۲۹ یک خطای رایج است، اما می‌توان با توجه به محدودیت‌های نرخ تعیین شده توسط سرور، API، افزونه یا موارد دیگر از آن جلوگیری کرد. اگر از این محدودیت‌ها فراتر رفتید، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای رفع خطای ۴۲۹ انجام دهید.تمامی گزینه‌ها را در این مقاله بررسی کردیم و شما نیز برای رفع مشکل خود حتما امتحان کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *