گوگل پنالتی چیست ؟ | ۱۱ دلیل پنالتی شدن سایت و راه حل برطرف کردن آنها چیست ؟

گوگل پنالتی چیست ؟ | 11 دلیل پنالتی شدن سایت و راه حل برطرف کردن آنها چیست ؟

برای بیشتر کاربران وب سایت ها ، ترافیک منبع اصلی درآمد است و بازدید برای آنها بسیار مهم است. اما دستیابی به رتبه بندی بالا کار ساده ای نیست. بنابراین بسیاری از بازاریابان از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای رتبه بندی در موتور جستجو استفاده می کنند. بسیاری از وب سایت ها با به روزرسانی الگوریتمی مانند پنگوئن و پاندا مجازات می شوند. اگر وب سایت شما دچار گوگل پنالتی شود ، می تواند منجر به افت رتبه شود و افت رتبه به معنای کاهش بازدید است.

در این مقاله ، می خواهیم  به موضوعات  زیر بپردازیم :

گوگل پنالتی در سئو چیست؟

دلایل مجازات شدن وب سایت ها چه می باشد ؟

از کجا می دانید که وب سایت شما توسط گوگل مجازات یا جریمه شده است؟

چگونه می توان با مجازات ها برخورد کرد؟

چگونه از مجازات و جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنیم؟

بیا شروع کنیم …

گوگل پنالتی در سئو چیست؟

وقتی افراد از فنون مغایر با دستورالعمل های مدیر وب استفاده می کنند ، Google  وب سایت را جریمه می کند.

دلایل اصلی اینکه گوگل وب سایت را جریمه می کند به دلیل بروزرسانی الگوریتمی مانند پنگوئن یا به دلیل اقدامات دستی است.

جریمه شدن اشکالات زیادی مانند کاهش در رتبه بندی ، بازدید از وب سایت ، نرخ تبدیل کمتر و فروش کم دارد.

Google  الگوریتم خود را برای مقابله با روش های غلط و جلوگیری از سئو کلاه سیاه به روز می کند.

اگر وب سایت شما جریمه شود ، می توانید از Google Webmaster Tools برای تعیین زمان کاهش میزان بازدید و آخرین به روزرسانی های Google استفاده کنید.

قبل از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن ، بسیاری از افراد از SEO کلاه سیاه برای سئو سایت خود استفاده می کردند.

در سئو کلاه سیاه ، بازاریاب ها یا کاربر وب سایت گوگل را مجبور می کنند محتوای خود یا وب سایت خود را در بالاترین رتبه موتور جستجو نشان دهد.

 

برخی از تکنیک های رایج مورد استفاده در این فرآیند عبارتند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی بی ربط 
  • پر کردن کلمات کلیدی 
  • پیوندهای هرزنامه 
  • نظرات هرزنامه 
  • محتوای کپی شده 
  • استفاده از صفحات ورودی و بسیاری دیگر

آیا به فکر استفاده از تکنیک سئو کلاه سیاه هستید؟

استفاده از سئو کلاه سیاه می تواند برای مدت کوتاهی رتبه وب سایت شما را افزایش دهد ، اما پس از مدتی رتبه بندی کاهش می یابد و احتمال مجازات شدن نیز افزایش می یابد.

آخرین الگوریتم google می تواند پیوندهای اشتباه و هرزنامه را تشخیص دهد ، یا می توان گفت که Google می تواند SEO منفی را تشخیص دهد. بنابراین بهتر است از این تکنیک دوری کنید.

دلایل پنالتی شدن سایت ها

به روزرسانی الگوریتم گوگل

این متداول ترین نوع است و به صورت خود به خودی است یا می توان گفت خودکار است.

در این حالت ، گوگل وب سایت شما را پس از به روزرسانی الگوریتم مجازات می کند.

داشتن پیوندهای نامناسب یا هرزنامه و محتوای تکراری از دلایل مجازات شدن وب سایت شما است.

گوگل پنالتی

پیوندهای عجیب

این زمانی است که شما یا شخص دیگری پیوندهای عجیب یا مصنوعی به وب سایت خود ایجاد می کنید.

پس از به روزرسانی الگوریتم پنگوئن ، google  می تواند آن پیوندها را تجزیه و تحلیل کرده و ارزش آنها را کاهش دهد.

اگر تشخیص دهد که تعداد زیادی پیوند ناخواسته از فهرست های بی ربط وجود دارد.

در این صورت ، این پیوندها وب سایت شما را جریمه می کند.

Comment spamming

در این حالت ، مردم از برنامه های خودکار برای ایجاد بسیاری از لینک های نظر استفاده می کنند.

گوگل پنالتی

محتوای تکراری

اگر در حال کپی برداری از مطالب از وب سایت های دیگر و انتشار در وب سایت خود هستید.

کپی مطالب بی ربط نه تنها رتبه شما را کاهش می دهد ، بلکه می تواند شانس مجازات شدن را افزایش دهد و باعث کاهش بهبود سئو در سایت می شود.

بنابراین ، از کپی یا سرقت مطالب دیگران خودداری کنید. محتوای شما باید مرتبط و با کیفیت باشد.

محتواساز

استفاده از محتواساز خودکار همچنین باعث کاهش رتبه شما می شود و احتمال مجازات شدن را افزایش می دهد.

زیرا آنها از کلمات کلیدی و مترادف بی ربط استفاده می کنند.

گاهی اوقات در محتوای خودکار از کلماتی استفاده می شود که برای مقاله شما مناسب نیستند.

پس بهتر است از این روش استفاده نکنیم.

پیوندهای پولی

پیوندهای پرداخت شده می توانند رتبه شما را بهبود بخشند.

اما اگر Google متوجه شود شما از پیوندهای پولی استفاده می کنید ، خطر مجازات شدن افزایش می یابد.

چرا پیوندهای پولی مفید نیستند؟ زیرا گاهی اوقات بی ربط هستند و برای وب سایت شما مناسب نیستند و بر بهینه سازی سایت تاثیر منفی می گذارد .

پر کردن کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی تکنیکی است که بارها و بارها کلمات کلیدی خاصی را در مقاله خود وارد می کنید.

هدف اصلی رتبه بندی در یک جستجوی خاص است. درج غیر عادی کلمات کلیدی باعث کاهش رتبه سایت می شود.

بک لینک کم ارزش

اگر از وب سایت کم ارزش یا وب سایت با کیفیت پایین لینک دریافت می کنید ، Google می تواند آن پیوندها را جریمه کند.

پیوندهای خروجی نامنظم

برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو ، برخی از کاربران وب سایت شروع به خرید و فروش لینک می کنند.

در صورت مشاهده این نوع فعالیت ها ، گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.

شبکه مخفی وبلاگ

شبکه وبلاگ مخفی شبکه ای است که متعلق به شما برای تبادل لینک هستند.

Google می تواند تبادل بیش از حد پیوندها را بین وب سایت شما و وبلاگ خصوصی آنالیز کند و می تواند وب سایت شما را جریمه کند.

گوگل پنالتی

هک وب سایت

هکرها وب سایت شما را به سمت هرزنامه یا سایت ها یا دایرکتوری های غیرقانونی هدایت می کنند.

وب سایت شما برای کاربران ناامن است و به همین دلیل google وب سایت شما را مجازات می کند.

چگونه بررسی کنیم وب سایت شما دچار گوگل پنالتی شده است؟

  • اگر پیام هشدار دهنده ای در ابزارهای مدیر وب سایت پیدا کردید ، باید در دستورالعمل وارد سیستم google webmaster و پیام های بررسی آنها شوید.
  • از دست دادن ناگهانی ترافیک ارگانیک وب سایت
  • کاهش نرخ تبدیل
  • رتبه صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنید تا زمان کاهش سریع رتبه بندی را بررسی کنید.

چگونه می توان با مجازات ها برخورد کرد؟

مجازات الگوریتمی

برای بررسی جریمه مربوط به بروزرسانی الگوریتمی ، کاهش ناگهانی ترافیک را با زمان راه اندازی به روزرسانی الگوریتمی جدید مقایسه کنید. برای جلوگیری از جریمه شدن با به روزرسانی الگوریتمی ، باید وب مسترهای Google را در Facebook و YouTube دنبال کنید تا به روز باشید.

پنالتی دستی

به ابزار مدیر وب سایت بروید و پیوندهای بد و هرزنامه را تجزیه و تحلیل کنید.

مشخص کنید کدام پیوندها طبیعی ، مشکوک یا هرزنامه هستند.

می توانید از ابزارهای طبقه بندی پیوندها استفاده کنید که کیفیت پیوندهای شما را بررسی کرده و سپس آنها را درجه بندی کند.

هنگامی که هرزنامه یا پیوندهای مشکوک را شناسایی کردید.

آنها را بردارید و سپس با مدیران وب سایت تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که همه پیوندهای بد را حذف کرده اید.

اگر پاسخی از طرف مدیر وب سایت گوگل دریافت نکردید ، می توانید از ابزار disavow گوگل برای علامت گذاری پیوندهایی استفاده کنید که باید در هنگام ارزیابی Google نادیده گرفته شوند.

سرانجام ، از طریق ابزارهای مدیر وب به Google پیام دهید تا تأیید کند برای حل مشکل اقدام کرده اید و تغییراتی در استراتژی SEO خود ایجاد کرده اید.

 

پس در آخر اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم که :

چگونه از گوگل پنالتی جلوگیری می کنیم؟

باید این نکات را رعایت کنیم :

  • دستورالعمل های Google را به درستی دنبال کنید.
  • با آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل همراه باشید.
  • پیوندها را خریداری و فروش نکنید.
  • محتوا را کپی یا پیست نکنید یا از وب سایت دیگری سرقت نکنید.
  • از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • همیشه بک لینک های خود را به طور منظم بررسی کنید.
  • یک شرکت میزبان خوب انتخاب کنید.
  • مدیر وب سایت Google را در فیس بوک و یوتیوب دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *