الگوریتم های گوگل در سئو | جریمه شدن سایت در گوگل | سه سوت وب

الگوریتم های گوگل در سئو | جریمه شدن سایت در گوگل | سه سوت وب

 در گذشته کاربران به هنگام انتخاب یک از نتایج گوگل با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های مزاحم رو به رو می شدند. همین موضوع سبب شد تا گوگل چاره ای برای حل این معضل بیابد.

بدین منظور گوگل شروع به طراحی الگوریتم گوگل برای بررسی وب سایت ها نمود. اما منظور از الگوریتم های گوگل چیست.

معمولا از واژه الگوریتم در مباحث ریاضی و برنامه نویسی استفاده می شود. اما گوگل موضوعی به نام الگوریتم های گوگل در سئو مطرح کرده است.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل مجموعه ای از قوانین یا فرمول های منحصر به فردی است که گوگل برای تعیین اهمیت یک صفحه ی وب از آن ها کمک می گیرد. به بیان دیگر الگوریتم گوگل فرایندی است که به منظور بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

خزنده های موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در واقع الگوریتم ها شبیه معادلات ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات به وسیله آنها طبقه بندی می شود.

بدین منظور گوگل الگوریتم های متفاوتی را معرفی کرده است. هر کدام از این الگوریتم ها هدف خاصی را دنبال می کنند. اما در مجموع هدف اصلی همه ی آنها انتخاب بهترین وب سایت به منظور نمایش نتایج گوگل برای کاربران می باشد.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل را به دو دسته ی الگوریتم­های اصلی و الگوریتم­های جانبی تقسیم می کنند.

الگوریتم های اصلی جزو هسته اصلی گوگل هستند. این الگوریتم ها بر اساس معیارها و پارامترهای متفاوتی سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند. اما الگوریتم ها جانبی وظیفه‌ی بررسی محتواها، لینک‌ها و تاثیرات مخرب بر سایت‌ها را به عهده دارند.

گوگل و همه موتورهای جستجو به طور مرتب و دائمی الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند از این طریق بهترین نتایج را برای کاربران نمایش دهند.

بروز رسانی گوگل به دو دسته بروز رسانی های کوچک و بروز رسانی های بزرگ تقسیم می شوند. بروز رسانی های کوچک گاه در روز چندین بار اتفاق می افتد. اما تاثیر چندان خاص نیست. لذا امکان دارد که ما اصلا متوجه تغییر آن نشویم. اما بروز رسانی های بزرگ موتورهای جستجوی گوگل سالانه رخ می دهد. این بروز رسانی ها آن قدر پر سر و صدا است که گوگل آپدیت آن را تایید و برایش نامی انتخاب می کند.

جریمه های الگوریتم های گوگل          

اکثر الگوریتم هایی که از سوی گوگل معرفی می شوند، تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک وبسایت دارند. البته با قطعیت کامل نمی توان گفت که تمام این الگوریتم ها به طور مستقیم روی سئوی سایت تاثیر دارند. اما یک متخصص سئو باید همواره از آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل با خبر باشد.

در این جا برخی از این الگوریتم های گوگل را معرفی کرده و توضیحات مختصر درباره ی آنها ارائه خواهیم داد.

الگوریتم گوگل فرد  (Google Fred)

اولین بار این الگوریتم در مارس سال ۲۰۱۷ معرفی شد. زمانی که گوگل الگوریتم های خود را آپدیت می کند، اما نمی تواند در دسته بندی خاصی قرارشان بدهد، آن را با نام آلگوریتم فرد معرفی می کند.

در واقع الگوریتم فرد وب ‌سایت‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهد که دستورالعمل‌های وب مستر Google را نقض می‌کنند. یعنی وبلاگ‌هایی با پست‌های با کیفیت پایین که به نظر می‌رسد بیشتر باهدف ایجاد درآمد تبلیغاتی ایجاد شده‌اند.

به عبارت دیگر نتایج نامرتبط و بی کیفیت مانند وبلاگ هایی با موضوعات متنوع که هدف آنها افیلیت مارکتینگ یا کسب درآمد از طریق تبلیغات است، را حذف می کند.

الگوریتم فرد

الگوریتم پاسوم یا موش کور –  Possum Algorithm

گوگل در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۶ از دیگر الگوریتم خود به نام موش کور یا possum  رونمایی کرد. پیش از انتشار الگوریتم موش کور، کسب و کارهای غیرمحلی شانس زیادی برای حضور در رتبه های برتر گوگل نداشتند. اما با پدید آمدن این الگوریتم، کسب و کارهای غیر محلی شانس زیادی برای بالا آمدن در سرچ گوگل پیدا کردند. همچنین الگوریتم موش کور برای جستجو‌‌ی محلی نیز کاربرد بسزایی دارد. بدین گونه ممکن است برخی از کسب و کارها در سرچ محلی فیلتر شوند و نمایش داده نشوند.

تمرکز اصلی موش کور بر روی لوکال سئو است. با توجه به دقت بالای این الگوریتم گاه ممکن است یک سایت برای یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج گوگل نشان داده شود. اما همان سایت گاهی اوقات هم ممکن است در ازای همان کلمه نشان داده نشود. وب مستران در چنین شرایطی ممکن است گیج شوند و تصور کنند که سایت آنها توسط گوگل پنالتی شدهاست. به همین خاطر از صفحه نتایج حذف شده است. همین ویژگی سبب شده تا به این الگوریتم موش کور گویند.

الگوریتم پاسوم یا موش کور Possum Algorithm 

الگوریتم گوگل رنک برین (RankBrain )

در اکتبر سال ۲۰۱۵ گوگل الگوریتمی به نام رنک برین معرفی کرد. این الگوریتم بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده است. الگوریتم رنک برین برای پیدا کردن مطالب مرتبط برای نمایش های خاص، کلمات کلیدی طولانی، دریافت مفهوم و معنای جملات استفاده می شود. بنابراین الگوریتم رنک برین به گوگل این امکان را می دهد تا نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند. با توجه به این موضوع که این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است، بنابراین نقش تکنیک های سئو کلاه سیاه روز به روز کم رنگ تر می شود.

الگوریتم رنک برین سبب می شود تا کاربران بر اساس جستجوهایشان نتایج نزدیک تری را بیابند. همین موضوع موجب افزایش میزان رضایت کاربران  شده است.

الگوریتم تطبیق عصبی ( Neural Matching )

گوگل در سال ۲۰۱۸ از یک الگوریتم بسیار پیچیده بر پایه هوش مصنوعی رونمایی کرد. گوگل نام این الگوریتم را الگوریتم تطبیق عصبی یا Neural Matching  نام‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۲۰ نیز گوگل اعلام کرد که در جدیدترین تغییرات هسته الگوریتم خود، از این الگوریتم پیچیده و حساس بهره گرفته است. در بسیاری از منابع خارجی از این الگوریتم هوشمند تحت عنوان آینده‌ی سئو یاد شده است.

این الگوریتم در چند سال اخیر، حدود ۳۰ درصد از کوئری‌های جستجو در گوگل را تحت پوشش خود قرار داده است. این الگوریتم در سال ۲۰۲۰ بیش از پیش مورد توجه گوگل قرار گرفت.  این الگوریتم می‌تواند به تنهایی آینده سئو را دگرگون کند.

الگوریتم تطبیق عصبی گوگل، ارتباط کلمات با مفاهیم را کشف می‌کند و می‌تواند فارغ از کلمات کلیدی متنی، در دنیایی به دور از اصلاحات نامفهوم زبان‌های مختلف نزدیک‌ترین نتایج را به کاربر نمایش می دهد.

از آنجایی که به نظر می رسد به احتمال زیاد در آینده نزدیک جستجوی صوتی در گوگل جای جستجوی متنی را بگیرد، لذا الگوریتم  Neural Matching در حال پایه ریزی یک تجربه کاربری مناسب و هوشمندانه برای نتایج مطابق با این پیش بینی می‌باشد. به زبان ساده، در این الگوریتم بر خلاف الگوریتم مرغ مگس خوار، مفهوم محتوای صفحه جایگزین تکرار کلمات کلیدی و لینک‌سازی داخلی خواهد شد.

بنابراین پر واضح است که در این میان، سایت‌هایی که از محتوای بی‌ارزش، تکراری و نامفهوم بر پایه keyword stuffing  رتبه گرفته باشند، از مدار نتایج گوگل حذف خواهند شد. همچنین می‌توان به سایت‌هایی که با استفاده از ماشین‌های بازنویسی محتوا، اقدام به تولید محتوای بی‌ارزش تنها با تکیه بر تکرار کلمات کلیدی می‌کنند، اشاره کرد.

در مقابل سایت‌هایی که محتواهای با کیفیت به صورت تصویری، ویدئویی و صوتی تولید و منتشر می کنند، همچنین به تکثیر اطلاعات متناسب با نیاز کاربران می‌پردازند، امتیاز خواهند گرفت.

الگوریتم پنگوئن گوگل – Penguin

الگوریتم گوگل پنگوئن در ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ (سال ۱۳۹۱) رونمایی شد. این الگوریتم همانند یک بازرس برای گوگل عمل می کند. وظیفه اصلی آن شناسایی لینکهای اسپم، سایتهایی که خرید بک لینک می کنند، سایت های بک لینک به صورت فراوان، غیرطبیعی و از سایت هایی با اعتبار کم دریافت می کنند. همچنین سایت هایی که جهت رشد و افزایش سئو خود به جای تولید محتوا جدید و با کیفیت برای جذب کاربر از روش های غیرقانونی نظیر سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، را شناسایی و جریمه می کند.

این الگوریتم تعداد زیاد لینک‌ در یک سایت و مرتبط نبودن لینک های قرارداده شده با محتوای سایت را شناسایی می کند. بدین ترتیب هر دو وب‌سایت را (لینک گذارنده و لینک دهنده) را جریمه می کند. حتی امکان دارد که گوگل آن سایت را از لیست نتایج جستجوهای خود حذف کند.

الگوریتم پنگوئن گوگل Penguin

گوگل سندباکس – Google sandbox

شاید دیده باشید زمانی که یک سایت جدید به تازگی وارد فضای اینترنت شده است، هر چه تلاش می کند نتیجه ای در سئو آن گرفته نمی شود. در نتیجه سایت هیچ گونه بهبود جایگاهی را در صفحه نتایج گوگل کسب نمی‌کند. معمولا در این شرایط افراد نگران می شوند. چرا که تصور می کنند گوگل سایتشان را جریمه کرده باشد. اما حقیقت امر چیز دیگری است. در واقع نتیجه نگرفتن تلاش‌ها به این خاطر است که گوگل هنوز به آن سایت اعتماد نکرده است. برای همین، این سایت ها باید مدتی را در sandbox گوگل تمرین کنند.

در حقیقت جعبه شنی گوگل نه تنها این سایت را مجازات نکرده است، بلکه برای آن نجات بخش نیز بوده است. گوگل سندباکس به خوبی علت کُندی پیشرفت وب سایت‌های جدید را توضیح می‌دهد. این الگوریتم تا مدتی ( معمولاً بین ۱ تا ۴ ماه) بعد از راه‌اندازی دامنه جدید، وب سایت جدید را در سندباکس قرار می‌دهد تا در این مدت از کیفیت محتوا و زمینه اصلی کار آن مطمئن شود. در این مدت سایت نمی‌تواند در هیچ کلمه ارزشمندی جایگاه بگیرد. چرا که هنوز در سندباکس قرار دارد.

گوگل سندباکس Google sandbox

الگوریتم گورخر – Zebra Update

از دیگر الگوریتم های گوگل می توان الگوریتم گورخر را نام برد. این الگوریتم موظف است روی سایت‌های فروش اینترنتی‌ نظارت داشته باشد. همان‌طور که در دنیای واقعی خط‌های سیاه و سفید گورخر موجب دور شدن حشرات می شود، در دنیای مجازی نیز این الگوریتم موظف است که سایت‌های کلاهبردار فروش اینترنتی را دور کند.

الگوریتم گورخر از حقوق کاربرهایی که قصد خرید اینترنتی دارند، دفاع می کند. در واقع این الگوریتم به منظور سنجش کیفیت فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شده است. لذا از ترویج و گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی جلوگیری می کند.

مهم‌ترین مساله برای هر فروشگاه اینترنتی ایجاد اعتماد است. لذا برای حل این مساله فروشگاه های اینترنتی باید گواهی نامه SSL داشته باشند. همچنین برای ایجاد این اعتمادسازی باید راه‌های ارتباط و تماس و آدرس فیزیکی شرکت یا فروشگاه را در سایت قرار داده شود. از سوی دیگر باید مشخصات محصول با برچسب خرید روی کالاها درج شده باشد.

الگوریتم گورخر Zebra Update

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

در آگوست سال ۲۰۱۲ گوگل الگوریتم دیگری به نام الگوریتم دزد دریایی معرفی کرد. در واقع گوگل به منظور مقابله با سرقت محتوا ، ویدئو و تصاویر یا حتی نرم افزارهای قفل شکسته ارائه شد. اما هدف اصلی این الگوریتم مقابله با وبسایتها یا افرادی بود که قوانین کپی رایت را نقض می کنند.

در حوزه رسانه و سرگرمی ، سال های زیادی است که از وجود چنین قانونی بهره می برند. لذا برای مالکیت بر اثر، به عنوان یکی ناشر یا تولیدکننده حقی درنظر گرفته می شود. بنابراین هر شخصی که این قانون را نقض کند، با جریمه های سنگین مواجه خواهد شد. البته لازم به ذکر ات که الگوریتم دزد دریایی در سال ۲۰۱۴ بروزرسانی شد. همچنین این الگوریتم گوگل از آن تاریخ بارها تغییرات و آپدیت های بیشتری به خود دیده است.

الگوریتم گوگل پاندا – Panda

گوگل پاندا یکی از الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم در فوریه ۲۰۱۱ توسط گوگل معرفی شد. هدف از طراحی این الگوریتم جلوگیری قرار دادن محتوای کپی بدون در نظر گرفتن حقوق معنوی مولف در سایت می باشد.

بنابراین الگوریتم گوگل پاندا تأثیر زیادی در سئو سایت دارد. بنابراین نباید از این الگوریتم غافل شد.

هدف گوگل از انتشار الگوریتم پاندا افزایش کیفیت محتواهای سایت می باشد.

الگوریتم گوگل پاندا Panda

الگوریتم (Payday Loan)

الگوریتم دیگری که گوگل معرفی کرده است الگوریتم Payday Loan می باشد. هدف گوگل از این الگوریتم مقابله با سایت های اسپم حاوی کلمات مستهجن، کازینو، بیمه، وام و حوزه مالی می باشد.

این الگوریتم استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی را به عنوان اسپم شناسایی می کند. بنابراین چنانچه سایت ها چنین خطایی را مرتکب شوند، آنها را جریمه می کنند. حتی گاهی ممکن است که گوگل سایت خاطی را از فهرست نتایج جستجو خود حذف کند.

الگوریتم Payday Loan گوگل شامل همه نتایج در همه کشورها و همه زبان ها می شود. در واقع الگوریتم Payday Loan گوگل یک الگوریتم ضد هرزنامه است.

الگوریتم (Payday Loan)

الگوریتم گوگل کافئین – Caffeine

در سال ۲۰۰۹ الگوریتم کافئین توسط گوگل رونمایی شد. در واقع این الگوریتم های گوگل در سئو یک تحول و تغییر اساسی در نحوه ایندکس به وجود آورد.

گوگل با استفاده از الگوریتم کافئین به طور مداوم در حال جستجو است. بنابراین سایت های موجود در وب در کمترین زمان ایندکس می شوند.

در گذشته گوگل برای نمایش لیست نتایج از سیستم index استفاده می‎کرد. اما امروزه الگوریتم کافئین جایگزین سیستم ایندکس شده است.

سیستم ایندکس گوگل به منظور ایندکس به صفحات موجود در فهرست خود رجوع می‎کند. اما سیستم الگوریتم کافئین این فرآیند ایندکس رو به صورت Live انجام می دهد.

الگوریتم کافئین گوگل در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود به روز رسانی می‎ کند. بنابراین امکان جستجوی Live را برای کاربران با جستجوگر جدید گوگل فراهم می کند.

میزان عملکرد الگوریتم کافئین به قدری است که می توان در یک پایگاه داده، در حدود ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات را ذخیره و تا میزان ۱۰۰ هزار گیگابایت نیز اطلاعاتش رو هر روز اضافه کرد. اما لازم به ذکر است که نگهداری این حجم اطلاعات تنها از عهده الگوریتم کافئین بر می آید.

شاید جالب باشد بدانید که الگوریتم کافئین با الهام از ذهن انسان ساخته شده است. از طرفی با توجه به سرعت بالای آن به موتور جستجو امکان جستجوی معنایی در مقیاس بزرگتری را می دهد.

در حقیقت هدف گوگل از راه اندازی الگوریتم کافئین حمایت از محتوای سایت‏‎ می‎باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در سپتامبر ۲۰۱۳ گوگل یک پلتفرم جستجو به نام الگوریتم مرغ مگس خوار معرفی کرد.  هدف گوگل از این الگوریتم، بهبود نتایج از طریق افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی است.

پیش از این الگوریتم، گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم و ارتباط بین کلمات، هر کدام از آن ها را به طور جدا مورد بررسی قرار می‌داد. اما الگوریتم مرغ مگس خوار روی معنی کلمات تمرکز می کند.

بنابراین با توجه به اعلانات گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار نتایج جستجوی گوگل را بهینه سازی کرده است. از طرفی به این نتایج قابلیت جستجوی موبایل و جستجو توسط صدا، داده شده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بزرگترین به روز رسانی موتور جستجو گوگل است.  این الگوریتم از گراف دانش Knowledge Graph گوگل استفاده می نماید. همین امر سبب شده است تا نتایج گوگل را محاوره ای تر، معنایی تر و قابل درک تر نماید.

این الگوریتم یک هدیه برای سئو کاران سئو کلاه سفید (White-Hat SEO) در سراسر جهان است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم دیگر گوگل، الگوریتم کبوتر است. هدف این الگوریتم گوگل بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت کاربران و جستجوی محلی هست. لذا گوگل نتایج جستجو را بر اساس مکان زندگی فرد جستجو کننده نشان می دهد.

این الگوریتم های گوگل در سئو به کاربران این امکان را می دهد تا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود بهتر به اهدافشان برسند.

در واقع هدف الگوریتم کبوتر این است که اولین نتایج جستجوی گوگل، نزدیک ترین مکان به محل زندگی کاربر باشد.

الگوریتم کبوتر موجب بهبودی توانایی گوگل برای محاسبه فاصله و محل کسب و کار می باشد. بنابراین هر چقدر در سایت اطلاعات دقیق تری از موقعیت جغرافیایی وجود داشته باشد، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه ی بهتر در جستجوی محلی وجود دارد.

الگوریتم پیج لی اوت (طرح بندی)

الگوریتم پیج لی اوت یا همان الگوریتم طرح بندی گوگل از دیگر الگوریتم های کاربردی است. در واقع از آن به منظور جلوگیری از تبلیغات آزار دهنده مانند پاپ آپ ها، تبلیغات بین پست ها، تبلیغات فلشی که در کناره های سایت قرار دارند، کمک می گیرند. بنابراین سایت هایی که از این روش غیر حرفه ای استفاده می کنند، توسط الگوریتم پیج لی اوت پنالتی می شوند.البته چنین روش هایی موجب کاهش سرعت و انعطاف پذیری سایت، کاهش محبوبیت نزد گوگل، آزار مخاطب و کاهش بازدید کننده نیز می گردد.

در واقع گوگل از مدیران سایت ها می خواهد به جای تبلیغات زیاد به محتوای سایت اهمیت دهند. بنابراین باید کاری کرد که کاربران جذب محتوای سایت شوند.

البته این الگوریتم های گوگل در سئو روی سایت هایی که تبلیغاتی ندارند، هیچگونه تاثیری نخواهد داشت. البته این به معنی یک اتفاق خوب نیست. چرا که تبلیغات یک اصل اساسی در حوزه تجارت الکترونیکی است. اما باید توجه داشت، زمانی که کاربر وارد سایت می شود بدون تکان دادن اسکرول (scrolling)  بتواند محتوای سایت را مشاهده کند.

الگوریتم FRESHNESS گوگل

الگوریتم Freshness گوگل در سال ۲۰۱۰ توسط غول جستجوی دنیا، گوگل، طراحی و راه اندازی گردید. نام اصلی این الگوریتم fresher results به معنی الگوریتم تغییر دهنده رتبه (رنکینگ) است.  در واقع اسم آن را از نام رسمی وبلاگ جستجو های داخلی گوگل گرفته اند. نام دیگر الگوریتم  Freshness، الگوریتم سبز است. دلیل این نام گذاری تاکید بر بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدید می باشد. الگوریتم سبزگوگل با دریافت فیدبک از الگوریتم کافئین گوگل نتایج جستجو را رتبه‌بندی می کند. هدف اصلی کمپانی گوگل از بروز رسانی این الگوریتم این است که مدیران سایت به آپدیت شدن محتوای سایت خود اهمیت دهند. البته این محتواها نباید به صورت کپی باشند. همچنین در مورد اخبار و رویدادها آپدیت محتوا بسیار ضروری تر است.

هدف گوگل از این همه تغییرات و بروزرسانی و الگوریتم های جدید این است که کاربران بیشتری به نتایج دلخواه خود از طریق جستجو در گوگل نزدیک شوند. ارزش الگوریتم FRESHNESS گوگل در زمان انتخابات بسیار کاربردی است. چرا که در این شرایط همه مردم دوست دارند از آخرین اخبار و آرا مطلع شوند. بنابراین سایت هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را بروز رسانی می کنند، شانس بیشتری نسبت به سایت رقبا برای قرار گرفتن در رتبه بالاتر را دارند.

واقعاً الگوریتم Freshness گوگل یکی از بهترین الگوریتم های حال حاضر گوگل که مدیران سایت ها رو به تولید و بازاریابی محتوا وا داشته، و همینطور مشاغل بسیاری در زمینه تولید محتوا بوجود آمده است. درواقع الگوریتم Freshness موجب دقیق شدن نتایج جستجوهای گوگل می شود.

 

الگوریتم موبایل ( Mobilegeddon)

جدیدترین الگوریتمی که از طرف گوگل معرفی شده است الگوریتم موبایل گدون می باشد. این الگوریتم در حال راه اندازی است. ولی فعلا به طور کامل راه اندازی نشده است. هدف اصلی این الگوریتم حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند. بدین منظور برای اینکه سایت دچار این مشکل نشود، باید امکاناتی را در نظر بگیرد. لذا این وب سایت ها باید دارای طراحی واکنش گر یا به اصطلاح ریسپانسیو باشند. همچنین از فایل ها یا ابزارهایی همچون فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کارکرد ندارند، استفاده نشود. اندازه متن ها را باید طوری انتخاب کنند که خوانا باشند و احتیاجی به بزرگ نمایی نداشته باشند. لینک های صفحات باید در فاصله ای قرارداشته باشد، که کاربران بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js سایت داشته باشد. لازم به ذکر است که این الگوریتم هنوز به طور حتم کامل نشده است. البته در فعلا در چند کشور معدود در حال آزمایش است. بنابراین پس از دریافت نتایج مثبت و نیز تکمیل شدن آن راه اندازی خواهد شد. این الگوریتم تضمین می‌کند که صفحات سازگار با موبایل در بالای جستجوی موبایل قرار می‌گیرند، درحالی‌که صفحاتی که برای موبایل بهینه نشده‌اند از (SERP صفحات نتایج موتور جستجو) فیلتر می‌شوند یا به ‌طورجدی در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار می‌گیرند.

الگوریتم موبایل Mobilegeddon)

 

پوسوم:

Possum  تضمین می‌کند که نتایج محلی بسته به مکان جستجوگر بیشتر متفاوت است. بدین معنی که هرچه به آدرس یک کسب‌ و کار نزدیک‌تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را در بین نتایج محلی ببینید.

فانتوم:

Phantom  یا Quality Update جدیدترین به‌ روزرسانی الگوریتم های گوگل در سئو است که سیگنال‌های کیفیت را ارزیابی می‌کند. وب‌سایت‌هایی با مشکلات کیفیت محتوا و همچنین تبلیغات بیش از حد تحت تأثیر این به ‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

الگوریتم موبایل ( Mobilegeddon)

سخن پایانی

شاید در نگاه اول به نظر برسد که الگوریتم های گوگل در سئو موجب سخت شدن سئوی سایت شده است. اما واقعیت امر این است که اگر به هنگام سئوی یک سایت تمامی قوانین گوگل را رعایت شود، خواهید دید که این الگوریتم ها موجب بهبود رتبه بندی سایت خواهد شد. در واقع وجود این الگوریتم ها موجب به وجود آمدن رقابت بین سایت‌ها شده است. لذا این امر سبب می شود تا کیفیت مطالب ایجاد شده در وب سایت‌ها بهتر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *