۲۳ نوع وب سایت محبوب که می توانید در وردپرس ایجاد کنید (+ مثال ها)

انواع سایت های وردپرسی

تعجب می کنید که چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟

ما اغلب توسط مبتدیان در مورد چه نوع وب سایت انها می توانند با استفاده از وردپرس بپرسید. پاسخ کوتاه ما این است که “تقریبا هر نوع وب سایت قابل تصور”.

در این مقاله، ما نمونه های برتر انواع وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید به شما نشان می دهیم.

Popular Types of Websites You Can Create with WordPress

شروع کار با WordPress

وردپرس بیش از ۴۳ درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را تامین می کند، که ان را محبوب ترین سازنده وب سایت در بازار می کند.

دو نوع وب سایت WordPress وجود دارد. اول، WordPress.com وجود دارد که یک شرکت میزبانی وب است. سپس، WordPress.org وجود دارد که به عنوان وردپرس خود میزبانی نیز شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما را در مورد تفاوت بین WordPress.com در مقابل WordPress.org.

در طول این مقاله، هنگامی که ما می گوییم وردپرس، ما در مورد وب سایت های وردپرس خود میزبانی صحبت می کنیم. ما توصیه می کنیم از WordPress.org استفاده کنید زیرا به شما امکان دسترسی کامل به تمام قابلیت های وردپرس را از جعبه می دهد.

برای شروع، شما نیاز به میزبانی وردپرس و نام دامنه دارید.

ما یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ایجاد وب سایت خود را با وردپرس.

اگر فقط می خواهید با وردپرس بازی کنید، می توانید ان را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. 

گفته می شود، بیایید به برخی از محبوب ترین انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید نگاه کنیم.

۱. وبلاگ یا وب سایت شخصی

Example of a WordPress blog

وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی ساده شروع به کار کرد و به سرعت به یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند تبدیل شد. در طول ۱۸ سال گذشته، این وبلاگ نویسی و اجزای وب سایت شخصی ناپدید نشدند.

انها صیقلی تر، پیچیده تر و قدرتمند تر شده اند. وردپرس هنوز هم بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی در جهان است که توسط وب سایت های کوچک و همچنین نشریات بزرگ استفاده می شود.

با توجه به انعطاف پذیری ان، وردپرس به همان اندازه برای وبلاگ های شخصی و همچنین وبلاگ های چند نویسنده خوب است. این اجازه می دهد تا شما را به ایجاد وب سایت های غنی از محتوا است که می تواند به راحتی به یک کسب و کار رشد کند.

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد چگونگی شروع یک وبلاگ وردپرس با دستورالعمل های گام به گام برای یک وبلاگ نویس مبتدی را ببینید.

۲. وب سایت کسب و کار

Business website made with WordPress

وردپرس ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای است. این بسیار قدرتمند است که بسیاری از مارک های بزرگ از WordPress برای قدرت وب سایت های خود استفاده می کنند.

صاحبان کسب و کار عاشق سهولت استفاده و انعطاف پذیری ان هستند. با استفاده از پلاگین های وردپرس، می توانید ادغام رسانه های اجتماعی را اضافه کنید، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، داده های بازاریابی را ردیابی کنید و هر ویژگی دیگری را که نیاز دارید اضافه کنید.

شما می توانید از هزاران تم انتخاب کنید و به راحتی طراحی را سفارشی کنید، همه بدون استخدام یک طراح وب.

۳. وب سایت تجارت الکترونیک / فروشگاه انلاین

Ecommerce website

وردپرس با WooCommerce محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیک در جهان است. این درگاه های پرداخت بالا مانند PayPal و Stripe را پشتیبانی می کند تا به راحتی پرداخت های انلاین را قبول کند.

شما می توانید از WooCommerce برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال استفاده کنید. این اجازه می دهد تا شما را به راحتی هر نوع محصول را به فروشگاه خود اضافه کنید و دارای ابزارهایی برای مدیریت موجودی، سفارشات، حمل و نقل، مالیات و غیره است.

برای دستورالعمل های گام به گام، می توانید اموزش ما در مورد نحوه راه اندازی یک فروشگاه انلاین را بررسی کنید.

به غیر از WooCommerce، پلاگین های تجارت الکترونیک دیگری برای وردپرس وجود دارد، مانند Easy Digital Downloads و MemberPress، که می تواند برای فروش کالاهای دیجیتال و اشتراک استفاده شود.

۴. عضویت در وب سایت

Membership website

وب سایت های عضویت اشتراک می فروشند. این به شما اجازه می دهد تا برخی از محتوای خود را در پشت یک paywall قرار دهید، محتوای pay-per-view را بفروشید یا یک جامعه انلاین را اجرا کنید.

MemberPress بهترین پلاگین عضویت وردپرس در بازار است. این با کنترل دسترسی قدرتمند، مدیریت اشتراک، مدیریت کاربر و ادغام با ابزارهای شخص ثالث و دروازه های پرداخت همراه است.

MemberMouse و WishList Member همچنین گزینه های عالی برای ایجاد یک سایت عضویت با وردپرس هستند.

۵. وب سایت دوره های انلاین

Online courses website

وردپرس می تواند به راحتی دوره ها را به فروش برساند و یک جامعه یادگیری انلاین ایجاد کند.

MemberPress Courses بهترین پلت فرم وردپرس LMS برای فروش دوره های انلاین از وب سایت شما است. ان را با یک رابط کاربری اسان برای استفاده برای ایجاد دوره ها، کنترل دسترسی و فروش اشتراک می اید.

اگر به دنبال یک جایگزین هستید، می توانید از Thrive Apprentice یا AccessAlly برای ایجاد و فروش دوره های انلاین استفاده کنید.

۶. وب سایت بازار انلاین

Marketplace website

ایا هیچ محصولی برای فروش ندارید؟ چگونه در مورد ایجاد یک بازار برای فروشندگان دیگر برای فروش محصولات خود را انلاین؟

وردپرس دارای پلاگین های باور نکردنی است که وب سایت شما را به یک بازار انلاین تبدیل می کند. فروشندگان شخص ثالث می توانند محصولات خود را در وب سایت شما لیست کنند و شما در هر سفارش هزینه ای کسب می کنید.

 

۷. وب سایت Pay-Per-View

Pay-per-view website

یک وب سایت pay-per-view به شما امکان می دهد محتوای منحصر به فرد را در وب سایت خود بر اساس پرداخت به ازای نمایش بفروشید.

شما قادر خواهید بود به طور مستقیم محتوا را به کاربران بفروشید، به جای تکیه بر درامد تبلیغات، لینک های وابسته یا راه های دیگر برای کسب درامد. شما می توانید برنامه های اشتراک، گذرنامه های دیجیتال، سطوح دسترسی را بر اساس قیمت گذاری و غیره بفروشید.

۸. وب سایت پادکست

podcastwebsiteWordPress و Podcasting دست به دست هم می دهند. اکثر پادکست های محبوب در وب از WordPress برای وب سایت های پادکست خود استفاده می کنند.

چندین تم پادکست عالی و پلاگین برای وردپرس وجود دارد که کل فرایند را اسان تر می کند. به علاوه، شما می توانید هر سرویس میزبانی پادکست را برای ارائه یکپارچه فایل ها از وب سایت خود ادغام کنید.

۹. Dropshipping وب سایت

dropshipping-websiteDropshipping یک نوع فروشگاه تجارت الکترونیک است که محصولات را در انبار نگه نمی دارد. در عوض، هنگامی که یک مشتری یک محصول را خریداری می کند، صاحب فروشگاه سفارش را با یک فروشنده شخص ثالث قرار می دهد که ایتم را مستقیما به مشتری حمل می کند.

وردپرس دارای پلاگین های dropshipping عالی است که به شما کمک می کند به راحتی محصولات شخص ثالث را به وب سایت خود اضافه کنید.

۱۰. وب سایت وابسته

affiliatewebsiteایا می خواهید با ارجاع کاربران خود به محصولات و خدمات کمیسیون ایجاد کنید؟

وردپرس توسط میلیون ها بازاریاب برای ایجاد وب سایت های وابسته بسیار موفق استفاده می شود. این یک تن از ابزارهای بازاریابی وابسته و پلاگین هایی است که به شما کمک می کند درامد خود را افزایش دهید.

شما می توانید برای برنامه های وابسته فردی ثبت نام کنید یا می توانید یک فروشگاه وابسته امازون ایجاد کنید که فقط به یک شبکه وابسته غول پیکر متکی است.

۱۱. کوپن وب سایت

coupons-websiteایا می خواهید کمیسیون های وابسته را از هزاران وب سایت ارائه تخفیف های ویژه در محصولات و خدمات خود کسب کنید؟ سپس می توانید از وردپرس برای ایجاد یک سایت کوپن استفاده کنید.

با پلاگین های مناسب، شما به راحتی می توانید کوپن ها را به سایت خود اضافه کنید. شما می توانید تاریخ انقضا و سایر جزئیات را کنترل کنید و کاربران شما حتی می توانند کوپن های مورد علاقه خود را رتبه بندی و رای دهند.

۱۲. وب سایت میکرو کار

microjobwebsitedemoوب سایت micro job یک بازار انلاین است که در ان کارفرمایان می توانند وظایف یا گیگ ها را لیست کنند و افراد می توانند برای انها درخواست دهند. به عنوان صاحب وب سایت، می توانید با شارژ هزینه برای هر لیست پول کسب کنید.

برای دستورالعمل های بیشتر، اموزش ما در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت شغلی کوچک مانند Fiverr را بررسی کنید.

۱۳. وب سایت هیئت مدیره کار

job-board-websiteچندین سایت محبوب مانند Smashing Magazine، ProBlogger و دیگران از تخته های شغلی به عنوان منبع درامد اضافی استفاده می کنند. تقاضای رو به رشد برای تخته کار طاقچه غذا به نیازهای یک صنعت خاص و یا تخصص وجود دارد.

وردپرس به شما اجازه می دهد تا به راحتی یک هیئت مدیره شغلی ایجاد کنید که در ان کارفرمایان می توانند لیست های شغلی را ارسال کنند و حرفه ای ها می توانند به انها پاسخ دهند.

۱۴. راهنمای کسب و کار

business-directoryدرست مانند هیئت مدیره شغلی، تقاضای فزاینده ای برای دایرکتوری های کسب و کار طاقچه در وب وجود دارد. برخی از پلاگین های بزرگ دایرکتوری کسب و کار وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی یک دایرکتوری کسب و کار ایجاد کنید.

۱۵. وب سایت های حراج

auction-websiteایا می خواهید وب سایت حراج eBay خود را اجرا کنید؟ با وردپرس، شما می توانید یک وب سایت حراج کاملا کاربردی ایجاد کنید.

کاربران می توانند به صورت انلاین پیشنهاد دهند و پرداخت کنند و شما می توانید به سادگی با ارائه یک پلت فرم برای مزایده های طاقچه خود کسب کنید.

۱۶. وب سایت های غیر انتفاعی و مذهبی

nonprofit-websitesوردپرس رایگان است، مانند ازادی . این باعث می شود ان را یک راه حل ایده ال برای سازمان های غیر انتفاعی.

با پلاگین های وردپرس، شما به راحتی می توانید یک فرم کمک مالی برای جمع اوری پول برای علت خود اضافه کنید. همچنین بسیاری از تم های وردپرس بزرگ برای کلیساها و غیر انتفاعی وجود دارد.

۱۷. وب سایت نمونه کارها

portfolio-website.ایا به جایی برای نمایش کار خود نیاز دارید؟ شما به راحتی می توانید یک نمونه کارها را به سایت وردپرس خود با گالری های تصویر خیره کننده و نمایش اسلاید زیبا اضافه کنید.

شما می توانید از سایت نمونه کارها خود برای نشان دادن مهارت های نوشتن خود، نمایش موسیقی خود، جاسازی فیلم ها یا نمایش عکاسی خود استفاده کنید..

وردپرس می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای ارائه یک تجربه کاربری بسیار براق و جلا برای سایت نمونه کارها خود را، و ان را اسان تر برای دیگران به فهرست و یادگیری در مورد کار خود را.

۱۸. وب سایت سفر

travelblogوردپرس پلت فرم کامل برای ایجاد یک وب سایت سفر است. شما می توانید سفرهای خود را به اشتراک بگذارید یا راهنماهای مقصد را راه اندازی کنید و یک کسب و کار را بر اساس ان ایجاد کنید.

۱۹. وب سایت مد / شیوه زندگی

fashionwebsiteوردپرس یک انتخاب محبوب در میان مشاغل مد و سبک زندگی است. این به این دلیل است که ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ حرفه ای اسان است و حتی می توانید محصولات یا محصولات وابسته خود را بفروشید.

۲۰. وب سایت های چند زبانه

multilingual-websiteایا می خواهید یک وب سایت به چندین زبان ایجاد کنید؟ WordPress شما را پوشش داده است.

خارج از جعبه، وردپرس در ده ها زبان در دسترس است. به علاوه، همچنین می تواند برای ایجاد وب سایت های چند زبانه با استفاده از افزونه های ترجمه وردپرس استفاده شود..

۲۱. انجمن انلاین وب سایت

forumspagepreviewانجمن های انلاین یک راه محبوب برای ایجاد یک جامعه و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای اوردن ترافیک موتور جستجو بیشتر به وب سایت شما است.

با bbPress، شما به راحتی می توانید انجمن های انلاین را به وب سایت خود اضافه کنید. bbPress به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به یک انجمن اسان برای مدیریت تبدیل کنید. به علاوه، شما هنوز هم می توانید از همان وب سایت برای ویژگی های دیگر مانند وبلاگ، فروشگاه انلاین یا یک سایت تجاری استفاده کنید.

۲۲. وب سایت شبکه اجتماعی

activitypageایا می خواهید یک جامعه انلاین فعال تر و فعال تر ایجاد کنید؟ وردپرس به شما اجازه می دهد تا به راحتی وب سایت شبکه اجتماعی خود را با BuddyPress بسازید.

کاربران قادر خواهند بود به جامعه شما بپیوندند، پروفایل ها را مدیریت کنند، فعالیت ها را مشاهده کنند، به گروه ها بپیوندند و غیره.

۲۳. ویکی / پایگاه دانش وب سایت

knowledgebase-wikiایا می خواهید یک پایگاه دانش یا وب سایت ویکی مانند ایجاد کنید؟

وردپرس به شما اجازه می دهد تا به راحتی یک بخش مستندات یا پایگاه دانش را به وب سایت خود اضافه کنید. این اجازه می دهد تا شما را به استفاده از یک CMS قدرتمند برای مدیریت تمام مطالب خود را تحت یک داشبورد.

شما می توانید هر یک از این افزونه های پایگاه دانش وردپرس را برای شروع وب سایت ویکی خود انتخاب کنید.

ما پلاگین قهرمانانه KB را توصیه می کنیم زیرا استفاده از ان اسان است و ویژگی هایی مانند جستجوی فوری، بازخورد کاربر، پیوست های مقاله و غیره را ارائه می دهد.

ما امیدواریم که این مقاله به شما یک ایده خوب از انواع وب سایت هایی که می توانید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *