آیا می دانید ۹۵ درصد ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج جستجو می رود؟ اگر می خواهید افراد کسب و کار شما را در نتایج جستجو بیابند ، باید صفحات خود را بهینه کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) برای کمک به کاربران برای پیدا کردن کسب و کار شما است. سئوی داخلی ، همراه با محتوای با کیفیت ، فرمول محکمی برای موفقیت بیشتر جستجوی ارگانیک است.در این پست وبلاگ ، می توانید با تعریف سئو داخلی و تکنیک های بهینه سازی سئو داخلی اگاه شوید و برای سایت خود استفاده کنید.
سئو داخلی چیست؟(on page seo )
سئوی داخلی شامل تمام کارهایی است که در سایت خودمان انجام می دهیم تارتبه ی برتر گوگل را کسب کنیم. یعنی می توانیم با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنیم . با این کار سایت خودرا برای موتورهای جستجوی بهینه می کنیم.
سئوی داخلی عملی است که صفحات وب را برای کلمات کلیدی خاص به منظور بهبود دید و ترافیک جستجو بهینه می کند. این شامل تراز کردن عناصر خاص صفحه مانند برچسب عنوان ، عنوان ، محتوا و پیوندهای داخلی ،کلمات کلیدی و … است.
گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم جستجوی خود را تغییر می دهد؟ در سال ۲۰۲۰ ، گوگل بیش از ۶۰۰۰۰۰ آزمایش انجام داد و الگوریتم خود را بیش از ۴۵۰۰ بار به روز کرد. این شرکت مأموریت ایجاد هوشمندترین موتور جستجو در جهان را دارد. با وجود پیشرفت های مداوم ، گوگل هنوز بی نقص نیست. هنوز برای درک مطالب جدید به کمک نیاز دارد. اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو روی صفحه (on page seo )ظاهر می شود. سئوی داخلی به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر بشناسد. این باعث بهبود رتبه شما می شود که منجر به ترافیک بیشتر نیز می شود.
دلیل اهمیت سئو داخلی چیست؟
اگر می خواهید موتورهای جستجو سایت شما را در نتایج صفحه اول نمایش دهد. باید استراتژی های سئو داخلی راجدی بگیرید.با پیچیده تر شدن الگوریتم جستجوی گوگل ، فاکتورهای سئوی داخلی، کاربر محورتر شده است. وقتی سئو به درستی انجام شود. موتورهای جستجو را قادر می سازد تا محتوای شما را بفهمند. هم چنین آدرس های مرتبط را برای جستجوهای خاص رتبه بندی کنند .
تکنیک های بهبود سئو داخلی
تا اینجا در این مقاله به تعریف سئو داخلی پرداختیم. اما درادامه به بررسی تکنیک های بهبود سئو داخلی می پردازیم.
URL ها به سئوی داخلی صفحه کمک می کنند
گوگل به صراحت اعلام کرده است که آدرس های اینترنتی به آنها کمک می کند تا درک بهتری از صفحه داشته باشند. بنابراین ، چگونه URL های خود را بهینه کنیم؟
برای بهبود URLصفحه به موارد زیر دقت کنید
- کلمه کلیدی اصلی: گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در URL به گوگل و کاربران کمک می کند تا محتوای یک صفحه را درک کنند.
- تمرکز سمت چپ : کلمه کلیدی را تا آنجا که ممکن است در URL در سمت چپ قرار دهید.
- استفاده ازکلمات واقعی : از کلمات واقعی در URL خود به جای کلمات غیر قابل رمزگشایی استفاده کنید.
- بیان کوتاه و رسا کلمات : در حالت ایده آل ، ساختار URL شما باید کوتاه و آسان برای گوگل و کاربران باشد. هر چه درک محتوای صفحه برای گوگل راحت تر باشد ، بهتر است. گوگل اغلب URL ها را در نتایج جستجو نشان می دهد.
- ادرس اینترنتی ساده : اگر آدرس صفحه یک رشته طولانی از حروف و اعداد تصادفی باشد. این به کاربران در درک صفحه شما کمک نمی کند. هرچه آنها هدف صفحه شما را بهتر بفهمند.احتمال اینکه روی نتیجه جستجو کلیک کنند بیشتر است.
- استفاده از خط فاصله بین کلمات : خط تیره باعث می شود URL ها بیشتر خوانا شوند.
از برچسب های عنوان و توضیحات متا استفاده کنید
متا تگ ها و عناوین صفحه یکی از مهمترین عوامل در برای جستجو صفحات هستند. هر صفحه دارای یک برچسب عنوان است که در نتایج جستجو ظاهر می شود. توضیحات متا نیز خلاصه ای کوتاه از صفحه هستند که در نتایج جستجو ظاهر می شوند. هر دو برای کمک به موتور های جستجو و کاربران برای درک صفحه مهم است.
تگ عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم سئو داخلی است. در حالی که توضیحات متا چنین نیست. وقتی عنوان و متا توضیحات بهینه سازی شوند. نرخ کلیک (CTR) را افزایش می دهد که به گوگل نشان می دهد محتوای شما ارزشمند است.
بهبود سئوی داخلی صفحه برای متا تگ ها شامل موارد زیر است
- کلیدواژه اصلی خود را ابتدای عنوان قرار دهید.
- به هر صفحه عنوان منحصر به فردی بدهید تا گوگل فکر نکند صفحات تکراری دارید.
- عناوین واضح و قانع کننده ای بنویسید که کاربران بخواهند روی آنها کلیک کنند.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متای خود قرار دهید.
- توضیحات متای خود را طوری طراحی کنید که صفحه را به طور دقیق توصیف کند.
- برای داشتن تگ عنوان با ارزش، در محدوده ۶۰ کاراکتر بمانید.
- از کلمات قدرتمند استفاده کنید (یعنی اختصاصی ، رایگان).
- برای داشتن یک توضیح متا قانع کننده در محدوده ۱۵۵ کاراکتر بمانید.
داده های خود را سازماندهی کنید
یکی دیگر از روش های بهبود سئو داخلی ،سازمادندهی داده هاست. داده های ساختار یافته به بهبود سئو داخلی کمک می کند.داده های سازمان یافته به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند. به عنوان مثال ، بگویید صفحه ای دارید که شامل مواردی مانند قیمت ، در دسترس بودن ، رتبه بندی و غیره است. قالب های داده ساختار یافته خاصی برای موارد مختلف وجود دارد ، از جمله:کتابها ، مقالات ، فیلم ها ، دوره های آموزشی ، رتبه بندی ها ،اطلاعات کسب و کار محلی و… .
گوگل اغلب داده های ساختار یافته را مستقیماً در نتایج جستجو قرار می دهد و آنها را به عنوان “قطعه ویژه” نشان می دهد. داشتن یک قطعه ویزه شانس کلیک کردن روی نتیجه را افزایش می دهد.
از ابزارهای بهبود سئو داخلی استفاده کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs شامل تجزیه و تحلیل صفحات نتایج موتورهای جستجو است که ویژگی های SERP نشان داده شده برای کلمه کلیدی هدف را نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا بفهمید کدام نوع داده را باید برای نمایش آن ویژگی ها پیاده سازی کنید.
ویژگی های SERP در Ahrefs: ساده ترین راه برای پیاده سازی داده های ساختار یافته ، استفاده از Structured Data Markup Helper است. نشانی اینترنتی صفحه را وارد کنید. گوگل شما را در جریان افزودن داده های ساختار یافته راهنمایی می کند. .
خزنده های وب سایت مانند DeepCrawl و Screaming Frog می توانند داده های ساختار یافته در سایت را نشان دهند. اگر در حال جستجوی سایت خود هستید ، این ابزارها همچنین برای اشکال زدایی مفید هستند. اگر در حال جستجوی سایت رقبا هستید ، این راهی عالی برای مشاهده همه چیز است که رقیب شما از آن استفاده می کند.
هدرها ، سئوی داخلی را بهبود می بخشند
استفاده از چند سرصفحه (برچسب H1 ، H2 ، H3 و غیره) در صفحات شما به چند طریق به سئو کمک می کند. اول ، خواندن مطالب شما را برای کاربران بسیار آسان می کند. اگر بازدیدکنندگان با دیواری از متن در صفحه ای روبرو شوند. اغلب صفحه را رها می کنند. سرصفحه ها به کاربران کمک می کنند تا محتوا را سریع درک کنند که عامل مهمی برای تجربه کاربری است.
ثانیاً ، عناوین فرعی به گوگل کمک می کند تا محتویات یک صفحه را بفهمد. هنگام ایجاد سرصفحه ها ، حتماً از کلید واژه اصلی خود در حداقل یک یا دو سرصفحه H2 استفاده کنید. اگر از نظر زمینه ای منطقی است ، کلید واژه اصلی را دوباره در H3 یا سایر سرصفحه ها قرار دهید.
اصول نویسندگی سئو را رعایت کنید
کپی نویسی می تواند تلاش های سئو شما را در صفحه فوق العاده کند. وقتی روی محتوای عالی برای صفحات فرود خود سرمایه گذاری می کنید ، کاربران بیشتر درگیر خواهند شد. توجه به این نکته ضروری است که بهترین شیوه های سئو نویسی هم برای موتورهای جستجو وهم بازاریابی محتوایی مهم است.
تکنیک هایی که باید در سئو نویسی رعایت کنید، شامل موارد زیر است
- مقدمه های فشرده و قانع کننده بنویسید. مشکل و راه حل خود را به وضوح بیان کنید.
- از جملات و پاراگراف های طولانی خودداری کنید
- بخشهایی که بیش از ۳۰۰ کلمه هستند را با زیرنویس ها تقسیم کنید.
- کلمه کلیدی هدف را به طور طبیعی در کل بخش های مختلف صفحه وارد کنید.
- محتوا را با هدف جستجو همسو کنید.
- همیشه برای خوانندگان خود بنویسیدکه کاربر پسند باشد.
از کلمه کلیدی اصلی و هدف در ابتدای نوشته خود استفاده کنید
باید سعی کنید از کلمه کلیدی مورد نظر خود در ۱۰۰ کلمه اول استفاده کنید. این به گوگل نشان می دهد که موضوع اصلی صفحه شما است. همچنین به کاربران می گوید که آنها در مکان مناسب هستند.به نحوه جستجو مردم در اینترنت فکر کنید. آنها روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند ، به سرعت صفحه را اسکن می کنند. اگر فکر کنند صفحه نامربوط است ، آن را ترک می کنند. ایجاد مقدمه های قانع کننده که شامل کلمه کلیدی موردنظر شما می شود ، کاربران را از جستجوی سریع باز می دارد.
آیا تراکم کلمات کلیدی به سئوداخلی کمک می کند؟
تراکم کلمات کلیدی به میزان استفاده شما از کلمه کلیدی هدف در صفحه وب اشاره دارد. اگر ۱۰۰ کلمه در یک صفحه وجود داشته باشد و شما پنج بار از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید ، تراکم کلمات کلیدی شما ۵ درصد است.باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر شما به طور طبیعی در کل پست شما ظاهر می شوند. شما باید تراکم بهینه کلمات کلیدی را مطابق با محتوای رتبه بندی برتر آن عبارت جستجو کنید.
علاوه بر کلمه کلیدی اصلی از مترادف آن ، کلمات کلیدی بلند و اصطلاحات مرتبط استفاده کنید. این امر به رتبه بندی صفحه شما کمک می کند.
محتوایی که هدف جستجو را برآورده می کند، بنویسید
گوگل می خواهد محتوای باکیفیتی را به کاربران نشان دهد که هدف جستجوی آنها را برآورده میکند. اگر می خواهید نحوه انجام سئو داخلی را بدانید ، با ایجاد محتوای کاربر پسند شروع کنید. بازاریابی محتوا بخش اساسی سئو است زیرا باعث می شود مردم از صفحات شما بازدید کنند.
در سطح بالا ، چهار نوع هدف جستجو وجود دارد:
اطلاعاتی: مردم به دنبال اطلاعات هستند.
ناوبری: افراد در تلاش هستند صفحه خاصی را پیدا کنند.
تجاری: مردم قبل از خرید چیزی تحقیق می کنند.
معامله گری: مردم به طور جدی مایل به خرید چیزی هستند.
یک راه ساده برای تشخیص منظور پشت یک کلمه کلیدی خاص، این است که به بررسی صفحه اول نتایج جستجو بپردازید. عناوینی که شامل کلماتی مانند نحوه ، روش ها هستند ، نشان دهنده هدف جستجوی اطلاعاتی است. در حالی که کلماتی مانند بهترین و برترین، قصد تجاری را آشکار می کند.
در مرحله بعد ، باید محتوایی تهیه کنید که هدف را برآورده کند. اگر اطلاعاتی است ، تا آنجا که ممکن است محتوای مرتبط ارائه دهید. موضوع را به طور کامل پوشش دهید. به سوالات متداول پاسخ دهید و به کاربر در درک موضوع کمک کنید. اگر قصد تجاری است ، اطلاعات مورد نیاز جستجوگران را برای تصمیم گیری خرید آگاهانه در اختیار آنها قرار دهید. این می تواند شامل بررسی ، قیمت ، مقایسه ، عکس ، سوالات متداول و غیره باشد.
متن قابل خواندن بنویسید
ازتکنیک های بهینه سازی سئو داخلی می توان به خوانایی متن اشاره کرد. اگرچه خوانایی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست. اما همچنان باید بخشی از فرایند سئو داخلی شما باشد. اگر می خواهید بازدیدکنندگان را جذب کنید ، متن سایت شما باید بسیار خوانا باشد. اگر اینطور نباشد ، ممکن است کاربران سریعاً بازگردند.این به گوگل نشان می دهد که محتوا ارزشمند نیست و باید رتبه پایین تری داشته باشد.
برای خوانا بودن متن خود به موارد زیر توجه کنید
- محتوای خود را به قطعاتی که به راحتی قابل هضم هستند تقسیم کنید.
- از چند عنوان و زیر عنوان استفاده کنید.
- از پاراگراف های زیادی استفاده کنید تا از متن های طولانی جلوگیری کنی..
- تصاویر پشتیبانی و سایرعوامل بصری را بهینه کنید.
- از جملات واضح و کاربردی استفاده کنید.
- اکثر مردم مطالب شما را در دستگاه های تلفن همراه می خوانند. بنابراین جستجوی آسان را برای آنها فراهم کنید.
پیوند داخلی های خروجی ایجاد کنید
برای بهبود سئو داخلی پیوندهای داخلی استفاده کنید. زیرا به گوگل کمک می کنند تا رابطه بین صفحات سایت شما را درک کند. یک چارچوب پیوند داخلی گسترده عمق محتوای شما در مورد یک موضوع را تقویت می کند. آنها همچنین برای تجربه کاربری شگفت انگیز هستند. پیوندهای داخلی به افراد کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند. یک استراتژی پیوند داخلی قوی معیارهای SEO Google Analytics مانند نرخ پرش و نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.
وقتی صحبت از بهبود سئو داخلی می شود. باید پیوندهای داخلی-و از-سایر صفحات مربوطه را در سایت خود قرار دهید. پیوند دادن از صفحات معتبر مانند صفحه اصلی بسیار مهم است.
تصاویر سایت خود را بهینه کنید
تصاویر نیز باید برای سئو بهینه شوند. با دادن نام فایل های توصیفی با کلمات جدا شده با خط فاصله شروع کنید. در مرحله بعد ، اندازه فایل را بهینه کنید تا با حفظ کیفیت تصویر ، سریع بارگذاری شود. برای مثال ، اگر سایت شما مملو از تصاویری است که به طور مداوم بیش از ۴۰۰ کیلوبایت هستند. زمان بارگذاری صفحه شما تحت تأثیر منفی قرار می گیرد. این به توانایی شما در رتبه بندی بالا در گوگل آسیب می رساند.
ابزاری مانند TinyPNG ، ImageOptim یا WP Smush فرآیند بهینه سازی تصویر را آسان می کند. در نهایت ، متن را به برچسب های alt تصویر اضافه کنید.بهتر است کلمه کلیدی مناسب در متن گنجانده شود. متن alt به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر را درک کنند.
زمان بارگذاری سایت را بهبود ببخشید
یکی از مهمترین فعالیتهای سئو داخلی شامل بهبود زمان بارگذاری سایت است. کاربران انتظار دارند سایت شما در سه ثانیه یا کمتر بارگیری شود. اگر سایت شما خیلی کند بارگذاری شود. مخاطبان شما به نتایج جستجو باز می گردند و به جای آن از سایت دیگری بازدید می کنند.
هنگامی که افراد از سایت شما خارج می شوند ، به موتورهای جستجو می گوید که سایت شما به نتایج جستجو مرتبط نیست. پس موتورهای جستجو سایت شما را در رتبه بالایی قرار نمی دهند. برای جلوگیری از این اتفاق ، می توانید از ابزاری مانند Google PageSpeed Insights برای مشاهده زمان بارگذاری فعلی سایت خود و بهبود آن استفاده کنید.
گوگل پیشنهاداتی مانند موارد زیر را ارائه می دهد
- فشرده سازی اندازه فایل های تصویری
- به حداقل رساندن برنامه نویسی
- کاهش تغییر مسیرها
- استفاده از ذخیره سازی مرورگر
- استفاده از شبکه توزیع محتوا
سازگاری با تلفن همراه را به وب سایت خود اضافه کنید
آخرین مورد در لیست تکنیک های بهبود سئو داخلی ، طراحی واکنش گرا است. برخی افراد از طریق تلفن همراه به سایت شما دسترسی خواهند داشت. اگر وب سایت شما برای این دستگاه ها بهینه سازی نشود ، با ارائه یک تجربه ضعیف مواجه می شوید. تجربه ضعیف تلفن همراه برای سئو شما مضر است زیرا گوگل هنگام رتبه بندی شما در نتایج جستجو ، نسخه تلفن همراه سایت شما را در نظر می گیرد.
جمع بندی
به یاد داشته باشید ،تکنیک های بهبود سئو داخلی همیشه به شما کمک می کند. اگربا در نظر گرفتن این عناصر صفحات وب خود را توسعه دهید، در رتبه بندی بهتر موتورهای جستجوی ارگانیک قرار می گیرید! به چک لیست نهایی عوامل موثر بر بهبود سئو داخلی دوباره نگاه کنید.
- از آدرس های کوتاه و توصیفی صفحات استفاده کنید.
- برچسب های عنوان را بهینه کنید.
- توضیحات متا قانع کننده بنویسید.
- داده های ساختار یافته پیاده سازی کنید.
- سرفصل ها را بهینه سازی کنید.
- شیوه های نویسنگی سئو را رعایت کنید.
- از کلمه کلیدی هدف در ۱۰۰ کلمه اول استفاده کنید.
- تراکم کلمه کلیدی مناسب را حفظ کنید.
- محتوایی ایجاد کنید که قصد کاربر را برآورده کند.
- متن قابل خواندن بنویسید.
- پیوندهای داخلی و خروجی را اضافه کنید.
- تصاویررا بهینه سازی کنید.
- سازگاری سایت با تلفن همراه راچک کنید.
بدون دیدگاه