راهنمای بهینه‌سازی اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

راهنمای بهینه‌سازی اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می دانید، امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار ها دارند و نحوه ی انجام استراتژی های مختلف بازاریابی را تغییر داده اند. در شبکه های اجتماعی تصاویر می تواند بسیار تاثیر گذار باشند و برای داشتن تصاویر با کیفیت در شبکه های اجتماعی بدون شک باید آن ها را بهینه کنید. عکس ها و تصاویر بی کیفیت خیلی سریع تعامل در رسانه های اجتماعی را از بین می برند. در واقع استفاده از اندازه ایده آل تصویر برای هر نوع پست در هر پلتفرمی بسیار مهم است. اگر می خواهید افراد به سمت محتوای شما جذب شوند، باید تصاویری چشم نواز به اشتراک بگذارید که به خوبی در فید آن ها نمایش داده می شوند.

بنابراین دانستن اندازه تصویر برای همه شبکه های اجتماعی اصلی ضروری است. اما تعیین اندازه دقیق تصاویر ممکن است کاری دشوار باشد، به ویژه با توجه به اینکه هر پلتفرم چند گزینه مختلف برای انتشار تصاویر ارائه می دهد. (به عنوان مثال اینستاگرام برای انتشار عکس به کاربران خود راه های مختلفی ارائه می دهد و کاربران می توانند تصاویر خود را در قالب پست، استوری و … منتشر کنند. بنابراین هر یک از این موارد، اندازه ی منحصر به فرد خود را دارند. )

وقتی صحبت از بهینه سازی تصاویر می شود، دو جنبه و یا هدف اصلی برای آن وجود دارد. مورد اول شامل تغییر اندازه تصاویر با حفظ کیفیت است، و دومین مورد شامل بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو با استفاده از  کلمات کلیدی مرتبط است. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید تصاویر خود را از طریق اندازه ی دقیق آن ها برای تمامی شبکه های اجتماعی اصلی بهینه کنید.

چرا بهینه سازی تصویر مهم است؟

مهم ترین دلیل برای بهینه سازی تصاویر سرعت لود شدن است، زیرا سرعت صفحه بخش مهمی از تمامی الگوریتم های جستجو است. تصاویر با حجم بالا و بهینه سازی نشده می توانند زمان بارگیری و لود شدن صفحات شما را کند کنند و در بسیاری از موارد برای انتشار آن ها به زمان طولانی تری نیاز خواهد داشت. از آن جا که آستانه ی تحمل انسان ها بسیار کوتاه است، کاربران منتظر بارگیری تصاویر شما نخواهند ماند.

بنابراین بهینه سازی تصاویر شما تا حد زیادی سرعت صفحه شما را بالاتر برده و تجربه ی کاربری را بهبود می بخشد. همچنین بهینه سازی تصاویر به شما اطمینان می دهد که تصاویر شما در فید کاربران ظاهر می شوند و همچنین برای سئو کلی شبکه های اجتماعی و وب سایت شما مفید خواهد بود. در سایت وردپرسی شما می توانید از افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

اندازه تصویر برای رسانه های اجتماعی

بسیار مهم است که تصاویر برند شما در بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی با کیفیت بماند تا اطمینان حاصل شود که پیام شما منسجم و حرفه ای به نظر می رسد. هر پلتفرمی اندازه ی موردنظر خود را برای تصاویر دارند. بنابراین یک اندازه و ابعاد ثابت وجود ندارد و ابتدا باید پلتفرم خود را مشخص کنید. در ادامه، اندازه ی دقیق برای هر یک از شبکه های اجتماعی را معرفی کرده ایم که برخی از آن ها عبارتند از:

فیس بوک

  • تصاویر افقی: ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل
  • تصاویر عمودی: ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰  پیکسل
  • تصویر همراه با لینک: ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل
  • استوری: ۱،۰۸۰ در۱،۹۲۰ پیکسل

هنگام اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک، نگران اندازه تصویر خود نباشید.  تقریباً همه تصاویر در News Feed مخاطبان شما عالی به نظر می رسند. هنگامی که لینکی را در فیس بوک به اشتراک می گذارید، فیس بوک تصویری را در پیش نمایش لینک نشان می دهد.  از آنجا که استوری ها در فیسبوک کل صفحه نمایش تلفن همراه را اشغال می کند، اندازه تصویر توصیه شده ۱.۰۸۰ در ۱.۹۲۰ پیکسل است. عکس پروفایل شما و برخی دکمه ها در بالای استوری شما ظاهر می شوند، بنابراین هنگام طراحی تصاویر خود این نکته را در نظر داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
۱۴ مورد از برترین کسب و کارهای اینترنتی

اینستاگرام

  • تصاویر مربع شکل (پست ها): ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • استوری: ۱،۰۸۰ در۱،۹۲۰ پیکسل

همه پست های اینستاگرام دارای عرض یکسان (۱۰۸۰ پیکسل) هستند که اندازه صفحه تلفن شما است. اگر عرض تصویر شما کمتر از ۳۲۰ پیکسل باشد، اینستاگرام آن را بزرگتر می کند و ممکن است بی کیفیت به نظر برسد. از آنجایی که استوری های اینستاگرام صفحه نمایش کامل گوشی را به خود اختصاص می دهند، اندازه ایده آل آن ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۹:۱۶) است. هنگام طراحی استوری های اینستاگرام خود، به یاد داشته باشید که ۲۵۰ پیکسل در بالا و پایین تصویر را عاری از متن نگه دارید، زیرا در آنجا عکس پروفایل و دکمه های دیگر قرار دارد.

توییتر

  • تصویر افقی: ۱۲۰۰ در ۶۷۵ پیکسل
  • چندین تصویر: ۱۲۰۰ در ۶۷۵ پیکسل
  • تصویر با لینک: ۸۰۰ ۴ ۴۱۸ پیکسل

در توییتر، تصاویری با نسبت ابعاد ۲: ۱ و ۳: ۴ به طور کامل نشان داده می شود. این به روز رسانی در ماه مه ۲۰۲۱ اجرا شد .در نمایه های توییتر روی دسکتاپ، تصاویر برش داده می شوند و اندازه ایده آل برای این تصاویر ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۷۵ پیکسل (یا نسبت تصویر ۱۶: ۹) است. حداقل اندازه ۶۰۰ پیکسل عرض و ۳۳۵ پیکسل طول دارد، اما هنگامی که دنبال کنندگان شما برای بزرگنمایی تصویر کلیک می کنند، تصاویر بزرگ تر، بهتر به نظر می رسند.

اگرچه رعایت اندازه های توصیه شده تصویر بهترین گزینه است ، اما توییتر از ابزار های خود برای برش تصاویر شما و نشان دادن جالب ترین قسمت عکس های شما استفاده می کند. این امر مخصوصاً برای پست های توییتر با چندین تصویر مفید است، زیرا توییتر بسته به تعداد کل عکس ها، آن ها  را به طور متفاوتی برش می دهد. با توجه به اینکه اکثر پست های تصویری توییتر شما به صورت جدولی دیده می شوند، بهترین استراتژی ممکن است تمرکز بر ظاهر کل تصاویر در کنار هم باشد، نه اینکه به طور خاص تنها بر روی یک تصویر تمرکز کنید و تنها آن را بهبود دهید. همچنین می توانید GIF ها را به پست های توییتر خود اضافه کنید.

LinkedIn

  • تصاویر افقی: ۱،۱۰۴ در ۷۳۶ پیکسل
  • تصاویر با لینک: ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل

لینکدین برای جلوگیری از برش عکس ها، نسبت تصویر بین ۳: ۱ و ۲: ۳ و استفاده از تصاویر با ابعاد ۵۵۲ در ۳۶۸ پیکسل را توصیه می کند. با این حال، پیشنهاد می کنیم ابعاد را – ۱.۱۰۴ در ۷۳۶ پیکسل در نظر بگیرید تا تصاویر شما در صفحه های بزرگتر بی کیفیت نباشند.

درست مانند فیس بوک، لینکدین به طور خودکار عکس ها را برش می دهد و بر نقطه ی خاصی آن ها را متمرکز می کند، زمانی که متن شما در مرکز باشد، تصویر شما به خوبی در فید نمایش داده می شود. اگر تصویری را با یک لینک منتشر می کنید بهتر است ابعاد ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل را در نظر بگیرید.

Pinterest

  • پست: ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل

پینترست  از نظر ابعاد تصاویر منحصر به فرد است و تصاویر طولانی و عمودی را بیشتر می پسندد. داشتن یک تصویر با نسبت ۲: ۳ کلیدی است. الگوریتم پینترست انتشار و نمایش دادن تصاویر با وضوح پایین و یا خارج از ابعاد استاندارد را محدود می کند.

جمع بندی: اندازه تصاویر در رسانه های اجتماعی اهمیت دارد!

اگر تصویری زیبا در فیدهای افراد بی کیفیت و یا به صورت پیکسلی نمایش داده شود، به اشتراک گذاشتن آن چه فایده ای دارد؟ در رسانه های اجتماعی، فقط یک ثانیه فرصت دارید تا توجه مردم را به خود جلب کنید. بنابراین ایجاد تصاویر چشم نواز در اندازه مناسب برای هر شبکه اجتماعی می تواند همه چیز را تغییر دهد. با استفاده از اعداد گفته شده در این مقاله می توانید برای هر شبکه اجتماعی پست های سفارشی ایجاد کنید و مطمئن شوید که هر تصویر را با اندازه مناسب برای هر پلتفرم ضمیمه کرده اید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *