سرویس وبلاگ ؛ چرا شما به یک وبلاگ نیازمندید؟

سرویس وبلاگ | سفارش ساخت وبلاگ | چرا شما به یک وبلاگ نیازمندید؟

سرویس وبلاگ یعنی طراحی که میخواهید بوسیله آن اطلاعات یا خدماتی را در شبکه گسترده جهانی یا همان اینترنت یا هر شبکه محلی دیگری قرار دهید که مستلزم دانش کافی در این زمینه می باشد. طراحی وبلاگ به نوعی همان طراحی سایت است. امروزه تقریبا همه شرکت ها، ادارات و موسسات و حتی افراد دارای حداقل یک وبسایت هستند که در این وب سایت ها خدمات، کالاها و ویژگی های کاری خود را توضیح می دهند که این مسئله صد در صد در میزان فروش و رضایت مندی مشتریانشان بی تاثیر نخواهد بود.

ساخت وبلاگ

سفارش سرویس وبلاگ :

شیوه سفارش طراحی سایت وبلاگ برای افرادی که می‌خواهند کسب و کاری را در فضای وب آغاز کنند یک مساله حیاتی و تعیین کننده است. پیش از طراحی سایت لازم است اطلاعات خوبی در مورد ماژول ها و امکانات مورد نیازتان بدست آورید تا بهتر بتوانید در سفارش طراحی سایت موفق شوید.

چرا شما به یک وب سایت نیاز دارید؟

۱ – وب سایت هیچ وقت نمی خوابد:

اکثر مردم در هنگام شب که بسیاری از کسب و کارها بسته می باشند در وب گشت و گذار می کنند و این هم عادی است چون یک وب سایت هیچ وقت در خواب و یا استراحت نمی باشد.یک وب سایت به کسب و کار یا سازمان شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روز ۲۴ ساعت هر ۷ روز هفته ۳۶۵ روز سال باز باشد . ساخت وبلاگ معادل داشتن یک کارمند مشغول به کار تمام ساعت حتی در تمام تعطیلات می باشد.

 

۲ – رقبای شما وب سایت دارند:

اگر شما در رقابت مستقیم با کسب و کار دیگری باشید و رقیب شما یک وبلاگ برای کسب و کار خود داشته باشد، این یک مزیت روشن برای رقیب شما به حساب می رود، خصوصا اگر به اندازه کافی برای وب سایت خود بازاریابی کرده باشد. یک وب سایت یک راه عالی برای رقابت در کسب و کار می باشد.

۳ – گوگل شما را به مشتریانتان معرفی می کند:

بیش از هر زمان دیگری مردم راه های سنتی قبل را برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود را تغییر داده اند و امروزه مردم اطلاعات خود را آنلاین به دست می آورند. کسب و کار شما باید آنلاین هم در اختیار مردم باشد.

وبلاگ

۴ – داشتن سرویس وبلاگ اعتماد مشتری را به کسب و کار شما بهبود می بخشد:

و از کسب و کار شما یک شرکت محترم و معتبر خواهد ساخت، تصویر کلی کسب و کار شما را به عموم مردم بهتر جلوه خواهد داد و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان و یا کسب و کار شما خواهد شد.

۵ – کسب و کار های کوچک آنلاین درآمد عالی دارند:

بر اساس آمار، کسب و کارهای کوچکی که با ساخت وبلاگ درآمدی به طور متوسط ۲۹  درصد بیشتر از کسب و کارهای کوچکی که وب سایت نداشته باشند دارند.

طراحی سایت وبلاگ

۶ – تقریبا ۴۵ میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده می کنند:

و در سراسر دنیا بیش از ۳ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند، طراحی و ساخت وبلاگ می تواند شهرت کسب و کار شما را بیش از آنکه شما تصور می کنید بیشتر کند و این خود یک امتیاز برای بدست آوردن درآمد بیشتر می باشد.

۷ – وب سایت، ایجاد مشتری برای کسب و کار را بیشتر می کند:

بر اساس آمار ۵۰ درصد از فروش اینترنتی به مشتریان جدید تعلق دارد. داشتن یک طراحی سایت وبلاگ به طور قابل توجه تعداد مشتریان شما را بیشتر می کند، مهم نیست که چه خدمات و یا محصولاتی را شما ارائه می دهید.

ساخت وبلاگ

۸ – وب سایت محلی و منطقه ای نیست بلکه جهانیست:

اکثر کسب و کارهای کوچک تنها قادر به بازار یابی در شهر خود و یا محیط اطراف شهر خود می باشند. با استفاده از ساخت وبلاگ شما می توانید کالاهای خود را در سراسر ایران و حتی به کل دنیا عرضه کنید.

انتخاب دامنه مناسب برای سرویس وبلاگ :

در طراحی و سرویس وبلاگ انتخاب عنوان دامنه مناسب برای سایت می باشد. سعی کنید دامنه ای که انتخاب می کنید در صورت امکان کوتاه بوده و به صورتی باشد که بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد. مشاوران ما می توانند در زمینه ساخت وبلاگ راهنمایی های لازم را خدمتتان ارائه دهند.

 

کسب درآمد با وبلاگ نویسی

با توسعه تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سرتاسر دنیا، موضوع مشاغل اینترنتی نیز مطرح شد. کم کم افراد زیادی تصیم به  کسب درآمد از طریق اینترنت گرفتند. از طرفی اینترنت انجام بسیاری از کارها را آسان تر کرده است. به طور مثال افراد ترجیح می دهند بسیاری از لوازم خورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

لذا بازارهای فیزیک تا حد زیادی ونق خود را از دست داده اند. همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی برای کسب درآمد به سمت کارهای اینترنتی روی بیاورند.از سوی دیگر، در سال‌های اخیر با افزایش رقابت در میان سایت‌های تجاری هزینه‌ی راه‌اندازی و نگهداری وب‌سایت نیز افزایش یافته است.

البته سرمایه گذاری به تنهایی موجب کسب موفقیت نخواهد شد. یکی از موارد بسیار پر اهمیت در این کار داشتن خلاقیت و مهارت می باشد. از جمله مشاغلی که با استقبال گسترده ای رو به رو شد، می توان به وبلاگ نویسی اشاره کرد.

در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی یک شغل محسوب می شود. لذا عده ی زیادی از افراد بدین وسیله کسب درآمد می کنند. البته وبلاگ نویسی در ایران نیز رو به پیشرفت است. اگرچه وبلاگ نویسی در ایران به جایگاه خیلی خوبی نرسیده است، اما این کار در ایران در حال پیشرفت است. لذا افرادی نیز توانسته اند از این طریق کسب درآمد کنند.

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم؟

قطعا قصد نداریم بگوییم که شما خواندن این مقاله یک روزه پولدار خواهید شد. اما خواندن این مقاله شما را با نحوه کسب درآمد از سرویس وبلاگ آشنا خواهد کرد. حال اگر بخواهیم مراحل صفر تا صد کسب درآمد از وبلاگ نویسی را تنها نام ببریم، باید بگوییم:

  • در اولین قدم، یک وبلاگ بسازید.
  • محتوای مفید و مناسب تولید کنید.
  • محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.
  • به دنبال مخاطبان بیشتر بگردید.
  • اعتماد و وفاداری مخاطبان خود را جلب کنید.
  • در نهایت، از ارتباط خوب خود با بازدیدکنندگان برای کسب درآمد استفاده کنید.

هرچند موارد بالا در ظاهر اندکی کلی و مبهم به نظر می‌رسند، اما برخی از آنها نیازمند دقت، تجربه و زمان زیادی برای تسلط کافی هستند. با این وصف به شکلی مبسوط،  هر یک از مراحل ذکرشده را شرح خواهیم داد.

وبلاگ بسازید

تا زمانی که یک وبلاگ نداشته باشید خبری از درآمد نخواهد بود. شاید جالب باشد بدانید بسیاری از افرادی که ایده ساخت یک وبلاگ به ذهنشان می‌رسد، پیش‌زمینه چندانی از مسائل تکنولوژیک مربوط به ساخت و اداره سرویس وبلاگ ندارند.

بیشتر این افراد تنها در زمینه تولید محتوا خبره هستند. بنابراین اگر شما هم نمی‌دانید چگونه باید یک وبلاگ بسازید نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که با این مشکل رو به رو هستید. چرا که بیشتر وبلاگ‌نویس‌های جهان نیز با این مسئله روبرو هستند.

ساخت وبلاگ فرایند آنچنان تخصصی نیست و تنها کافی است با عضویت در یکی از سرویس‌دهنده‌های وبلاگ ایرانی مانند بلاگفا یا میهن بلاگ برای خود یک وبلاگ ایجاد کنید. بعلاوه، سرویس‌دهنده‌های خارجی بسیاری نیز وجود دارند که امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما متاسفانه وبلاگ های خارجی در کشور ما پرطرفدار نیستند. از جمله وبلاگ های خارجی می‌توان به ClearBlogs و Blogger اشاره کرد.

شاید شما تمایل داشته باشید که به صورت حرفه‌ای تر وبلاگ نویسی را آغاز کنید. لذا بدین منظور بهتر است از سیستم‌های مدیریت محتوایی همچون وردپرس استفاده کنید. زمانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، در حقیقت سرویس وبلاگ شما به شکل یک سایت رسمی با دامنه اختصاصی به مخاطب معرفی می‌شود.

همچنین، شما می توانید قالب وبلاگ را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. با این حال باید گفت که اگر دانش و تخصصی در ساخت و مدیریت وبلاگ و وب‌سایت ندارید، استفاده از سیستم وردپرس، در مقایسه با سرویس‌های وبلاگ نویسی، زحمت بیشتری برایتان خواهد داشت.

محتوا مناسب بنویسید

قطعا ساخت وبلاگ به تنهایی برای شما درآمد ایجاد نخواهد کرد. لذا برای قرار گرفتن در مسیر کسب درآمد از سرویس وبلاگ، باید کمی خلاق باشید و با تولید محتوای مناسب یک قدم به هدفتان نزدیکتر شوید.از طرفی یک وبلاگ نویس حرفه ای علاوه بر مهارت‌های تولید محتوای جذاب باید باید به موضوع تولید محتوا نیز بپردازد.

چرا که زمینه و موضوع محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع موضوعاتی که در شروع وبلاگ نویسی انتخاب می کنید، در روند و ادامه وبلاگ نویسی شما بسیار تاثیر گذار است. وبلاگ نویسی موفق است که بتواند یک جامعه هدف مشخصی را برای وبلاگ خود در نظر بگیرد. حال ممکن است طیف مخاطبان شما بخش عمده‌ای از جامعه را پوشش دهد و یا تنها افراد به خاصی را شامل شود.

به هر حال آنچه که بیش از تعداد مخاطبان مهم است، بیان صحیح موضوعات و نگارش کم نقص برای ارائه ی مطالبی مفید و یکتاست. در غیر این صورت وبلاگ های بسیاری وجود دارد که موضوعات مشابه را استفاده می کنند. اما کمترین درآمدی از این راه بدست نمی آورند.

در حقیقت آنچه که می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند، انتخاب کلیدواژه هایی است، که قصد دارید درباره آنها تولید محتوا کنید. بنابراین روی کلیدواژه ها و موضوعاتی تمرکز کنید که مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد. این کار موجب می شود تا مخاطب بیشتری را جذب کنید. بعلاوه کاربر بهتر با مطالب ارتباط خواهد گرفت.

اهمیت این کار زمانی مشخص می شود که شما قصد دارید از سرویس وبلاگ خود کسب درآمد کنید. جالب است بدانید که کلیدواژه ها را می توان براساس شرایط اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم انتخاب کرد. به طور مثال موضوعاتی نظیر بیمه و سرمایه‌گذاری در کشوری چون آمریکا با استقبال خوبی مواجه می‌شود. بنابراین تبلیغات در این زمینه در آن سرزمین بسیار سودآور خواهد بود.

در حالی که این موضوعات در ایران خیلی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد. در مقابل، مردم ایران به موضوعاتی نظیر مد، محصولات آرایشی بهداشتی، تکنولوژی، دکوراسیون، فیلم و … بیشتر توجه می‌کنند. در نتیجه، پیدا کردن موضوع و زمینه مناسب برای تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا باید برای انتخاب کردن موضوع دقت کافی را به کار برد. بدین منظور شما باید تحقیق و بررسی فراوان انجام دهید.

به شما پیشنهاد می کنم درباره ی موضوعاتی که به آنها علاقه دارید یا در آن زمینه مهارت و تخصص دارید، شروع به نوشتن کنید. علاقه، مهمترین رکن موفقیت در زمینه تولید محتواست.

 محتوای خود را بهینه‌سازی کنید

میزان درآمد شما از سرویس وبلاگ ارتباط مستقیمی به دیده شدن آن توسط مخاطبان دارد. به بیان دیگر، هر چه قدر وبلاگ شما بازدید کننده ی بیشتری داشته باشد، به درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. همین امر موجب می شود تا سئو یا همان بهینه‌سازی مطالب برای موتورهای جستجو اهمیت پیدا کند.

اما سئو مطالب چه ارتباطی به کسب درآمد از وبلاگ دارد؟ بیایید با هم مطالب را از ابتدا مرور کنیم. فرض کنید شما یک وبلاگ ساخته‌اید و محتوای ارزشمندی نیز در آن قرار داده‌اید. قطعا شما نمی خواهید که تنها مخاطب محتواهایتان خودتان باشید. لذا تلاش می کنید که کاربران به هنگام ورود به صفحه گوگل یا هر مرورگر دیگر مطلب شما را در بین سایر مطالب مشاهده کرده و آن را مطالعه کنند.

اما گاهی پیش می آید کاربران با جستجوی عباراتی که به موضوعات مورد بحث در وبلاگ شما مرتبط است با صفحاتی از نتایج مواجه می‌شوند، که مطالب شما در آنها قرار ندارد. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ جواب این سوال خیلی واضح است. مطالب شما با اینکه مفید بوده اند، اما برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشده اند. لذا رعایت اصول سئو سبب می‌شود تا وبلاگ یا وب‌سایت شما بهتر در نتایج جستجو ظاهر شود.

در نتیجه، رعایت اصول سئو و قرارگرفتن در رتبه‌های برتر نتایج جستجو، شانس شما را برای جذب مخاطبان بیشتر، افزایش می‌دهد. از سوی دیگر اگر وبلاگ شما حاوی مطالب مفید و مرتبط باشد، کاربران با ورود به آن مدت زمان بیشتری در میان صفحات مختلف وبلاگ شما سپری خواهند کرد. در نتیجه با کاهش نرخ پرش و افزایش Time on Site و Pageviews Per Visitor که همگی معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد. ادامه این روند موجب بهبود رتبه شما در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. اگر با این اصطلاحات آشنایی ندارید باید خدمتتان عرض کنم که با نصب گوگل آنالیتیکس بر روی وب‌سایت خود می‌توانید تمام این معیارها را زیر نظر بگیرید.

افزون بر این، پس از مدتی که کاربران اینترنتی با جستجوی عبارات مختلف به سرویس وبلاگ شما هدایت شوند، به کاربران وفادار تبدیل خواهند شد. لذا بدون جستجو و تنها با تایپ کردن Url در نوار آدرس مرورگر اینترنتی به‌ صورت مستقیم به وبلاگ شما وارد می‌شوند. جالب است بدانید که این اتفاق برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین آن را به‌عنوان یک معیار کیفی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر می گیرد.

بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد از وبلاگ خود هستید، تنها به ساخت یک وبلاگ خوب با محتوای مناسب اکتفا نکنید. برای رسیدن به موفقیت شما باید برای سرویس وبلاگ خود تبلیغ کنید تا با این کار بتوانید به ترویج آن کمک کنید. باید یادآور شوم که امروزه وبلاگ نویس های حرفه ای بسیاری وجود دارند که می توانند رقیبان حقیقی برای شما به حساب بیایند. لذا برای کسب موفقیت در این مسیر شما باید دانش خود را در زمینه تولید محتوا و نیز سئو مطالب بیشتر کنید.

بنابراین ناامید نشوید. چرا که تولید محتوا و سئو آن کاری نیست که یک شبه در آن مهارت پیدا کنید. اما مطمئن باشید که تلاش و پشتکار مستمر می تواند شما را به هدفتان برساند.

 نحوه ساخت وبلاگ

حال که متوجه اهمیت ساخت سرویس وبلاگ شدید، خوب است که با نحوه ساخت آن نیز آشنا شوید. بدین منظور ما در این مقاله نحوه ساخت وبلاگ در بلاگفا را به شما آموزش خواهیم داد. البته باید یادآور شوم که نحوه ساخت وبلاگ در بیشتر سایت های ایرانی مشابه می باشد.

نحوه ساخت وبلاگ در بلاگفا

در این آموزش قصد داریم به نحوه ایجاد وبلاگ در سایت بلاگفا و نحوه مدیریت آن بپردازیم. یکی از بزرگترین و معروفترین سرویس‌ وبلاگ دهی به زبان فارسی، بلاگفا می باشد. جمله از دلایل که به بلاگفا توجه ویژه ای می شود، داشتن امنیت بالا و نیز تولید دامنه ساده‌تر می باشد. از طرفی رتبه این سایت نیز نسبت به سایر سرویس‌های وبلاگ دهی بالاتر است. بنابراین در قیاس با سایر وبلاگ ها بیشتر دیده شده است.

حال می خواهیم مراحل ساخت وبلاگ در بلاگفا را توضیح دهیم. در اولین مرحله شما باید وارد این وب سایت شوید. پس از ورود به سایت، با یک سری توضیحات در مورد نحوه عملکرد و قوانین کلی بلاگفا روبه رو می شوید. به شما توصیه می کنیم حتما این قوانین را مطالعه کنید. چرا که بسیاری از آن ها به کارتان خواهد آمد.

پس از ورود، روی دکمه ی ایجاد وبلاگ جدید کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه صفحه ای برایتان باز می شود. این صفحه حاوی کادرهایی است، که شما باید اطلاعات خواسته شده را، در آن وارد کنید. اولین کادر، مربوط به نام کاربری شما می باشد. نام کاربری که انتخاب می کنید اسم وبلاگ شما می شود.

همچنین هنگام ورد به کنترل پنل سرویس وبلاگ خود به این نام احتیاج دارید. لذا در انتخاب نام کاربری دقت کافی داشته باشید. به طوری که این نام معرف فعالیت وبلاگ شما باشد. در بلاگفا نام کاربری تنها می تواند از حروف انگلیسی و عدد استفاده شود. امکان استفاده از حروف  فارسی در قسمت نام کاربری در بلاگفا وجود ندارد. لذا از آنجایی که در این وبلاگ امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد، مجددا تاکید می کنم در انتخاب نام کاربری دقت داشته باشید.

حال نوبت به پر کردن فیلد کلمه عبور می رسد. به هنگام انتخاب کلمه عبور امنیت وب سایت را در نظر بگیرید. بدین منظور از انتخاب رمز‌های قابل حدس استفاده نکنید. باید رمزی را انتخاب کنید که شامل حروف انگلیسی و نیز عدد باشد. البته بهتر است تعداد کاراکترها را از هشت حرف بیشتر و ‌ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشد.

بعلاوه کلمه عبور می‌تواند شامل این کاراکتر‌ها نیز باشد : _ ( ) ^ % $ # @ ! = + \ \ { } / . , [ ] ) پس از آن باید در کادر بعدی کلمه عبور را تکرار کنیم.

پس از آن نوبت به انتخاب عنوان وبلاگ می رسد. باید سعی کنید اسمی را انتخاب کنید معرف کسب و کار شما باشد. بدین ترتیب مخاطبان یک دید کلی نسبت به موضوعات احتمالی موجود در وب سایت خواهند داشت. در حقیقت عنوان موجب می شود افراد تا حدودی به محتوای سایت شما پی ببرند. در مرحله بعد به فیلد نام نویسنده می‌رسیم. می‌توانید نام خودتان یا کسی که وبلاگ را برای او می‌سازید و یا از اسامی مستعار استفاده کنید. انتخاب نام در این بخش کاملا اختیاری است.

پس از آن نوبت توضیحات مختصر در مورد مطالبی است که، قصد دارید آنها را در وبلاگتان منتشر کنید. باید یادآور شوم که این بخش برای موتورهای جست و جو از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که بدین وسیله افراد با سرویس وبلاگ شما رو به رو خواهند شد. در نتیجه انتخاب کلمات مناسب در جذب مخاطب کمک شایانی به شما خواهد کرد. بنابراین موتورهای جستجو به کلماتی که بیشتر سرچ شوند اهمیت بیشتری خواهد داد.

در قسمت بعدی باید ایمیل خود را وارد کنید. البته این ایمیل به کاربران نشان داده نمی شود. پس از آن که ثبت نام شما تکمیل شود، تیم مدیریت بلاگفا به صورت خودکار ایمیلی مبنی بر خوش‌آمد‌گویی برای شما ارسال می‌کند. در این ایمیل نام کاربری و کلمه عبور به شما اعلام می‌شود. پیشنهاد می کنم که این ایمیل را نگه دارید. چرا که اگر در آینده به هر دلیلی در پیدا کردن نام کاربری و پسورد خود به مشکل برخوردید، این ایمیل می تواند شما را در حل مشکلتان یاری کند.

پس از آن باید ایمیل نویسنده را وارد کنید تا از این طریق کاربران بتوانند با مسئولین سرویس وبلاگ ارتباط برقرار کنند. لازم به ذکر است که این ایمیل به همه کاربران نمایش داده می‌شود. بخش بعدی فیلد منطقه زمانی است که باید آن را با گرینویچ لندن GMT تنظیم کنید. البته برای کاربران داخل ایران به صورت پیش فرض روی ۳:۳۰ از جی ام تی تنظیم شده است.

حال باید تعداد پست‌هایی که تمایل دارید در هر صفحه نشان دهد، را تعیین کنید. سعی کنید از پست های بهینه استفاده کنید. چرا که هر چقدر تعداد پست ها افزایش یابد، تاثیر منفی روی سرعت آپلود سایت شما خواهد گذاشت. پس از آن نوبت  تنظیمات نحوه نمایش تاریخ پست‌ها می رسد.

همچنین می توانید نحوه نمایش ساعت را در پست تعیین کنید.بعلاوه شما قادر خواهید بود نحوه نمایش تاریخ آرشیو به صورت عدد و یا حروف خواهید بود. سرانجام شما با فیلدی روبه رو می شوید که شامل شش بند از قوانین بلاگفا می باشد. شما باید روی دکمه قبول قوانین کلیک کنید.بدین ترتیب وبلاگ شما ساخته خواهد شد. لذا به شما پیامی مبنی بر دریافت خوش آمد گویی ارسال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *