نحوه ایجاد یک وب سایت از ابتدا (راهنمای گام به گام مبتدیان)

نحوه ایجاد یک وب سایت از ابتدا

در چشم انداز کسب و کار مبتنی بر داده و دیجیتالی امروز، مسلماً هرگز برای یک کسب و کار حضور در وب مهم نبوده است. وب سایت راهی سریع و آسان برای یک کسب و کار برای گسترش دامنه، توسعه برند خود و همگام شدن با رقبا است. برای کسب‌وکارهای جدید، ساختن یک وب‌سایت می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، و آن‌هایی که تجربه‌ی دست اولی ندارند ممکن است احساس گمراهی کنند. خوشبختانه، با آماده سازی مناسب، می توانید خودتان یک وب سایت تجاری ساده بسازید. در این مقاله نحوه ساخت یک وب سایت از ابتدا را توضیح خواهیم داد. قبل از مطالعه، توجه به این نکته مهم است که در حالی که این راهنما در مجموع برای مبتدیان در نظر گرفته شده است، برخی از فرآیندهایی که ممکن است به مهارت های برنامه نویسی متوسط تا پیشرفته و توسعه وب نیاز داشته باشند را بررسی می کند.

۳. یک ارائه دهنده هاستینگ را انتخاب کنید

انتخاب یک ارائه دهنده هاست یک بخش نسبتا آسان، اما بسیار مهم در ایجاد وب سایت است. بسیاری از پلتفرم‌های میزبانی پیشرو (مانند Bluehost و HostGator) این فرآیند را تسریع کرده‌اند و اغلب ثبت دامنه رایگان، ابزارهای ایجاد وب‌سایت با تخفیف و سایر امتیازات را برای ثبت‌نام برای اولین بار ارائه می‌دهند. مانند مرحله قبل، این تصمیم باید ریشه در نیازها و اهداف شما برای سایت داشته باشد – به ویژه مواردی که مربوط به ساختار سایت و قابلیت استفاده است. به عنوان مثال، اگر سایت برای نمایش گالری‌های تصاویر و چند رسانه‌ای در نظر گرفته شده است، احتمالاً می‌خواهید پلتفرمی را انتخاب کنید که فضایی برای فایل‌های بزرگ‌تر و سرعت کافی فراهم می‌کند. با استفاده از چنین معیارهایی، می‌توانید گزینه‌های خود را به چند ارائه‌دهنده امیدوارکننده محدود کنید و تعیین کنید که کدامیک مقرون‌به‌صرفه‌ترین، قابل اعتمادترین و هماهنگ‌تر با آرمان‌های شرکت شما هستند.

۴. نام دامنه را انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه وب سایت ممکن است در تئوری سریع و ساده باشد، اما همانطور که GoDaddy اشاره می کند، انتخاب با نام یک شرکت قابل مقایسه است. این می تواند به کمی تفکر و توجه نیاز داشته باشد، زیرا نام دامنه شما نقش مهمی در هویت آنلاین شما دارد. از منظر سئو، یک نام دامنه موثر می تواند سایت شما را در جستجوی کلمات کلیدی قابل کشف تر کند و همچنین می تواند سایت شما را از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال آسان تر کند. با در نظر گرفتن همه این موارد، زمانی را به طوفان فکری برای چند گزینه دامنه، انجام تحقیقات کلیدواژه و سایر تحلیل های بازار اختصاص دهید تا نامی را مشخص کنید که کوتاه، تاثیرگذار و نشان دهنده خدمات یا محصولی است که ارائه می دهید. دامنه شما باید به یاد ماندنی و جذاب باشد در حالی که مخاطب یا موقعیت مکانی شما را منعکس می کند (به عنوان مثال، می توانید مکان خود را مستقیماً در نام دامنه قرار دهید).

۵. قالب یا طرح سایت را انتخاب کنید

طرح‌بندی وب‌سایت شما در تسهیل تجربه کاربری مورد نظر شما بسیار مهم خواهد بود و باید با برنامه‌ریزی دقیق و تحقیقات قبلی انتخاب شود. می‌توانید با انتخاب یک سازنده وب‌سایت با مجموعه‌ای از قالب‌های سایت کاربردی شروع کنید، و گزینه‌های خود را به سبک‌ها و ساختارهایی که دیدگاه شما را منعکس می‌کنند، کاهش دهید. چنین ملاحظاتی ممکن است شامل این باشد که آیا شما به عناصر تجارت الکترونیکی، زمان‌بندی قرار ملاقات یا سایر عملکردهای ذاتی کسب‌وکارتان نیاز دارید. با فرض اینکه تم به دلخواه شما قابل تنظیم است، از آن به عنوان پوسته ای برای ایده های توسعه ای بزرگتر مانند پلاگین ها و ویجت های خاص، طرح های رنگی و ترتیب صفحه و سلسله مراتب استفاده کنید.

۶. صفحات مرتبط بسازید

اکثر وب‌سایت‌های مؤثر دارای صفحات یا بخش‌های متعددی هستند – معمولاً یک صفحه اصلی و چندین صفحه پشتیبانی که جنبه‌های مختلف شرکت را نشان می‌دهند. به‌عنوان بلوک‌های ساختمان اصلی سایت شما، این صفحات باید به گونه‌ای ساختار یافته و مرتب شده باشند که با سفر کاربر مورد نظر شما مطابقت داشته باشد، و هم در دسترس و هم برای پیمایش آسان باشد. اگر از یک سازنده وب سایت استفاده می کنید، احتمالاً گزینه ای برای افزودن، حذف و سفارشی کردن صفحات در موضوع گسترده سایت شما وجود دارد. از این قابلیت برای ایجاد صفحاتی استفاده کنید که مجموعاً هدف و پیام مورد نظر سایت شما را نشان می دهند. به عنوان مثال، وب‌سایت رسمی ناسا را در نظر بگیرید که از یک صفحه اصلی چندوجهی تشکیل شده است و توسط بخش‌هایی با مضمون منطقی و با سهولت در دسترس پشتیبانی می‌شود که به مأموریت‌ها و ابتکارات فعلی، تاریخچه شرکت و دانلودهای مختلف و رسانه‌های اجتماعی مرتبط اختصاص داده شده است. چنین مدلی با دادن سریع و موثر تمام اطلاعات مرتبط به کاربران ناسا سود می رساند. صرف نظر از هویت یا جایگاه شرکت شما، پیروی از یک رویکرد مشابه در طراحی سایت بسیار مهم است – فقط روی تقسیم حساس صفحات تمرکز کنید و از غرق کردن کاربران با اطلاعات بیش از حد در یک فضای واحد جلوگیری کنید.

۷. ایجاد یک سیستم پرداخت (در صورت وجود)

اگر سایت شما برای ارائه خرید آنلاین در نظر گرفته شده است، آن را با یک چیدمان فروشگاه مناسب که محصولات یا خدمات شرکت شما را نشان می دهد، مجهز کنید. تراکنش‌های دیجیتال روان معمولاً به عنوان یک ویژگی ساخت یا شکست برای سایت‌های خرده‌فروشی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین حتماً ویترین فروشگاه خود را مطابق با آن طراحی کنید. برای شروع، بیشتر ویترین های دیجیتال موفق از انواع روش های پرداخت، از اعتبار و بدهی گرفته تا خدمات متصل مانند Google Pay و PayPal پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، سیستم پرداخت شما باید مبتنی بر پرداخت های سریع، بدون درز و ایمن باشد که حس روانی و اعتماد را القا می کند. این عملکرد می تواند به نرخ پرش سایت شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که محصولات یا خدمات بیشتری برای خرید در نظر گرفته می شوند. همچنین می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند پیمایش سرصفحه چسبنده، نوعی هدر که در حین پیمایش کاربران ثابت می‌ماند، استفاده کنید و به آنها دسترسی دائمی به گزینه‌های جستجو و خرید می‌دهد. یک تجربه کاربری مثبت و راحت می‌تواند کمک زیادی به وفاداری و اعتماد مشتری کند، و موثرترین ویترین‌های دیجیتالی کوچکی از این مفهوم هستند.

۸. سایت خود را تست و تنظیم دقیق کنید

اکنون که بخش‌های کلیدی سایت شما آماده شده‌اند، باید زمان مناسبی را به آزمایش و تنظیم دقیق محصول نهایی خود اختصاص دهید. از آنجایی که قابلیت استفاده یکی از بزرگترین شاخص های موفقیت سایت در سال ۲۰۲۱ باقی می ماند، ملاحظات اصلی شما باید رابط کاربری سایت (UI) و انتقال تجربه کاربر (UX) باشد. این عناصر را می توان از طریق تست قابلیت استفاده و ممیزی فنی قسمت های جلویی و پشتی سایت ارزیابی کرد. برای آزمایش قابلیت استفاده، کاربرانی را که در حال گشت و گذار در سایت شما هستند مشاهده کنید و نقاط ضعف، سردرگمی و سایر کاستی های مشاهده شده در این مسیر را یادداشت کنید. سؤالات مفصل بپرسید تا بازخوردهای عمیق را دریافت کنید، که می تواند به راه حل های قوی تر و تجربه کلی بهتر کاربر منجر شود. در مورد ممیزی فنی، معیارهای عملکرد سایت (مانند سرعت صفحه و پخش چند رسانه ای)، عوامل مختلف سئو (مانند بهینه سازی محتوا، ذکر کلمات کلیدی ارگانیک و بک لینک های کاربردی) و موارد مربوط به کد اصلی سایت را بررسی کنید.

۹. سایت خود را تبلیغ کنید

پس از اینکه سایت شما فعال شد، زمان آن فرا رسیده است که آن را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. خوشبختانه، راه‌های مؤثر متعددی برای بازاریابی دیجیتالی یک وب‌سایت وجود دارد. حساب های رسانه های اجتماعی ابزاری فوق العاده برای ایجاد آگاهی از سایت هستند. بسیاری از این رسانه ها به کاربران این امکان را می دهند که مستقیماً URL های سایت را پیوند دهند، محتوای سایت را سندیکایی کنند و دنبال کنندگان را به طور یکپارچه به صفحات مختلف سایت راهنمایی کنند. بسیاری از قالب‌های سایت دارای فرصت‌هایی برای جاسازی مستقیم پیوندهای اجتماعی هستند که می‌تواند برای همه نهادهای مرتبط از نقطه‌نظر سئو مفید باشد، زیرا پیوند ارگانیک می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی داشته باشد. گزینه‌های دیگر عبارتند از ویژگی‌های تبلیغاتی و تجاری Google، که می‌تواند به صاحبان سایت کمک کند تا دارایی‌های خود را از طریق تبلیغات هدفمند بازاریابی کنند و در صورت امکان، مکان‌های مرتبط با آجر و ملات را در Google Maps (با پیوندهای وب‌سایت مربوطه خود) دریافت کنند. وب مسترها همچنین ممکن است از چند رسانه ای سایت برای گسترش دسترسی وب سایت خود به سایر بازارهای اجتماعی استفاده خلاقانه کنند. به عنوان مثال، یک ویدیوی مبتنی بر سایت می‌تواند با پیوندی به محتوای اصلی به رسانه‌های اجتماعی ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های سریع و مقرون به صرفه برای بازاریابی وب سایت، این لیست Ahrefs از راه های رایگان برای تبلیغ وب سایت خود را در نظر بگیرید.

۱۰. سایت خود را به روز نگه دارید

حتی پس از اینکه سایت شما ساخته شد و یک فالوور ایجاد کرد، حتما آن را به روز نگه دارید. همانطور که سایت شما به صورت آنلاین تصدی خود را ایجاد می کند، کاربران شما ممکن است در نهایت با محتوای قدیمی، قدیمی و عوامل کاربری سایت که مدیریت ضعیفی دارند (لینک های شکسته، چند رسانه ای ناکارآمد و غیره) بی تاب شوند یا درگیر شوند. بنابراین، مهم است که سایت خود را فعال نگه دارید، و این فراتر از ارسال و وبلاگ نویسی به تنهایی است. HostGator توصیه می کند چندین عادت کلیدی را برای به روز نگه داشتن سایت خود اتخاذ کنید. از جمله:
  • یک تقویم محتوا ایجاد کنید تا مطمئن شوید محتوای سایت شما سازگار، تازه و منعکس کننده تحولات و روندهای فعلی است.
  • اگر محتوای قدیمی‌تر مربوط به یک زمینه مدرن است (احتمالاً برای اهداف سئو به محتوای اصلی پیوند داده شود) استفاده مجدد و ارسال مجدد کنید.
  • ممیزی منظم از ذکر کلمات کلیدی سایت مطلوب و عوامل مرتبط با طراحی انجام دهید. به‌روزرسانی‌های قالب‌ها و طرح‌بندی‌های سایت را در نظر بگیرید که ممکن است با اتفاقات فعلی هماهنگ‌تر شوند.

 

 

علاوه بر این، بازخورد کاربران را که ممکن است به یک رابط سایت قوی‌تر کمک کند، زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر کاربران مشکلات ناوبری را از طریق نمای تلفن همراه گزارش می‌کنند، می‌توانید موضوع یا طرح‌بندی سایت خود را تقویت کنید. مطمئن شوید که چنین تغییراتی را به کاربران خود اطلاع دهید – شاید از طریق یک پست رسانه اجتماعی یا بولتن درون سایت.

بیشتر مشاغل توسعه وب شامل ایجاد و توسعه وب‌سایت‌های مدرن قدرتمند و زیبا هستند و این معمولاً به مهارت‌های توسعه پشته کامل نیاز دارد. 

 

چگونه ایجاد و توسعه وب سایت های مدرن را یاد بگیریم

 

اکنون که نحوه ساخت یک وب سایت را از ابتدا پوشش دادیم، یک سوال حیاتی باقی می ماند:از کجا (و چگونه) می توانید شروع کنید؟

 

ایجاد یک وب سایت از ابتدا در تئوری نسبتاً ساده است، اما به داشتن مجموعه ای از مهارت های کاربردی کمک می کند. خوشبختانه، چندین راه برای یادگیری مهارت های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه وب سایت مدرن وجود دارد. اینها شامل برنامه های بوت کمپ، مدارک کالج سنتی در یک زمینه کاربردی و گزینه های یادگیری مستقل است. هر یک از این گزینه‌ها برداشتی منحصر به فرد از یادگیری مهارت‌های ایجاد وب‌سایت ارائه می‌دهند و انتخاب شما احتمالاً به سرعت یادگیری و ساختار برنامه درسی مورد نظر شما بستگی دارد.


بوت کمپ

برنامه‌های بوت‌کمپ شاید قوی‌ترین راه برای یادگیری مهارت‌های ایجاد وب‌سایت باشند – به‌ویژه آنهایی که ریشه در توسعه وب و کدنویسی دارند. این برنامه‌ها برنامه‌های درسی خود را با سطوح مختلف تجربه تطبیق می‌دهند و یک نمای کلی جامع از مبانی توسعه وب و کدنویسی از جمله مجموعه‌ای از ماژول‌ها با فرصت‌های یادگیری عملی و مبتنی بر پروژه را ارائه می‌دهند.

بوت کمپ ها سریع و فشرده هستند، اما همچنین کامل و نسبتاً انعطاف پذیر هستند. توسعه‌دهندگان وب‌سایت جدید معمولاً می‌توانند براساس برنامه زمانی خود یاد بگیرند و مهارت‌های اثبات‌شده آینده را به سرعت و کارآمد به دست آورند. 

علاوه بر این، طبق گزارش مهارت‌های توسعه‌دهنده HackerRank در سال ۲۰۲۰، فارغ‌التحصیلان بوت کمپ به طور فزاینده‌ای در استخدام توسعه وب مورد توجه قرار می‌گیرند، به طوری که تقریباً یک نفر از هر سه مدیر استخدام، فارغ‌التحصیلان بوت کمپ را برای نقش‌های توسعه‌دهنده در سال ۲۰۲۰ جذب می‌کنند. حدود ۷۲ درصد از این مدیران احساس می‌کردند که استخدام‌هایشان «به‌طور مساوی یا بهتر از سایر استخدام‌ها برای این کار مجهز هستند».

 

درجات سنتی 

 

از طرف دیگر، توسعه‌دهندگان مشتاق وب‌سایت می‌توانند مهارت‌های کاربردی را از طریق یک برنامه مدرک کالج سنتی بیاموزند. این گزینه‌ها، در حالی که معمولا طولانی‌تر از اکثر برنامه‌های بوت کمپ هستند، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا توانایی‌های ایجاد وب‌سایت خود را در حین یادگیری در مورد صنایع گسترده‌تری که چنین مهارت‌هایی را در بر می‌گیرند، تقویت کنند. آنها همچنین فرصتی برای یادگیری در یک محیط عمومی و تدریجی که ممکن است در داخل یا خارج از دانشگاه برگزار شود را ارائه می دهند. بسیاری از موسسات پیشرو نیز دوره های فردی را در زمینه توسعه وب و کدنویسی به صورت آنلاین ارائه می دهند. برنامه های اصلی مرتبط برای توسعه وب سایت ممکن است شامل علوم کامپیوتر، مهندسی یا هنرهای دیجیتال باشد.

 

گزینه های یادگیری مستقل

 

برای کسانی که علاقه مند به یادگیری مستقل هستند، انواع مختلفی از گزینه های یادگیری مستقل برای آموزش مهارت های ایجاد وب سایت وجود دارد. این گزینه ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله دوره های آنلاین رایگان، فیلم های آموزشی جامع و برنامه های آموزشی. در حالی که ساختار کمتری نسبت به دو مسیر قبلی دارد، یادگیری مستقل فرصت منحصر به فردی را برای یادگیری در برنامه خود، با سرعت خود و از طریق رسانه مورد نظر شما فراهم می کند – همه اینها در حالی که مهارت های نرم کلیدی مانند مدیریت زمان، مسئولیت پذیری شخصی و تقسیم پروژه را تقویت می کند. 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *