نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن

نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن

نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) در واقع تعریف تولیدات و سرویس ها برای بازارهای کوچک و مشخص و معلوم میباشد. در این مقاله درمورد نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن صحبت میکنیم.

این مورد فراهم نمودن بخشی از بازار و حفظ وفاداری مشتریان می‌تواند مصرف شود.

در‌این مقاله درابتدا شما‌رابا معنای لغوی \”نیچ\” آشنا خوا‌هیم کرد و درپی کاربرد و شیوه های به کارگیری از آن را معرفی می‌کنیم

تعریف را با یک مثال شروع می‌کنیم، قطعا شنیده اید که \”محصولات ما مشتری‌ های خاص خود را دارد\”

مشتری‌ خاص گروهی از اشخاص یک جامعه میباشند که همه دارنده نیاز مشابه به یک جنس دارند.

\”نیچ\” فراهم کردن بخشی از بازار با نیازسنجی قشر خاص میباشد. دراین شیوه بازاریابی گروه و نیازی که می بایست برطرف گردد، را معین کرده و فقط برای برطرف کردن همان نیاز اقدامات موردنیاز صورت می پذیرد

نیچ مارکتینگ یعنی دست گذاشتن روی بخشی از بازار هدف که رقیب‌های بزرگ‌تر هنوز نیازهای آنها‌را برطرف نکرده‌اند.

درصورتی که در نیچ مارکتینگ برنده شوید، مشتریان وفادارتری نصیب‌ تان گردد.

در صورتی‌که به سراغ کاربر هایی میروید که شاید هیچوقت کسی به نیاز‌هایشان توجهی نداشته، مطمئن باشید مزیت‌هایی را برایتان به همراه دارد.

چرا بایستی از نیچ مارکتینگ استفاده شود:

  • معین بودن تبلیغات و بازاریابی هدفمندتر
  • تبدیل شدن به برند در زمان محدودتر
  • مشخص و معلوم تر بودن بازار هدف و مشتریان
  • کاهش مخارج تبلیغات و فروش
  • تبلیغات با کمک مشتری ها
  • افزایش فروش
  • معرفی شعار تبلیغاتی به مخاطبان خاصتان
  • در جذب کاربر به بی راهه نمی‌روید
  • بازار رقابتی‌تان خلوت‌تر میباشد
  • رابطه قو‌ی‌تری با مخاطبانتان خواهید داشت

نیچ مارکتینگ

هنگامی که تصمیم میگیرید تا یک حرفه یا بیزنس آنلاین را آغاز کنید، با چالش ها و مسائل مختلفی رو به رو می‌شوید.

این قضیه که ممکن میباشد در حرفه مورد نظر شما دسته های زیادی در حال فعالیت باشند یکی‌از این بحران هاست.

تصور اینکه بازار کاملا اشباع گردیده و حالا وجود شما دربین رقبای بزرگ تر میتواند مقداری کارتان را پیچیده تر و سخت تر نماید، ترسی در شما تولید خواهد کرد که مانع از هرگونه اقدامی برای استارت کار می‌شود.

در اینجا راه حلی به شما ارائه میکنیم تا بتوانید به کمک آن، به‌این اشتباهات و تردیدها غلبه کرده و مسیر خویش را با اطمینان بیشتری طی فرمایید.

راهکار ما، به کار بردن شیوه نیچ مارکتینگ میباشد.

نیچ مارکتینگ به شما کمک می نماید تا بتوانید اسم تجاری، سرویس ها و تولید های خویش را به صورتی ویژه و منحصربه‌فرد به مشتریان ارائه نمائید و جایگاه خویش را در بازار کسب و کار و در میان رقبای توانمند به خوبی پیدا نمایید.

این که تجربه کاری، هزینه کردن برای تبلیغات و بازاریابی و کیفیت سرویس ها جزء مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در هر کاری میباشد بی‌شک پذیرفته میباشد و اینکه در شروع کار وضعیت خویش را با کسب و کارهای بلندتر و با سابقه مقایسه نمائید، امری طبیعی میباشد.

البته امروزه با وجود استراتژی های کارآمدی همانند نیچ مارکتینگ، می‌توانید در بازار رقابتی مقداری هوشمندانه کار کرده و به نقطه موردنظرتان برسید.

استراتژی نیچ مارکتینگ به شما میگوید پیش از هر اقدامی، فضای کسب و کارتان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد‌ه و بازار آن را بالا و پایین نمائید.

مشتریان هدف و نیازهای آن‌ها‌را به درستی شناسایی نمائید.

در نهایت براساس استدلال ها و تحقیقاتی که انجام داد‌ه اید، سراغ قسمتی از کار بروید که رقبای قَدَر شما در آن قسمت فعالیتی نمیکنند یاحداقل به طور تخصصی به آن نمی پردازند.

در اصل هر حرفه و شغلی به مجموعه بندی های مختلفی تقسیم می‌گردد که صاحبان تجارت به دلایلی به کل جنبه های آن نمی پردازند.

آنها یا این که تمایلی از خود نشان نداد‌ه اند، یا این که آن بخشها را ندیده و یا این که بضاعت و توان پرداختن به آنان‌را نداشته اند.

در هر صورت این وظیفه شماست که برمبنای نیچ مارکتینگ این بخشها از کار را شناسایی کرده و تلاش نمائید در آنان حرفی برای گفتن داشته باشید.

این مناطق، همان بخش های نیچ و دنج بازار می باشند که برای تجارت نوپای شما میتوانند نقطه عطفی باشند.

شما میتوانید در‌این بخشها، قدرتمند و مستعد گردیده و با ارائه سرویس ها و محصولاتی با کیفیتبالا و کارآمد، خود را به مشتریان هدف معرفی فرمائید.

نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن

نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن

در نیچ مارکت حضور مشتری‌های کمتر به معنای زمان بیشتر برای ارتباط نزدیک‌تر با آن ها خواهد بود.

در‌این نحوه به راحتی متوجه نیازهای خاص مشتریان خواهید شد و رابطه بهتری با آن ها برقرار می کنید.

تعامل بهتر مشتریان با بیزنس شما به جهت اینکه منظور های آن ها به خوبی تامین می گردد و این امر سبب تکرار در خریدهای بعدی شود

ارتقا ظرفیت خرید مشتریان به جهت اینکه هرچه عرضه می‌گردد متناسب با نیاز آن ها بوده و این امر، گنجایش بیشتری برای خرید کالا و سرویس های شمارا شامل میشود.

در شیوه نیچ مارکت قیت گذاری برای تولیدها و سرویس ها با وضعیت بهتری صورت می پذیرد زیرا با رقبای کمتری روبرو می باشید.

زمانی‌ که به شکلی هوشمندانه یک مزیت رقابتی نیز برای خود تعریف فرمائید برنده مهم خواهید بود و رقبای محدود شما باز هم محدودتر می گردند.

به کمک استراتژی نیچ مارکتینگ میتوانید جایگاهی ویژه برای خویش در بازار تولید فرمائید.

تمایز شما نسبت به دیگر رقبا منجر می گردد با وسیع تر شدن دایره رقابت، همچنان با قدرت اول در ذهن مخاطبین بمانید و از حوزه کاری خویش مراقبت فرمائید.

نیچ مارکتینگ به شما کمک می نماید تا در کسب و کارتان پر رنگ و سرآمد گردید.

این یعنی شما سرویس ها و محصولاتی را به مشتریان ارائه میکنید که دیگر گروه ها از جاری ساختن آن ناتوان و عاجز میباشند.

این اتفاق، امتیاز برند و اسم تجاری شما‌را در میان مصرف کنندگان ارتقا می‌دهد.

به کار بردن تکنیک نیچ مارکتینگ سبب می‌گردد تا شما کل زمان، هزینه و تمرکز خویش را به طور کامل بر روی یک حوزه خاص بگذارید.

این یعنی متخصص شدن و حرفه‌ای شدن در یک مسئله که در نهایت به موفقیت چشمگیر شما سبب میگردد، کاری که شاید بسیاری از رقبای شما در آن شکست خورده باشند.

نیچ مارکتینگ نسبت به دیگر فعالیت ها، آسان تر و کم هزینه تر اعمال میگردد.

در‌صورتی‌که شما بخواهید برای پیشبرد کسب و کارتان کار های متعددی انجام دهید و همیشه در ادامه تنوع محصول باشید، احتمال ناکامی بیشتر میباشد.

ولی درصورتی که که به‌دنبال ارائه خدمتی خاص باشید، قطعا کیفیت، عملکرد و اثرگذاری شما بر روی مشتریان بیشتر گردد و این فعالیت فرآیند راحت تر و ارزان تری نسبت به کار های همه جانبه داراست.

نیچ مارکتینگ برخلاف تصور بخش اعظمی از اشخاص، تجارت را به سوددهی بالایی می‌رساند.

وقتی که شما تک تک تمرکز خویش را بر روی یک مقصود معین میگذارید و توجهتان را به مجموعه خاصی از مشتریان معطوف میکنید، مسلما سرویس ها رسانی شما نیز باکیفیت بهتری ایفا گردد.

این گزینه، سبب جلب پشت گرمی و رضایت خیال و خاطر مشتریان میگردد و در غایت آنان با رضایت خیال حاضر به پرداخت هر هزینه ای برای اخذ سرویس ها و تولید ها شما می‌باشند.

اینکه شما بتوانید نیاز ویژه مشتری را کاملا برطرف نمائید، در کوتاه بازه دستیابی و کارتان را به سوددهی بالایی خواهد رساند.

نیچ مارکتینگ تضمین موفقیت شماست. چنانچه که پیش از آغاز کار، بررسی ها و تحقیق هایتان را به صورت دقیق و کامل انجام داد‌ه باشید و پروسه کاری را برای خود سخت و دشوار نکنید، می‌توانید این یقین را داشته باشید که‌این استراتژی شما‌را به موفقیت قطعی میرساند.

نیچ مارکتینگ در مقایسه با دیگر کسب و کارهای رقابتی، احتیاجی به سپرده گذاری کلان ندارد. شما برای کار خویش نیاز به تبلیغات بسیار گسترده و متنوع ندارید تا مخاطبین هدفتان را پیدا نمائید.

به کمک نیچ مارکتینگ می‌توانید با هزینه ای به مراتب کمتر، سرویس های بازاریابی و تبلیغاتی خویش را انجام داد‌ه و آنها را به طور مستقیم در دست مشتریان بالقوه که از قبل شناسایی گردیده اند، قرار دهید.

این شیوه بازدهی بیشتری خواهد داشت و در نهایت شما باور دارید که درصد متعددی از مشتریان از سرویس ها و محصولاتتان به کار گیری می نمایند.

از آن جایی که بازاریابی، تبلیغات و فعالیت شما در قسمت کوچکی از بازار انجام می‌گردد، خطرها و ریسک کار برایتان کمتر خواهد بود

فرایند رسیدن به یک نیچ مارکت بهتر

هر چقدر هم که رقابت زیاد باشد با نیچ مارکتینگ باز هم می توانید بازار خویش را ایجاد فرمایید.

با کشف و برآورده کردن نیازهایی که مورد توجه قرار نگرفته میباشد به راحتی می توان بازارهای جدید تشکیل داد.

خب در ابتدا بایستی به‌دنبال نیچ مارکت تولیدات خویش باشید ولی دقت داشته باشید، قبل از تعیین جاویژه، اطمینان حاصل نمایید که بازار هدف شما در حدی میباشد که شما‌را به بهره خواهد رساند.

در غیر اینصورت پیشنهاد می شود محصول ها یا این که بازار مقصود خویش را تغییر و تحول دهید تا گروه هدف خاص خویش را داشته باشید

برای حضور موفق در بازاریابی جاویژه (نیچ مارکتینگ)، نیاز به نکاتی میباشد که گذشته و در زمان کار بایستی رعایت نمایید

هم اکنون می بایست بررسی کنیم که رسیدن به یک نیچ مارکت چه مراحلی را شامل خواهد شد:

پژوهش ها خویش را کامل نمایید:

همیشه بازاریابی غالب تخفیفات کاملی را به همراه داراست.

همیشه در حال جمع آوری داد‌ه های مخاطبان خویش باشید و داد‌ه های جدید از علایق آنان کسب فرمایید

پژوهش ها نیز کاری نیست که در یک مرحله صورت گرفته و کنار گذاشته گردد.

مدام باید برنامه‌ای برای کسب داد‌ه های به روز و باارزش از مشتریان و نیازهای آن ها داشته باشید.

جاویژه‌ خویش را در شبکه‌های‌اجتماعی دنبال فرمائید

مدام در جریان مکالمات نیچ مارکت خویش باشید. مباحثی که میان مخاطبانتان مطرح میباشد را رسیدگی نمائید.

ایده های مثبت و منفی آنها‌را مورد بررسی قرار دهید.

ایده های مخاطبانتان را در ارتباط با رقبایتان مورد آنالیز قرار دهید تا بتوانید سرویس های بهتری ارائه دهید

 

هم اکنون وقت آن رسیده که خود را به طور کامل به مشتریانتان معرفی نمایید، در ابتدا خیلی ساده آغاز نمایید.

بعد از معرفی وقت آن می رسد که مقداری بیشتر از خودتان تعریف نمائید و کسب و کار خویش را به‌این اشخاص معرفی نمایید.

آهسته و آرام پیش بروید و سفارش خود را در حد یک پاراگراف و در قالب مسئله ایمیل،به عنوان مقاله و … به آن‌ها ارائه دهید.

مخاطبان را از لحاظ ذهنی برای معرفی محصول مهیا نمایید.

در‌این قسمت کاربر‌هایی که جذب می کنید، درانتظار تولید های شما میباشند.

علم کافی

برای موفقیت در نیچ مارکتینگ می بایست درک درستی از صنعت و کسب‌ و‌ کار خویش داشته باشید که شیوه های بازاریابی زیادی وجود دارد که می‌تواند در‌این امر به شما یاری دهد.

هیچ زمان رقبای خود را دستکم نگیرید و مدام با به روز بودن داد‌‌ه ها از رقبای خویش پیشی بگیرید.

تطبیق پذیری

برندهایی که با استراتژی نیچ‌مارکتینگ عمل می‌نمایند بایستی به‌دنبال شیوه‌هایی باشند که مطلوب مشتریان آن‌ها میباشد.

از جمله بعضی مشتریان پاسخگوی ایمیل‌ میباشند ولی در شرایطی که که در بازاری دیگر رابطه بهتری با ویدئو برقرار می‌کنند.

نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن را از کجا آغاز کنیم؟

نیچ مارکتینگ یا این که بازاریابی جاویژه، در اصل فرآیند زیر را شامل می گردد:

ساخت سایت خویش را استارت نمایید

می بایست یک وبسایت داشته باشید. در ابتدا می‌توانید از پوسته های آماد‌ه کمک بگیرید

تولید محتوا فرمایید

ببرای سایت خویش تولید محتوا فرمائید، ممکن میباشد خود شما مسئول ساخت‌و‌ساز محتوا باشید یا این که آن را به فرد دیگری واگذار نمائید.

ولی مرتب برای وبسایت خویش محتوا تولید فرمائید. محتوایی که برای مخاطبین شما باشد. ساخت و ساز محتوا کاری دشوار و وقتگیر خواهد.

سئوی وب سایت

به سئوی وبسایت خویش اهمیت دهید. seo وب سایت کاری مستمر میباشد. بایستی بهینه سازی نیز بخشی از فعالیت شما باشد.

اگرچه بدون کار در فضای مجازی نیز میتوانید در نیچ مارکتینگ موفق گردید ولی بدون ساخت محتوای جالب در فضای مجازی قسمت بزرگی از مشتریان را از دست می‌دهید.

ساخت تولیدات

همانگونه که در ابتدا بیان شد در‌حالتی که در قسمت پژوهش ها به‌ خوبی فعالیت کرده باشید، فرآورده و خدماتی را که در‌این مرحله معرفی میکنید، به‌ خوبی برای شما سودآور خواهد بود و این شغل بازاریابی را به‌ مراتب ساده تر می‌سازد.

به مشتریان راضی خویش همچون یک “ثروت” نگاه کنید.

دقت داشته باشید که ایجاد تولیدات کمتر باکیفیت بالاتر مناسب ترین مورد میباشد؛ به این شکل انتخاب را هم برای مشتری راحت‌تر می‌سازید.

در صورتیکه که در شروع فعالیت با محدودیت روبه رو میباشید یا این که رقبای بزرگی دارید، منطقی این میباشد که با یک بازار جاویژه استارت نمایید.

آن گاه، به سراغ بازارهای دیگر بروید.

ترافیک وبسایت را به فروش تبدیل فرمایید

نرخ تبدیل وبسایت خویش را ارتقا دهید.

به طور همیشگی وبسایت را بهینه نمائید و ایجاد محتوا داشته باشید تلاش فرمایید تا کاربری وبسایت خویش را ساده تر فرمائید تا پس از چندین ماه نتایجی را که می بایست بگیرید.

اطلاعاتی را که در اصل مشتریان به‌دنبال آن می‌باشند را در اختیارشان قرار دهید و با آن ها رابطه مستمر داشته باشید.

این حس را به آنان بدهید که برای شما با ارزش میباشند.

امیدواریم مقاله نیچ مارکتینگ و مزایای فوق العاده آن برای شما مفید باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *