وبلاگ چیست؟ تعریف، انواع، مزایا و چرا به آن نیاز دارید

وبلاگ

با بیش از ۶۰۰ میلیون وبلاگ در اینترنت، احتمالاً با یک یا دو وبلاگ روبرو شده اید – حتی در حال حاضر در یکی از آنها هستید. اما ممکن است هنوز بپرسید که وبلاگ دقیقا چیست؟ چه تفاوتی با وب سایت دارد؟ چرا به نظر می رسد هر کسب و کاری یکی دارد؟ حتی ممکن است از خود بپرسید چگونه می توانم وبلاگ خود را راه اندازی کنم؟ به طور خلاصه، بسیاری از افراد و کسب و کارها یک وبلاگ برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تخصص خود و همچنین تقویت حضور آنلاین خود ایجاد می کنند. این مقاله به فوری ترین سؤالات وبلاگ نویسی شما پاسخ می دهد و به شما کمک می کند تا بفهمید وبلاگ ها چگونه و چرا موفق می شوند، به علاوه نشان می دهد که چگونه می توانید از آنها استفاده کنید.

 

وبلاگ چیست؟

تعریف وبلاگ

وبلاگ ها نوعی از وب سایت هایی هستند که به طور منظم به روز می شوند و بینشی در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهند. کلمه وبلاگ نسخه ترکیبی کلمات “وب” و “log” است. وبلاگ‌ها در آغاز کار خود صرفاً یک دفترچه خاطرات آنلاین بودند که در آن افراد می‌توانستند گزارشی از زندگی روزمره خود در وب داشته باشند. آنها از آن زمان به یک انجمن ضروری برای افراد و مشاغل برای به اشتراک گذاری اطلاعات و به روز رسانی تبدیل شده اند. در واقع، بسیاری از مردم حتی از وبلاگ نویسی به عنوان وبلاگ نویسان حرفه ای تمام وقت درآمد کسب می کنند.

همانطور که دنیای انتشارات تکامل یافته است، و بیشتر آن به صورت آنلاین حرکت کرده است، وبلاگ ها جایگاهی مرکزی در این دنیای محتوای دیجیتال به خود اختصاص داده اند. وبلاگ ها منبع دانش، نظر و توصیه های ملموس هستند. در حالی که هنوز برای جایگزینی روزنامه نگاری به عنوان یک هنر مطرح نشده است، مردم به طور فزاینده ای به وبلاگ های مورد اعتماد برای یافتن پاسخ سوالات خود یا یادگیری نحوه انجام کاری مراجعه می کنند.

وبلاگ ها هم از نظر نحوه ایجاد و هم از نظر استفاده از آنها همیشه در حال تکامل هستند. آنها می توانند وسیله ای برای خلاقیت و بازاریابی باشند. آنها همچنین به طور فزاینده ای در برنامه های تلفن همراه ایجاد و خوانده می شوند، زیرا وبلاگ نویسی موبایل نیز خودش را نشان می دهد.

 

یک وبلاگ چه شکلی است؟

یک وبلاگ از مجموعه ای از مقاله ها یا پست ها تشکیل شده است. در حالی که ظاهر وبلاگ شما می تواند بسته به پلتفرم و انتخاب های طراحی که توسط شما به عنوان وبلاگ نویس انجام می شود متفاوت باشد، در اینجا برخی از عناصر متداول وجود دارد که ممکن است در یک وبلاگ معمولی بیابید و در وبلاگ خود بگنجانید، با در نظر گرفتن اهمیت طراحی تجربه کاربر و طراحی وب سایت:

سرتیتر

بخش بالای وبلاگ اغلب حاوی عنوان یا لوگوی وبلاگ شما به همراه یک منوی پیمایش است که به بازدیدکنندگان کمک می کند بخش ها یا دسته های مختلف وبلاگ شما را بررسی کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که وبلاگ ها را از یک موضوع با هم دسته بندی کنید، برای خوانندگان تکراری که به طور خاص از پست های آن منطقه مورد علاقه نگاه می کنند.

بدنه محتوا

این جایی است که محتوای پست های وبلاگ شما نمایش داده می شود. هر پست معمولاً شامل عنوان، نام نویسنده، تاریخ انتشار و محتوای اصلی پست است که می تواند شامل متن، تصاویر، ویدئوها یا چند رسانه ای دیگر باشد. نوار کناری یک وبلاگ ممکن است یک نوار کناری در یک یا هر دو طرف منطقه محتوای اصلی داشته باشد.

نوار کناری

اغلب حاوی اطلاعات اضافی یا ویژگی‌هایی مانند نوار جستجو، پست‌های اخیر، پست‌های محبوب، دسته‌ها، برچسب‌ها، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی، بخش درباره و تبلیغات است. شما می توانید این قسمت از وبلاگ خود را برای ایجاد ناوبری وبلاگ خود و سلسله مراتب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو کمک کنید.

نظرات

بسیاری از وبلاگ ها به خوانندگان اجازه می دهند تا در مورد پست های خود نظر بگذارند. بخش نظرات معمولاً در زیر محتوای اصلی هر پست ظاهر می شود و ممکن است شامل توانایی خوانندگان برای پاسخ دادن به نظرات یا رأی مثبت به آنها باشد. قبل از فعال کردن نظرات در وبلاگ خود، مطمئن شوید که زمان و منابع لازم برای مدیریت موثر نظرات را دارید. برای پیام‌های هرزنامه‌ای که باید حذف شوند یا پیام‌های خوانندگان واقعی که باید با آنها ارتباط برقرار کنید، باید آنها را زیر نظر بگیرید.

 

پاورقی

بخش پایین وبلاگ شما معمولاً حاوی اطلاعات حق چاپ، پیوندهایی به خط مشی رازداری و شرایط خدمات شما، پیوندهای ناوبری اضافی، و گاهی اوقات ابزارک هایی مانند فرم اشتراک، نمادهای رسانه های اجتماعی (دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی) یا پست های مرتبط است. طرح‌های وبلاگ بسته به موضوع، گزینه‌های سفارشی‌سازی و ترجیحات شخصی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این عناصر یک نمای کلی از ظاهر یک وبلاگ ارائه می دهند، اما وبلاگ ها ممکن است دارای طرح بندی منحصر به فرد یا ویژگی های اضافی بر اساس پلت فرم انتخابی شما و انتخاب های طراحی شما باشند. به طور کلی برای ایجاد و مدیریت یک وبلاگ، به یک پلتفرم وبلاگ یا CMS نیاز دارید. در این مورد همچنین به نام دامنه و سرویس میزبانی وب مانند میزبانی Wix نیاز دارید.

 

انواع وبلاگ

انواع مختلف وبلاگ ها موضوعات مختلفی از غذا و مد گرفته تا بازاریابی را پوشش می دهند. وبلاگ ها از پست های فردی در مورد موضوعات خاص تر در زمینه تخصصی وبلاگ تشکیل شده اند. برای شروع کار با وبلاگ ها در رسانه های اجتماعی، میکروبلاگینگ را بررسی کنید. این پست ها اغلب به عنوان بستری برای بحث و گفتگو عمل می کنند، زیرا بسیاری از وبلاگ ها دارای بخش نظرات فعال هستند. شما می توانید یک وبلاگ را تقریباً به عنوان روزنامه ای در نظر بگیرید که مقالاتی را اضافه می کند و به طور مداوم آرشیو را حفظ می کند.

چه وبلاگ‌های مستقل یا وبلاگ‌ها را به‌عنوان بخش‌های وب‌سایت دیده‌اید، احتمالاً با نمونه‌های وبلاگ در سراسر اینترنت مواجه شده‌اید. برخی از محبوب ترین انواع وبلاگ ها در حوزه وبلاگ عبارتند از:

  • وبلاگ های مواد غذایی
  • وبلاگ های سفر
  • وبلاگ های سلامت
  • وبلاگ های تناسب اندام
  • وبلاگ های سبک زندگی
  • وبلاگ های مد
  • وبلاگ های زیبایی
  • وبلاگ های والدین
  • بلاگ های مادر
  • وبلاگ های تجاری
  • وبلاگ های مالی،
  • وبلاگ های فنی
  • وبلاگ های ورزشی
  • وبلاگ های هنری
  • وبلاگ های شعر
  • وبلاگ های موسیقی
  • وبلاگ های بازی
  • وبلاگ های مربیگری
  • وبلاگ های طراحی داخلی

 

 

وب سایت در مقابل وبلاگ

 

وبلاگ در مقابل وبسایت

 

همانطور که می دانید، یک وبلاگ اغلب به موضوعی می پردازد و با پست های معمولی، بیشتر در قالب مقاله، به روز می شود. با این حال، وب سایت ها اغلب به صفحات توضیحی درونی تقسیم می شوند که هر کدام اهداف متفاوتی دارند. این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از صفحه پرسش های متداول گرفته تا طراحی صفحه اصلی خوش آمدید. این صفحات گهگاه به روز می شوند و باعث می شود یک وب سایت ثابت تر از وبلاگ باشد. اغلب وب‌سایت‌ها دارای وبلاگ‌های داخلی هستند، در حالی که سایر وب‌سایت‌ها کاملاً وبلاگ‌هایی بدون هیچ صفحه اضافی هستند.

وقتی وبلاگ‌ها بخشی از یک وب‌سایت بزرگ‌تر هستند، وب‌سایت بخش عمده‌ای از اطلاعات را ارائه می‌کند و از یک ویژگی وبلاگ برای به‌روزرسانی و درگیر نگه داشتن کاربران استفاده می‌کند. به عنوان مثال، به یک فروشگاه آنلاین فکر کنید که وبلاگی نیز در مورد محصولات مختلف خود و نحوه استفاده از آنها ارائه می دهد.

وبلاگ هایی که کل وب سایت را تشکیل می دهند، معمولاً به جای فروش یک محصول یا بازاریابی یک سرویس، به خود محتوا متکی هستند.

 

اهمیت وبلاگ ها

وبلاگ چه شخصی باشد و چه حرفه ای، فرصت های بی پایانی برای رشد ترافیک وب سایت فراهم می کند. ناگفته نماند که از محبوبیت وبلاگ ها کاسته نشده است. در واقع، برعکس این موضوع صادق است: همانطور که نیل شفر، موسس مشاوره بازاریابی دیجیتال PDCA Social می گوید، وبلاگ نویسی مرده نیست، «وبلاگ ها برای خیلی بیشتر از اشتراک گذاری افکار شما مفید هستند. در واقع، ۶۰٪ از مصرف کنندگان پس از خواندن یک پست وبلاگ در مورد موضوع، چیزی را خریداری می کنند.

وبلاگ نویسی هنوز هم امروزه برای ایجاد وب شما مهم است و به دلایل زیر:

روابط و جامعه سازی

مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها به افراد اجازه می دهند تا افکار و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. با توجه به بخش‌های نظرات فعال، آنها افراد را قادر می‌سازند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و روابطی را بر اساس علایق مشترک ایجاد کنند که توسط موقعیت جغرافیایی محدود نمی‌شود. آنها شکلی تاثیرگذار از تبادل اطلاعات هستند. اساساً، وبلاگ ها به یک پلتفرم اجتماعی برای خودشان و بخش مرکزی جامعه آنلاین تبدیل شده اند. به همین دلیل وبلاگ ها نیز بخش کلیدی مدیریت برند هستند. تلاش‌های شما برای ایجاد محتوای منتشر شده از طریق وبلاگ می‌تواند برای نشان دادن نام تجاری، ارزش‌های آن و محصولات شما استفاده شود.

کسب درآمد

یکی دیگر از دلایل محبوبیت وبلاگ نویسی این است که بسیاری از افراد شروع به کسب درآمد از وبلاگ خود کرده اند. وبلاگ نویسان تمایل دارند از تبلیغات به چند شکل مختلف درآمد کسب کنند. یکی از رایج ترین انواع تبلیغات، بازاریابی وابسته است. از آنجایی که وبلاگ نویسان اغلب درباره یک موضوع و تجربه در زمینه خود بحث می کنند، آنها منابع قابل اعتمادی برای آن موضوعات هستند. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ مسافرتی راه اندازی کرده اید و در مورد تجربیات خود و کارهایی که در مقاصد مختلف انجام داده اید می نویسید، خوانندگان شما ممکن است توصیه های شما را دنبال کنند. از آنجایی که شما اطلاعاتی در مورد جاذبه های سفر ارائه می دهید و آنها را به خوانندگان خود معرفی می کنید، این جاذبه های مسافرتی ممکن است مایل باشند برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود به شما پول بپردازند. وبلاگ نویسان همچنین می توانند از طریق یک شبکه تبلیغاتی (مانند Google Adsense) از تبلیغات دیجیتال درآمد کسب کنند یا وبلاگ خود را به نهادهای رسانه ای بزرگتر بفروشند.

آسان برای ایجاد

از نظر فنی، وبلاگ ها افزایش یافته اند زیرا ایجاد و به روز رسانی منظم وبلاگ های خود با استفاده از یک پلت فرم وب سایت بدون کد برای افراد آسان شده است. و از آنجایی که وبلاگ ها در مورد هر موضوع انتخابی هستند، هر کسی می تواند انتخاب کند که موضوع خود را ایجاد کند. 

 

 

وبلاگ خود را با این قالب های وب سایت وبلاگ کاملاً قابل تنظیم شروع کنید

  • قالب های وبلاگ
  • قالب های وبلاگ شخصی
  • قالب های وبلاگ غذا و سفر
  • قالب های وبلاگ مد و زیبایی
  • الگوهای وبلاگ خبری و تجاری

وبلاگ نویسی برای تجارت، چرا مهم است؟

در اینجا سه راه وجود دارد که وبلاگ نویسی برای کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را ارتقا دهید:

مشتریان را به روز نگه دارید

اکثر کسب و کارها به وبلاگ نویسی به عنوان یک شکل موثر از توزیع دیجیتال روی آورده اند تا به طور موثر مشتریان یا مشتریان را به روز نگه دارند. از آنجایی که وبلاگ ها به طور منظم به روز می شوند، به کسب و کارها این امکان را می دهند تا تغییرات شرکت را به اشتراک بگذارند، کاربران را در مورد معاملات آگاه کنند و بهترین نکات ممکن را برای استفاده از محصول خود ارائه دهند.

فرصت های بازاریابی ورودی

وبلاگ‌ها همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا وسعت بیشتری از محتوا را ارائه دهند، در نتیجه به آنها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری از خوانندگان را جذب کنند. این تاکتیک، بازاریابی درونگرا نامیده می شود و عمل ایجاد محتوا برای جذب مخاطبان به سمت برند شما است. فرض کنید شما گل می فروشید و سایت شما دسته های مختلفی را ارائه می دهد. به طور منطقی، هر کسی که به دنبال خرید گل است می تواند آنچه را که نیاز دارد در سایت شما پیدا کند. اما، اگر با پست‌هایی مانند «چگونه از گل‌های خود مراقبت کنیم» ایده‌های مرتبط با محتوای وبلاگ را ارائه دهید، افرادی که به‌صراحت به دنبال خرید گل نیستند، اما به دنبال کلمات کلیدی مشابه هستند، می‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. در نتیجه شما ترافیک را به سایت خود هدایت می کنید.

یک وبلاگ می تواند یکی از استراتژی های بازاریابی گسترده تر و تلاش های بازاریابی محتوای خاص تر باشد. پست های وبلاگ را می توان به عنوان بخشی از کار بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تغییر کاربری داد و در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

 

سئو

seo in blog سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عمل بهبود موقعیت یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود دید آن است. وقتی موتورهای جستجو مانند گوگل متوجه می شوند که افراد بیشتری از یک سایت خاص بازدید می کنند، ممکن است محتوای آن را مرتبط تر بدانند. به نوبه خود، موتورهای جستجو ممکن است قرار گرفتن در معرض آن وب سایت را افزایش دهند و به آن اجازه دهند نزدیکتر به بالای صفحه نتایج ظاهر شود. و البته، هر چه یک سایت به بالای نتایج نزدیک‌تر شود، احتمال اینکه افراد روی آن کلیک کنند بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، موتورهای جستجو اغلب به دنبال محتوای تازه و به موقع هستند. در حالی که بسیاری از وب سایت ها دارای محتوای نسبتا ثابت هستند، یک وبلاگ که به طور منظم به روز می شود، انجمن عالی برای تغییرات محتوا را فراهم می کند. در حالی که سئو ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، این نکات سئو برای وبلاگ نویسان می تواند به تسهیل روند کمک کند.

چرا یک وبلاگ حرفه ای راه اندازی کنیم؟

وبلاگ یک راه عالی برای ایجاد تخصص حرفه ای شما در یک زمینه خاص است. هنگامی که اطلاعات عملی و راهنماهای به روز شده را به طور مرتب اضافه می کنید، خود را به عنوان یک مرجع در خط کار خود و یک رهبر در زمینه خود معرفی می کنید. وبلاگ نویسی به عنوان یک متخصص همچنین می تواند در را برای کسب درآمد بالقوه و تبدیل وبلاگ شما به یک حرفه باز کند.

 

 

چرا یک وبلاگ شخصی راه اندازی کنیم؟

وبلاگ ها به افراد اجازه می دهند تا به روز رسانی ها را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، اگر به یک مکان عجیب و غریب سفر می کنید و می خواهید عکس ها و اطلاعات سفر خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارید، می توانید آنها را به یک وبلاگ متمرکز هدایت کنید.

 

چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟

اکنون که همه چیز را در مورد ضروریات وبلاگ یاد گرفته اید، آماده راه اندازی یک وبلاگ هستید. ابتدا به یک سازنده وب سایت بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید تا شروع به ساخت وب سایت کنید. سپس، قالب وبلاگ قابل تنظیم مورد علاقه خود را متناسب با سبک و نیازهای طراحی وبلاگ خود انتخاب کنید. در نهایت، محتوای معتبر خود را اضافه می‌کنید، پست‌های وبلاگ ایجاد می‌کنید و انتشار را فشار می‌دهید.

همانطور که استراتژی وبلاگ نویسی خود را برنامه ریزی می کنید ممکن است تعجب کنید که هزینه راه اندازی یک وبلاگ چقدر است؟ ممکن است با هزینه های مختلفی مانند ثبت نام دامنه و هزینه های میزبانی وب مواجه شوید. درک هزینه های بالقوه وبلاگ نویسی بسیار مهم است تا بتوانید تصمیم آگاهانه تری در مورد چگونگی پیگیری اهداف وبلاگ نویسی خود بگیرید.

به دنبال راه اندازی سریع وبلاگ هستید؟ برای شروع، از یک سازنده وب سایت هوش مصنوعی استفاده کنید.

 

مواردی که باید در وبلاگ گنجانده شود

هنگامی که وبلاگ خود را ایجاد کردید، وقت آن است که به پست های وبلاگ خود فکر کنید. هنگام تعیین نوع محتوای خود، به مخاطبان هدف خود فکر کنید. مطمئن شوید که یک کپی همیشه سبز تهیه کنید و به طور منظم محتوای وبلاگ خود را به روز کنید.

پست های وبلاگ باید نسبتاً آسان برای خواندن و درک باشند، اما با این وجود باید خلاصه کاملی از موضوع در دست ارائه دهند. برای توضیح کامل نحوه نوشتن یک پست وبلاگ، این مقاله را بررسی کنید و بهترین الگوهای پست وبلاگ ما را برای الهام گرفتن بخوانید.

نوشتن یک وبلاگ با دانستن نحوه نوشتن یک عنوان وبلاگ جذاب شروع می شود. عنوان اولین چیزی است که خوانندگان حتی قبل از رسیدن به وبلاگ شما می بینند. عنوان شما در گوگل ظاهر می شود و اکثر خوانندگان بالقوه شما را تنها با همین چند کلمه قضاوت می کنند. در نظر بگیرید که افراد چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند تا به وبلاگ یا پست وبلاگ شما برسند. اگر به راهنمایی نیاز دارید، یک تولید کننده عنوان وبلاگ می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

با وارد شدن به ذهن خوانندگان خود، می توانید وبلاگ و نوشته خود را بهینه کنید تا به یک نیروگاه محتوا تبدیل شوید.

 

 

چگونه وبلاگ خود را موفق کنیم؟

پس از راه اندازی وبلاگ خود، می توانید عناصری را به وبلاگ خود اضافه کنید تا هم خوانندگان و هم گوگل را راضی نگه دارید. این عناصر از مکمل‌های سریع، مانند افزودن تصاویر با کیفیت به پست‌های وبلاگ تا انجام تحقیقات فشرده کلمات کلیدی برای اهداف سئو، را شامل می‌شود. برای درک کامل چگونگی تقویت وبلاگ خود، این ابزار ضروری وبلاگ نویسی را بررسی کنید. همچنین می‌خواهید درباره تجزیه و تحلیل وبلاگ خود اطلاعات بیشتری کسب کنید – عملکرد آن از نظر میزان ترافیکی که ایجاد می‌کند و این ترافیک از کجا می‌آید.

 

چگونه وبلاگ خود را تبلیغ کنیم؟

همچنین باید بدانید که چگونه وبلاگ خود را تبلیغ کنید تا آن را موفق کنید. راه های زیادی برای تبلیغ وبلاگ شما وجود دارد، اما برخی از موثرترین روش ها عبارتند از:

  • رسانه های اجتماعی: به اشتراک گذاری پست های وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و هدایت ترافیک به وبلاگ شما است. حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و سایر کاربران را برای افزایش دسترسی خود تگ کنید.
  • بازاریابی ایمیلی: اگر فهرستی از مشترکین دارید، می‌توانید خبرنامه‌هایی را با لینک‌هایی به آخرین پست‌های وبلاگ خود برای آنها ارسال کنید. این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مخاطبان خود و بازگرداندن آنها به وبلاگ شما برای اطلاعات بیشتر است.
  • وبلاگ نویسی مهمان: وبلاگ نویسی مهمان یک راه عالی برای معرفی نام خود و دستیابی به مخاطبان جدید است. وقتی به عنوان مهمان در وبلاگ دیگری پست می کنید، مقاله ای برای سایت آنها می نویسید و پیوندی را به وبلاگ خود اضافه می کنید.
  • سئو: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی وبلاگ شما است به طوری که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کند. این بدان معنی است که وقتی افراد کلمات کلیدی مرتبط را جستجو می کنند، وبلاگ شما بیشتر در نتایج نشان داده می شود.
  • تبلیغات پولی: تبلیغات پولی می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و جذب سریع ترافیک به وبلاگ شما باشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تبلیغات پولی می‌تواند گران باشد، بنابراین باید بودجه تعیین کنید و نتایج خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

    در حالی که رسانه های اجتماعی یک کانال تبلیغاتی وبلاگ در دسترس برای اکثر افراد است، به این نکات بسیار توصیه شده برای نحوه تبلیغ وبلاگ خود نگاه کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *