چگونه ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهیم؟ – راه اسان (۲۷ نکات اثبات شده)
شروع یک وبلاگ این روزها با سیستم عامل هایی مانند WordPress اسان شده است. با این حال، هنگامی که ان را بالا و در حال اجرا، چالش بزرگ بعدی شما این است که ترافیک بیشتری را به وبلاگ یا وب سایت خود بیاورید.
نگران نباشید، شما لازم نیست که یک گورو بازاریابی برای ترویج وبلاگ خود باشید. شما به راحتی می توانید ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید تا بازدید کنندگان بیشتری را با استفاده از برخی از بهترین شیوه های اثبات شده بدست اورید.
در این مقاله، ما برخی از ساده ترین و ازمایش شده ترین نکات را برای افزایش ترافیک وبلاگ خود مانند یک بازاریاب متخصص به اشتراک می گذاریم.
بر خلاف مقالات دیگر در مورد ترافیک وبلاگ در حال رشد، ما فقط راهنمایی هایی را که شخصا برای افزایش ترافیک وب سایت خود به میلیون ها بازدید از صفحه در هر ماه استفاده می کنیم، به اشتراک می گذاریم.
ما همچنین تمام تلاش خود را کرده ایم تا این جامع ترین راهنمای ترافیک وب سایت باشد، بنابراین شما می توانید یک استراتژی ترافیک وبلاگ جامع برای کسب و کار خود داشته باشید.
آماده ؟ بیا شروع کنیم
قبل از شروع – تنظیم اطلاعیه های فشار برای سایت شما
اطلاعیه های فشار وب سایت به شما کمک می کند تا پس از ترک وب سایت خود با بازدید کنندگان خود در تماس باشید، بنابراین می توانید انها را بازگردانید. این یک منبع ترافیک بالا ۵ در WPBeginner است.
ما از ابزاری به نام PushEngage استفاده می کنیم. این نرم افزار فریمیوم است که ما به شدت برای همه وبلاگ نویسان، صاحبان وب سایت ها و سایت های تجارت الکترونیک توصیه می کنیم.
این به شما اجازه می دهد اطلاعیه هایی را به دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ بازدید کننده خود ارسال کنید که به سختی از دست می رود، بنابراین نرخ تعامل بسیار بالاتر از رسانه های اجتماعی یا ایمیل است.
بهترین بخش این است که شما می توانید با بازدید کنندگان پس از ترک سایت خود ارتباط برقرار کنید.
۱. ایجاد پروفایل مخاطبان برای درک کاربران شما
قبل از اینکه شروع به ایجاد محتوا برای وبلاگ خود کنید، مهم است که زمان کمی را صرف درک مخاطبان هدف خود و انچه که انها به دنبال ان هستند، صرف کنید.
شما می توانید به سرعت یک چارچوب مخاطب را با پاسخ دادن به سوالات زیر ایجاد کنید:
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
انها با چه مشکلاتی مواجه هستند که شما می توانید به حل ان کمک کنید؟
به دنبال چه نوع محتوایی هستند؟
انها چگونه می خواهند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند؟
پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند تا تصویر واضح تری از مخاطبان هدف خود داشته باشید. شما همچنین می توانید با اضافه کردن سؤالات شخصی تر مانند:
چند سالشونه؟
شغل انها چیست؟
سطح تحصیلات انها چقدر است؟
سطح تخصص انها در موضوع وبلاگ شما چیست؟
این پروفایل مخاطبان همچنین به عنوان “personas خریدار” در صنعت تجارت الکترونیک شناخته می شود. اگر یک فروشگاه انلاین را اداره می کنید، ما به شدت توصیه می کنیم که این راهنمای دقیق در مورد چگونگی ایجاد یک شخصیت خریدار با نمونه ها و قالب ها را بررسی کنید.
۲. انجام تحقیقات کلید واژه برای برنامه ریزی استراتژی محتوای شما
تحقیق کلید واژه یک تکنیک است که توسط سازندگان محتوا و متخصصان SEO استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا کلمات و جملات خاصی را که کاربران در Google و سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند پیدا کنید تا محتوایی را که به دنبال ان هستند پیدا کنید.
به طور معمول، مبتدیان فقط در هنگام ایجاد محتوا به بهترین حدس های خود تکیه می کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، این استراتژی ضربه یا از دست رفته است.
اگر از استراتژی “بهترین حدس” استفاده می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که مقالات شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی نداشته باشد.
این ممکن است به سادگی به این دلیل باشد که هیچ به دنبال کلمات کلیدی مورد استفاده شما نیست یا شاید رقابت زیادی برای این کلمات کلیدی وجود داشته باشد.
با انجام تحقیقات کلمه کلیدی مناسب، مزایای زیر را باز خواهید کرد:
کشف عبارات جستجوی واقعی که افراد به دنبال ان هستند
یافتن ایده های محتوای منحصر به فرد برای اصطلاحات جستجوی محبوب
از رقبای خود بیاموزید و انها را با محتوای بهتر شکست دهید
ایجاد یک سری مقالات ستون به درایو ترافیک ثابت به وبلاگ شما
حالا سوال این است، “چگونه شما واقعا تحقیق کلمه کلیدی را انجام می دهید؟” خوشبختانه، ان را به عنوان دشوار نیست که شما فکر می کنم.
بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی رایگان و پرداخت شده وجود دارد که می تواند کمک کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی و یک ادرس وب سایت را وارد کنید. URL می تواند برای وبلاگ رقیب یا وب سایت خود شما باشد. پس از ان، ابزار تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا بسیاری از ایده های کلمه کلیدی جدید را کشف کنید.
۳. ایجاد یک تقویم تحریریه
هنگامی که شما تحقیقات کلمه کلیدی را انجام داده اید، احتمالا با تن از ایده های وبلاگ امده است.
گاهی اوقات، یک لیست بزرگ از کلمات کلیدی می تواند مبتدیان را به نقطه ای که به سادگی تسلیم می شوند، غرق کند.
برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای شما نمی افتد، توصیه می کنیم یک تقویم سرمقاله (یک طرح بازی) ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، هیچ وبلاگ بزرگی در یک روز ساخته نشده است.
زمان و تلاش مداوم برای ایجاد یک وبلاگ موفق است. ایجاد یک تقویم سرمقاله به شما کمک می کند تا برنامه را ایجاد کنید و به ان بچسبید.
ابزارهای مفید زیادی وجود دارد که می توانید از انها مانند Asana و Trello برای نام بردن از چند مورد استفاده کنید. این ابزارها با مجموعه ای قدرتمند از ویژگی ها همراه هستند که به شما کمک می کند تا در بالای بازی خود بمانید.
هدف این است که سازماندهی کنید، یک دیدگاه پرنده از استراتژی خود ایجاد کنید و سازنده تر باشید.
در اینجا چند نکته دیگر در مورد مدیریت کارامد تر گردش کار سرمقاله شما وجود دارد:
خیلی به خودت سخت نگیرید. با دو مقاله در هفته شروع کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید.
با برنامه انتشار خود سازگار باشید. اطمینان حاصل کنید که تقویم خود را دنبال می کنید و محتوای منظم را طبق برنامه منتشر می کنید.
یادداشت ها، ایده های کلمه کلیدی و خطوط را به تقویم خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا محتوای با کیفیت بهتر را هنگام نشستن برای نوشتن تولید کنید.
از رنگ ها، برچسب ها، دسته ها و سایر ویژگی ها در برنامه تقویم خود استفاده کنید تا ان را بصری تر و سازمان یافته تر کنید.
۴. ایجاد محتوای جامع و مفید
مهمترین چیزی که کاربران و موتورهای جستجو به دنبال ان هستند، محتوای با کیفیت خوب است.
برای یک وبلاگ، یک قطعه محتوا با کیفیت معمولا یک مقاله جامع در مورد یک موضوع خاص است که تمام جزئیات را پوشش می دهد. این باعث می شود ان را بسیار مفید برای کاربران.
این مقالات جامع به عنوان “مقالات ستون” شناخته می شوند. کارشناسان دیگر ممکن است به انها به عنوان “محتوای پرچمدار” یا “مقالات سنگ بنای” اشاره کنند.
اساسا، اینها مهمترین مقالات شما هستند. شما باید امیدوار کننده ترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید و سپس تا انجا که می توانید در یک مقاله طولانی اطلاعات ارائه دهید.
شما باید به عنوان بسیاری از مقالات ستون که ممکن است برای پوشش تمام کلمات کلیدی مهم در صنعت خود را ایجاد کنید.
در زیر چند نکته وجود دارد که هنگام ایجاد محتوای ستون باید در نظر داشته باشید:
محتوای ستون می تواند هر نوع مقاله ای باشد. به عنوان مثال، یک راهنمای چگونه، اموزش، مقاله مقایسه، قطعه نظر، لیست و غیره.
تفاوت بین محتوای ستون و سایر مقالات این است که مقالات ستون شما جامع تر هستند و اطلاعات عمیق در مورد موضوع را ارائه می دهند.
مقالات ستون شما وابسته به زمان نیستند. انها همیشه سبز هستند و همیشه مفید هستند. ما توصیه می کنیم که انها را با اطلاعات جدید به روز نگه دارید تا در بالای نتایج جستجو باقی بماند.
ما بعدا در این مقاله راهنمایی های بیشتری را پوشش خواهیم داد که به شما کمک می کند مقالات ستونی با کیفیت بالا ایجاد کنید تا ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید.
۵. محتوای خود را قابل خواندن کنید
همانطور که قبلا اشاره کردیم، موتورهای جستجو و کاربران عاشق مقالات طولانی تر و جامع هستند که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه می دهند.
در حال حاضر مشکل این است که انسان ها دامنه توجه کوتاهی دارند.
اگر خواندن یا درک محتوای شما کمی دشوار باشد، ممکن است بدون نگاه کردن به تمام اطلاعات مفیدی که ارائه داده اید، ترک کنند.
برای حل این مشکل قبل از اینکه اتفاق بیفتد، باید مطمئن شوید که محتوای شما برای خواندن اسان است.
یک مکان خوب برای شروع این است که مقاله خود را در جملات با اندازه نیش با استفاده از لحن دوستانه و بسیاری از تصاویر ارائه دهید.
در زیر چند نکته اساسی وجود دارد که محتوای شما را قابل خواندن تر و کاربر پسند تر می کند:
از جملات و پاراگراف های کوچکتر استفاده کنید. این باعث می شود فضای سفید زیادی در اطراف متن ایجاد شود که نگاه کردن و خواندن ان را اسان تر می کند.
سعی کنید تایپوگرافی را با استفاده از فونت های قابل خواندن تر، اندازه فونت بزرگ و فاصله خط زیادی بهبود بخشید.
نمره خوانایی محتوای خود را بررسی کنید. پلاگین های All In One SEO و Yoast SEO با یک ابزار داخلی برای ان ساخته شده اند و شما همچنین می توانید تن از دیگر چکرهای خواندنی انلاین را پیدا کنید
از یک جستجوگر گرامر استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از Grammarly استفاده کنید زیرا نه تنها گرامر را بررسی می کند بلکه در واقع به شما کمک می کند تا بهتر بنویسید.
از تصاویر، تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و سایر عناصر بصری استفاده کنید. این عناصر رسانه ای مقاله شما را بسیار جذاب و اسان تر برای خواندن می کند.
۶. یادگیری و اعمال اصول SEO به وب سایت شما
SEO مجموعه ای از بهترین شیوه هایی است که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را دوستانه تر کنید. شما نیازی به “SEO Guru” برای بهبود وب سایت خود ندارید.
بر خلاف باور عمومی، هر کسی می تواند سئو را برای وب سایت های خود بدون استخدام یک متخصص انجام دهد. بسیاری از ابزارها و پلاگین های SEO، مشاوره رایگان و اموزش های گام به گام در دسترس هستند که می توانید از انها استفاده کنید.
ما توصیه می کنیم از پلاگین All in One SEO برای همه وب سایت های وردپرس استفاده کنید. این جامع ترین ابزار SEO و بهینه سازی وب سایت است. نسخه رایگان شامل تمام ویژگی های SEO است که شما در وب سایت خود نیاز دارید.
شما می توانید همه چیزهایی را که باید در مورد SEO بدانید در راهنمای کامل SEO وردپرس برای مبتدیان یاد بگیرید. این شامل دستورالعمل های گام به گام است و دقیقا همان راه اندازی SEO است که ما در وب سایت های خودمان استفاده می کنیم.
۷. یاد بگیرید برای نوشتن عناوین بزرگ
هنگامی که کاربران محتوای شما را در نتایج جستجو یا فیدهای RSS پیدا می کنند، اولین چیزی که می بینند عنوان مقاله شما است.
یک عنوان وبلاگ جذاب برجسته است و کلیک های بیشتری دریافت می کند. در حالی که یک عنوان ساده و خسته کننده نادیده گرفته می شود و کاربران احتمالا از ان حرکت می کنند.
این باعث می شود عناوین بسیار مهم باشد.
شما باید یاد بگیرید که چگونه عناوین بهتری را برای های وبلاگ خود بنویسید که توجه کاربر را جلب می کند و کلیک های بیشتری را دریافت می کند.
خوشبختانه، کارشناسان وبلاگ نویسی برای مدت زمان بسیار طولانی در مورد عناوین تحقیق کرده اند و شما می توانید از یافته های انها بهره مند شوید.
اینها بلوک های اساسی یک عنوان موثر هستند:
یک عنوان خوب باعث پاسخ عاطفی (شادی، تعجب، شوک، کنجکاوی، ترس، هیجان، حرص و طمع و غیره) می شود.
این به کاربران پاداش و ارزش ارائه می دهد.
این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی هدف تبلیغ می کند.
کپی رایت ها از کلمات قدرتمند برای تحریک پاسخ های عاطفی استفاده می کنند. انها به کاربران می گویند که چرا مقاله ارزشمند است یا از کلیک کردن بر روی عنوان چه چیزی به دست می اورند.
در نهایت، یک عنوان خوب شامل فراخوانی به عمل است که اغلب ظریف و گاهی اوقات ضمنی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می کنیم این عناوین را که ویروسی شده اند و انچه می توانید از انها یاد بگیرید، بررسی کنید.
شما همچنین می توانید از ابزارهای انالایزر عنوان رایگان زیر برای کمک به ایجاد عناوین بهتر استفاده کنید:
All in One SEO (AIOSEO) همچنین دارای یک ژنراتور عنوان / توضیحات AI است که به شما اجازه می دهد تا به طور خودکار عناوین با کیفیت بالا را با استفاده از ChatGPT ایجاد کنید.
۸. ایجاد لینک داخلی یک کار معمول
اکنون که شروع به ایجاد محتوای خوب کرده اید، مهم است که مقالات خود را از های وبلاگ موجود خود پیوند دهید. این پیوند داخلی نامیده می شود و نقش مهمی در سئو دارد.
به همین دلیل است که ارتباط داخلی بسیار مهم است:
لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا زمینه و رابطه بین مقالات مختلف در وب سایت شما را درک کند. سپس از این اطلاعات به عنوان سیگنال های رتبه بندی استفاده می کند.
لینک های داخلی، هنگامی که به صورت استراتژیک و در زمینه قرار می گیرد، می تواند به شما در افزایش بازدید صفحات و کاهش نرخ گزاف گویی کمک کند.
سخت تر است که از وب سایت های شخص ثالث بخواهید به مقالات شما پیوند دهند. این راه اسان تر برای ایجاد لینک در سایت خود است.
ما توصیه می کنیم که شما عادت به پیوند دادن به مقالات قدیمی خود را از مقالات جدید خود را حفظ کنید .
از انجا که لینک های داخلی نقش مهمی در سئو دارند، ما حتی ان را بخشی از چک لیست پیش از انتشار برای نویسندگان خود قرار داده ایم.
بدون دیدگاه