تفاوت بین طراحی UX و UI: راهنمای مبتدیان

تفاوت بین طراحی UX و UI

اگر در مورد تفاوت بین طراحی UX و طراحی UI تعجب کرده اید، تنها نیستید. آنها اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، در واقع چیزهای بسیار متفاوتی را توصیف می کنند.

طراحی UX بر ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه و معنادار با درک نیازهای کاربر، انجام تحقیقات و طراحی رابط های بصری تمرکز دارد، در حالی که طراحی UI بر عناصر بصری و تعاملی یک محصول برای ایجاد رابط های زیبایی شناختی تمرکز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های بین UI و UX، نحوه کار آنها با یکدیگر، وظایف مربوطه، مسئولیت‌ها، حقوق و غیره بیشتر بخوانید.

۱طراحی UX در مقابل طراحی UI

+طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

+وظایف و مسئولیت های UX

+طراحی رابط کاربری (UI) چیست؟

+وظایف و مسئولیت های رابط کاربری

۲-درک تفاوت های کلیدی آنها

۳-طراحی UX و UI چگونه با هم کار می کنند؟

۴-کدام نقش برای شما بهتر است؟

+مهارت های مورد نیاز

+دستمزد UI در مقابلUX

+ انتخاب بین UX و UI

+ تبدیل شدن به یک طراح UI/UX

۵-خوراکی های کلیدی

۱. طراحی UX در مقابل طراحی UI

 

تفاوت بین طراحی  UX و UI

طراحی UX به اصطلاح “طراحی تجربه کاربری” اشاره دارد، در حالی که UI مخفف “طراحی رابط کاربری” است. هر دو عنصر برای یک محصول بسیار مهم هستند و با هم کار می کنند. اما علیرغم رابطه حرفه ای آنها، نقش ها کاملاً متفاوت هستند و به جنبه های بسیار متفاوتی از فرآیند توسعه محصول و رشته طراحی اشاره می کنند.

 

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

طراحی تجربه کاربری اولین راه انسانی برای طراحی محصولات است. دان نورمن، دانشمند شناختی و یکی از بنیانگذاران مشاوره طراحی گروه نیلسن نورمن، با ابداع اصطلاح “تجربه کاربر” در اواخر دهه ۱۹۹۰ اعتبار دارد. او در اینجا چگونه آن را توصیف می کند: “تجربه کاربر تمام جنبه های تعامل کاربر نهایی با شرکت، خدمات و محصولات آن را در بر می گیرد.” تعریف دان نورمن به ما می گوید که، صرف نظر از مقدار متوسط UX غیر دیجیتالی (و تعداد زیادی در آنجا وجود دارد) UX Design شامل تمام تعاملات بین یک مشتری بالقوه یا فعال و یک شرکت می شود. به عنوان یک فرآیند علمی، می توان آن را برای هر چیزی به کار برد. چراغ های خیابانی، ماشین ها، قفسه بندی های Ikea و غیره. با این حال، علیرغم اینکه یک اصطلاح علمی است، استفاده از آن از زمان پیدایش تقریباً به طور کامل در زمینه های دیجیتال بوده است. یکی از دلایل این امر این است که صنعت فناوری در زمان اختراع اصطلاح شروع به انفجار کرد. در این مقاله می توانید همه چیز را در مورد تاریخچه جذاب طراحی UX بیاموزید. اساساً، UX برای هر چیزی که می‌توان تجربه کرد کاربرد دارد – چه یک وب‌سایت، یک دستگاه قهوه‌ساز یا بازدید از سوپرمارکت. بخش “تجربه کاربر” به تعامل بین کاربر و یک محصول یا خدمات اشاره دارد. بنابراین، طراحی تجربه کاربر، تمام عناصر مختلفی را در نظر می گیرد که این تجربه را شکل می دهد. در راهنمای کامل ما برای طراحی UX بیشتر بخوانید.

 

طراحی UX شامل چه چیزی است؟

یک طراح UX به این فکر می‌کند که این تجربه چه احساسی را در کاربر ایجاد می‌کند و چقدر آسان است که کاربر بتواند وظایف مورد نظر خود را انجام دهد. آنها همچنین بررسی و تجزیه و تحلیل وظایف را انجام می دهند تا ببینند که کاربران چگونه وظایف را در جریان کاربر انجام می دهند.

به عنوان مثال: فرآیند پرداخت هنگام خرید آنلاین چقدر آسان است؟ گرفتن آن پوست کن سبزیجات برای شما چقدر آسان است؟ آیا برنامه بانکداری آنلاین شما مدیریت پولتان را برای شما آسان می کند؟

هدف نهایی طراحی UX ایجاد تجربیات آسان، کارآمد، مرتبط و همه جانبه برای کاربر است.

در اینجا چیزی است که باید در مورد طراحی UX به طور خلاصه بدانید:

طراحی تجربه کاربری فرآیند توسعه و بهبود کیفیت تعامل بین کاربر و تمام جنبه های یک شرکت است.

طراحی تجربه کاربر، در تئوری، یک عمل غیر دیجیتالی (علم شناختی) است اما عمدتاً توسط صنایع دیجیتال استفاده و تعریف می‌شود.

طراحی UX در مورد تصاویر بصری نیست. بر احساس کلی تجربه تمرکز دارد.

 

وظایف و مسئولیت های UX

بنابراین، ما اکنون می دانیم، به صورت انتزاعی، نقش طراح UX شامل چه چیزی می شود – اما چگونه این به وظایف روزمره تبدیل می شود؟ در اینجا نمونه ای از وظایف و مسئولیت های معمول یک طراح UX آورده شده است.

در این راهنما شرح مفصل تری از فرآیند طراحی UX خواهید یافت.

استراتژی و محتوا:

  • تحلیل رقبا تجزیه و تحلیل مشتری و تحقیقات کاربر
  • ساختار و استراتژی محصول
  • توسعه محتوا

وایرفریم و نمونه سازی:

  • وایرفریمینگ
  • نمونه سازی
  • تست و تکرار
  • برنامه ریزی توسعه

اجرا و تجزیه و تحلیل:

  • هماهنگی با طراحان رابط کاربری
  • هماهنگی با توسعه دهندگان
  • پیگیری اهداف و ادغام
  • تجزیه و تحلیل و تکرار UX

بنابراین بازاریاب بخش، طراح بخش، مدیر پروژه بخش، نقش UX پیچیده، چالش برانگیز و چند وجهی است.

در واقع، نقش طراح UX بسته به نوع شرکتی که در آن کار می‌کند، بسیار متفاوت است. می‌بینید که تکرار محصول، به عنوان مرتبط با تجزیه و تحلیل یا آزمایش، در واقع دو بار ذکر شده است، اما در واقعیت، شما این کار را انجام می‌دهید. آن را بین هر آیتم دیگری در لیست قرار دهید.

در نهایت، هدف این است که اهداف تجاری را به نیازهای کاربران از طریق فرآیند تست کاربر و قابلیت استفاده و اصلاح به سمت آنچه که هر دو طرف رابطه را برآورده می کند، متصل کنیم.

 

طراحی رابط کاربری (UI) چیست؟

علیرغم اینکه این یک زمینه قدیمی تر و کاربردی تر است، سوال “طراحی رابط کاربری چیست؟” به دلیل تنوع گسترده ای از تفسیرهای نادرست پاسخ دادن به آن دشوار است.

در حالی که تجربه کاربر مجموعه ای از وظایف متمرکز بر بهینه سازی یک محصول برای استفاده موثر و لذت بخش است، طراحی رابط کاربری مکمل آن است. ظاهر و احساس، ارائه و تعامل یک محصول.

اما مانند UX، به راحتی و اغلب توسط صنایعی که طراحان رابط کاربری را به کار می‌گیرند اشتباه گرفته می‌شود – تا جایی که پست‌های شغلی مختلف اغلب به این حرفه به عنوان چیزهای کاملاً متفاوت اشاره می‌کنند.

برخلاف UX، طراحی رابط کاربری یک اصطلاح کاملا دیجیتالی است.

رابط کاربری نقطه تعامل بین کاربر و یک دستگاه یا محصول دیجیتالی است – مانند صفحه لمسی گوشی هوشمند یا صفحه لمسی که برای انتخاب نوع قهوه از دستگاه قهوه ساز استفاده می کنید.

در رابطه با وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، طراحی UI ظاهر، احساس و تعامل محصول را در نظر می‌گیرد. همه چیز در مورد اطمینان از این است که رابط کاربری یک محصول تا حد امکان بصری باشد، و این به این معنی است که هر عنصر بصری و تعاملی را که ممکن است کاربر با آن مواجه شود به دقت در نظر بگیرید.

یک طراح رابط کاربری به آیکون ها و دکمه ها، تایپوگرافی و طرح های رنگی، فاصله گذاری، تصاویر و طراحی پاسخگو فکر می کند.

در راهنمای کامل ما برای طراحی UI اطلاعات بیشتری در مورد آن بخوانید. طراحی UI شامل چه چیزی است

مانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز نقشی چند وجهی و چالش برانگیز است. مسئولیت انتقال توسعه، تحقیق، محتوا و چیدمان محصول به تجربه ای جذاب، راهنما و پاسخگو برای کاربران است.

برای خلاصه کردن آنچه طراحی UI در مورد آن است:

طراحی رابط کاربری یک عمل کاملا دیجیتالی است. همه عناصر بصری و تعاملی یک رابط محصول را در نظر می گیرد – از جمله دکمه ها، نمادها، فاصله، تایپوگرافی، طرح های رنگی، و طراحی پاسخگو.

هدف طراحی UI هدایت بصری کاربر از طریق رابط محصول است. همه چیز در مورد ایجاد یک تجربه بصری است که کاربر نیازی به فکر کردن بیش از حد ندارد! طراحی UI نقاط قوت و دارایی‌های بصری برند را به رابط محصول منتقل می‌کند و مطمئن می‌شود که طراحی منسجم، منسجم و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است.

 

وظایف و مسئولیت های رابط کاربری

 

اگر ایده ایجاد تجربه های کاربری عالی را دوست دارید اما خود را فردی بصری تر می بینید، ممکن است به طراحی UI علاقه بیشتری داشته باشید. شما یک عکس فوری کوتاه از وظایف کلیدی طراح رابط کاربری را در زیر می‌بینید یا توضیح جامع‌تری از آنچه که یک طراح رابط کاربری واقعاً انجام می‌دهد را در این راهنما خواهید دید.

 

ظاهر و ظاهر محصول:

  • تحلیل مشتری
  • تحقیق طراحی
  • برندسازی و توسعه گرافیک
  • راهنمای کاربر و داستان

 

پاسخگویی و تعامل:

  • نمونه سازی UI
  • تعامل و انیمیشن
  • سازگاری با تمام اندازه های صفحه نمایش دستگاه
  • پیاده سازی با توسعه دهنده

 

۲. درک تفاوت های کلیدی آنها

 

همانطور که راهول ورشنی، یکی از خالقان Foster.fm می گوید:

«تجربه کاربر (UX) و رابط کاربری (UI) برخی از گیج‌کننده‌ترین و نادرست‌ترین اصطلاحات در حوزه ما هستند. یک UI بدون UX مانند یک نقاش است که بدون فکر روی بوم نقاشی می کشد. در حالی که UX بدون رابط کاربری مانند قاب یک مجسمه است که هیچ کاغذی روی آن وجود ندارد. یک تجربه محصول عالی با UX و سپس UI شروع می شود. هر دو برای موفقیت محصول ضروری هستند.”

درک این نکته مهم است که UX و UI دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. با این حال، برای اینکه یک طراح UX باشید، نیازی به داشتن مهارت‌های طراحی UI ندارید، و برعکس – UX و UI نقش‌های جداگانه‌ای را با فرآیندها و وظایف جداگانه تشکیل می‌دهند!

 

تفاوت اصلی که باید در نظر داشت این است: طراحی UX تماماً در مورد احساس کلی تجربه است، در حالی که طراحی UI تماماً در مورد نحوه ظاهر و عملکرد رابط های محصول است.

یک طراح UX کل سفر کاربر را برای حل یک مشکل خاص در نظر می گیرد. چه قدم هایی برمی دارند؟ چه وظایفی را باید انجام دهند؟ تجربه چقدر ساده است؟

بیشتر کار آنها بر روی یافتن انواع مشکلات و نقاط دردناکی است که کاربران با آنها روبرو می شوند و چگونه یک محصول خاص ممکن است آنها را حل کند. آنها تحقیقات گسترده ای در مورد کاربر انجام خواهند داد تا بفهمند کاربران هدف چه کسانی هستند و چه نیازهایی در رابطه با یک محصول خاص دارند.

آنها سپس با در نظر گرفتن مواردی مانند معماری اطلاعات – یعنی اینکه چگونه محتوا در یک محصول سازماندهی و برچسب گذاری شده است – و چه نوع ویژگی هایی ممکن است کاربر به آن نیاز داشته باشد، سفر کاربر را در یک محصول ترسیم می کنند. در نهایت، آنها قاب‌های سیمی ایجاد می‌کنند که طرح‌های اولیه محصول را مشخص می‌کند.

 

با ترسیم اسکلت محصول، طراح رابط کاربری وارد عمل می شود تا آن را زنده کند. طراح رابط کاربری تمام جنبه‌های بصری سفر کاربر را در نظر می‌گیرد، از جمله تمام صفحه‌ها و نقاط لمسی که کاربر ممکن است با آن‌ها مواجه شود، فکر کند با ضربه زدن روی یک دکمه، اسکرول کردن صفحه به پایین یا کشیدن انگشت در گالری تصاویر.

در حالی که طراح UX نقشه سفر را ترسیم می کند، طراح UI روی تمام جزئیاتی که این سفر را ممکن می کند تمرکز می کند. این بدان معنا نیست که طراحی UI تماماً در مورد ظاهر است. طراحان رابط کاربری تأثیر زیادی بر در دسترس بودن یا نبودن یک محصول دارند.

آنها سؤالاتی مانند “چگونه می توان از ترکیب رنگ های مختلف برای ایجاد کنتراست و افزایش خوانایی استفاده کرد؟” یا “چه جفت رنگی به کوررنگی کمک می کند؟” 

امیدواریم، اکنون شروع به دیدن این موضوع کرده‌اید که طراحی UX و UI واقعاً دو چیز بسیار متفاوت هستند.

 

به طور خلاصه:

طراحی UX همه چیز در مورد شناسایی و حل مشکلات کاربر است. طراحی UI همه چیز در مورد ایجاد رابط های بصری، زیبایی شناختی و تعاملی است. طراحی UX معمولاً در فرآیند توسعه محصول در درجه اول قرار می گیرد و به دنبال آن UI قرار می گیرد. طراح UX، استخوان‌های خالی سفر کاربر را ترسیم می‌کند. سپس طراح UI آن را با عناصر بصری و تعاملی پر می کند. UX می تواند برای هر نوع محصول، خدمات یا تجربه اعمال شود. UI مختص محصولات و تجربیات دیجیتال است.

 

تفاوت بین طراحی  UX و UI

۳. طراحی UX و UI چگونه با هم کار می کنند؟

ما تفاوت های بین UX و UI را بررسی کرده ایم، اکنون بیایید نگاهی به نحوه کار آنها با هم بیندازیم.

ممکن است تعجب کنید که آیا یکی مهمتر از دیگری است، اما واقعیت این است که هر دوی آنها بسیار مهم هستند!

یک طراح باتجربه ، در مقاله‌ای شکاف بین UX و طراحی UI به شیوایی بیان میکند : «چیزی که عالی به نظر می‌رسد اما استفاده از آن دشوار است، نمونه‌ای از رابط کاربری عالی و UX ضعیف است. در حالی که چیزی بسیار قابل استفاده که وحشتناک به نظر می رسد، نمونه ای از UX عالی و رابط کاربری ضعیف است.

UX و UI کاملاً دست به دست هم می دهند، و در حالی که میلیون ها نمونه از محصولات عالی با یکی و نه دیگری وجود دارد، تصور کنید زمانی که در هر دو زمینه قوی تر باشند، چقدر موفق تر بوده اند.

طراحی UI مانند بستنی روی کیک UX است. تصور کنید یک ایده شگفت‌انگیز برای یک اپلیکیشن به ذهنتان خطور می‌کند، چیزی که به وضوح در بازار وجود ندارد و می‌تواند واقعاً زندگی مردم را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. شما یک طراح UX را استخدام می‌کنید تا تحقیقات کاربر را انجام دهد و به شما کمک کند تا بفهمید برنامه شما دقیقاً چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چگونه کل سفر کاربر باید ترسیم شود.

برنامه شما چیزی را ارائه می دهد که مخاطب هدف شما به آن نیاز دارد و می خواهد. با این حال، هنگامی که آن را دانلود می کنند، متوجه می شوند که متن روی هر صفحه به سختی خوانا است (متن زرد را در پس زمینه سفید در نظر بگیرید). علاوه بر این، دکمه ها خیلی به هم نزدیک هستند. آنها به اشتباه دکمه اشتباه را می زنند! این یک مورد کلاسیک از UI بد است که UX خوبی را از بین می برد.

از طرف دیگر، آیا تا به حال با یک وب‌سایت واقعاً زیبا برخورد کرده‌اید که متوجه شوید، فراتر از انیمیشن‌های شگفت‌انگیز و رنگ‌بندی روی نقطه، استفاده از آن واقعاً دردسرساز است؟ رابط کاربری خوب هرگز نمی تواند UX بد را جبران کند. مانند برداشتن یک کیک زیبا و تزئین شده است که وقتی آن را گاز می‌گیرید طعم وحشتناکی دارد.

بنابراین، وقتی صحبت از طراحی محصول به میان می‌آید، UX و UI مکمل یکدیگر هستند – و در بازار رقابتی امروز، درست کردن هر دو جنبه یک الزام مطلق است. چه به عنوان یک طراح UX یا یک طراح UI کار کنید، درک درستی از هر دو مفید است. پس از همه، شما به ناچار با هم کار خواهید کرد. این ما را به بخش بعدی می برد…

 

چرا شرکت‌ها اغلب نقش‌های UX/UI را به عنوان یکی تبلیغ می‌کنند؟

ما ثابت کرده‌ایم که طراحی UX و UI دو زمینه مجزا هستند، بنابراین اکنون ممکن است از خود بپرسید: چرا بسیاری از آگهی‌های شغلی از طراحان UX/UI درخواست می‌کنند؟

حقیقت این است که در طرح کلان چیزها، UI/UX هنوز زمینه‌های نسبتاً جدیدی هستند – و همانطور که قبلاً ذکر شد، آنها معمولاً مختص صنعت فناوری هستند. در خارج از دنیای طراحی و فناوری، علیرغم اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکار، آن‌ها به‌طور گسترده درک نشده‌اند.

در حالی که ارزش تجاری طراحی خوب به طور فزاینده‌ای شناخته می‌شود، هنوز این تمایل برای استخدام مدیران و استخدام‌کنندگان وجود دارد که فرض کنند UX و UI توسط یک فرد انجام می‌شوند—بنابراین آگهی‌های شغلی همه‌گیر که بدون شک با آنها مواجه شده‌اید.

با این حال، همیشه یک مورد ساده از سوء تفاهم نیست. بسیاری از شرکت ها عمداً به دنبال طراحان همه کاره می گردند که بتوانند هم UX و هم UI را پوشش دهند یا حداقل علاوه بر مهارت اصلی خود، اصول UX یا UI را نیز درک کنند.

بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که واقعاً چه چیزی در حال وقوع است؟ چه به دنبال یک نقش فقط UI، یک شغل کاملاً مبتنی بر UX یا ترکیبی از هر دو باشید، مهم است که فراتر از عنوان شغلی نگاه کنید و به مهارت‌ها، وظایف و مسئولیت‌های فهرست‌شده توجه دقیق داشته باشید.

اکنون که تفاوت بین UX و UI را می دانید، باید سریعاً بتوانید تعیین کنید که آیا یک آگهی شغلی واقعاً برای یکی یا دیگری تنظیم شده است یا اینکه عمداً هر دو را هدف قرار می دهد.

 

۴. کدام نقش برای شما بهتر است؟

در حالی که طراحی UX و UI دست به دست هم می دهند، نیازی نیست که در هر دو مهارت داشته باشید. اگر می‌خواهید بفهمید کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است، مهم است که مهارت‌های کلیدی مورد نیاز طراحان UX در مقابل UI و همچنین وظایف معمول روزانه هر کدام را در نظر بگیرید. مهارت های مورد نیاز این اینفوگرافیک مهارت های اصلی سخت، نرم و قابل انتقال طراحان UX و UI را برجسته می کند.

دستمزد UI در مقابل UX

دستمزد در هر دو نقش توسط عوامل زیادی تعیین می شود، از جمله:
  • محل
  • تجربه
  • صنعت
  • شرکت
  • نوع پروژه/محصول

 

 

به طور متوسط، خواهید دید که مشاغل UI و UX در ایالات متحده دارای محدوده حقوقی مشابهی در بین استارتاپ ها و شرکت های بزرگ فناوری هستند.
با این حال، در صنایع فناوری خارج از حوزه وب و موبایل (به عنوان مثال، شرکت‌های خودرو، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و غیره)، فرصت‌های بیشتری برای طراحان رابط کاربری وجود دارد، زیرا این حوزه نه تنها جا افتاده‌تر است، بلکه مستقیم‌تر و مبتنی بر تجارت است. کاربرد.
با این وجود، ارزش بررسی شرکت‌ها را به صورت موردی دارد. میانگین های زیر از Glassdoor گرفته شده است:

طراح UX

  •   Junior UX Designer: 75698 دلار
  • طراح UX: 94,241 دلار
  • طراح ارشد UX: 147,572 دلار

طراح رابط کاربری:

  • Junior UI Designer: 86644 دلار
  • طراح رابط کاربری: ۹۲۹۳۱ دلار
  • طراح ارشد رابط کاربری: ۱۳۶۷۶۷ دلار

انتخاب بین UX و UI

اگر مایل به دنبال کردن حرفه ای در طراحی هستید اما هنوز مطمئن نیستید که روی UX یا UI تمرکز کنید، باید مدتی را صرف فکر کردن در مورد علایق خود و همچنین در مورد آنچه که طبیعتاً در آن مهارت دارید، بگذرانید. .
هر دو طراحی UX و UI مسیرهای شغلی بسیار مشترک و متنوعی هستند که شما را درست در لبه برش فناوری و نوآوری قرار می دهند. با این اوصاف، تفاوت های کلیدی بین ماهیت کار و مهارت های مورد نیاز وجود دارد.
 
یک حرفه در UX نیاز به همدلی، تمایل به حل مسئله و رویکردی خلاقانه و تحلیلی دارد. طراحان UX همچنین به مهارت های ارتباطی درجه یک و کمی دانش تجاری نیاز دارند.
یک حرفه در UI همچنین نیاز به درک اصول تجربه کاربر دارد، اما بیشتر بر جنبه‌های بصری و تعاملی طراحی متمرکز است. اگر به زیبایی شناسی علاقه مند هستید و ایده زیباسازی، کاربرپسند و در دسترس بودن فناوری را دوست دارید، ممکن است برای شغلی در UI مناسب تر باشید. البته، اگر ایده شغلی را دوست دارید که هر دو UI و UX را با هم ترکیب کند، چیزی مانع از تبدیل شدن شما به یک طراح همه جانبه نمی شود!

تبدیل شدن به یک طراح UI/UX

با وجود تفاوت های دیگر، تبدیل شدن به یک طراح UI یا UX نیازمند رویکردهای مشابهی است. برخی الزامات و راه‌های افزایش شانس موفقیت عبارتند از:
  • در حال توسعه مهارت های خود
  • داشتن دانش ابزارهای صنعتی
  • توسعه پورتفولیو
  • ساختن برند شخصی شما
در این راهنماها خلاصه‌ای مفصل با نکات و توصیه‌ها خواهید یافت:
  • چگونه یک طراح UX شویم
  • چگونه یک طراح رابط کاربری شویم
  • چگونه رایان یک طراح و مشاور UX در McKinsey شد

مانند بسیاری از چیزهای زندگی، آموزش بهترین و قابل اعتمادترین نقطه شروع است.

 

در حالی که از نظر فنی می توان بدون مطالعه رسمی به یک طراح UI/UX تبدیل شد، برخی از انواع آموزش شانس موفقیت شما را در این زمینه به طور تصاعدی افزایش می دهد. خوشبختانه، طیف بی نهایتی از محتوا و دوره های رایگان برای هر دو مهارت را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد.
اگر علاقه مند به یادگیری مهارت های طراحی UX یا UI برای ایجاد تغییر شغلی هستید، به خصوص اگر تجربه کمی در صنعت ندارید، همیشه می توانید با آموزش های رایگان طراحی UX/UI در آنجا شروع کنید.

۵. غذای کلیدی

امیدواریم این پست تا حدودی بتواند سردرگمی طولانی مدت در مورد UI/UX را برطرف کند. آنچه امروز پوشش دادیم فقط نوک کوه یخ است. در UX و UI چیزهای بیشتری وجود دارد، بنابراین ارزش آن را دارد که در هر زمینه به طور عمیق مطالعه کنید تا متوجه شوید چه چیزی مستلزم آن است و درک عمیق تری از تفاوت آنها پیدا کنید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *