۶ دلیل مهم برای استفاده از وردپرس در سال ۲۰۲۴

6 دلیل مهم برای استفاده از وردپرس در سال 2024

یکی از سوالاتی که اغلب از ما پرسیده می شود این است: چرا باید از وردپرس استفاده کنم؟ ایا سایت من به اندازه کافی خوب نیست؟ چرا باید از یک پلت فرم دیگر به وردپرس تغییر کنم؟

اگر این سوالات را می پرسید، در جای درستی هستید.

در این مقاله، ما مهمترین دلایل استفاده از وردپرس را به اشتراک خواهیم داشت. ما همچنین تمام انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید، پوشش می دهیم و همچنین سایت های محبوبی را که از وردپرس استفاده می کنند، نمایش می دهیم.

Why you should start using WordPress

توجه داشته باشید: در طول این مقاله، هنگامی که ما می گوییم وردپرس، ما در مورد WordPress.org صحبت می کنیم، همچنین به عنوان وردپرس خود میزبان شناخته می شود. لطفا این را با WordPress.com که یک سرویس میزبانی است اشتباه نگیرید. برای جزئیات بیشتر، مقایسه ما از WordPress.org در مقابل WordPress.com.

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وردپرس این است که فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی است.

اما WordPress خیلی بیشتر است.

در حالی که وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی شروع به کار کرد، به یک سازنده وب سایت قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوا قوی (CMS) تبدیل شده است.

بهترین بخش در مورد وردپرس این است که استفاده از ان اسان است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلفی از وب سایت ها را ایجاد کند. این دلیل اصلی است که چرا وردپرس در محبوبیت بسیار رشد کرده است.

در واقع، با توجه به تحقیقات اخیر، وردپرس ۴۳ درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را تامین می کند.

با توجه به ویژگی های قوی ان، بسیاری از مارک های برتر از وردپرس برای قدرت وب سایت های خود استفاده می کنند، از جمله مجله تایم، فیس بوک، نیویورکر، سونی، دیزنی، تارگت، نیویورک تایمز و غیره.

بیایید نگاهی به این داشته باشیم که چرا باید از WordPress برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید.

۱. وردپرس رایگان است به عنوان در ازادی

WordPress is free

WordPress یک نرم افزار رایگان است. این بدان معنی است که شما برای دانلود، نصب، استفاده و اصلاح ان برای مطابقت با نیازهای خود ازاد هستید. شما می توانید از ان برای ایجاد هر نوع وب سایت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما را در مورد اینکه چرا وردپرس رایگان است ببینید.

در حالی که نرم افزار وردپرس خود رایگان است، شما نیاز به یک نام دامنه و میزبانی وب برای نصب ان دارید.

نام دامنه ادرس وب سایت شما در اینترنت است. این چیزی است که کاربران شما در نوار ادرس مرورگر خود برای دسترسی به وب سایت شما تایپ می کنند (به عنوان مثال، imajco.ir).

میزبانی وب مانند خانه وب سایت شما است، جایی که تمام فایل های وب سایت شما ذخیره می شود.

برای هر دو میزبانی و نام دامنه شما، kimiahost را توصیه می کنیم. 

اگر می خواهید کسی با تجربه سایت وردپرس خود را راه اندازی کند، کارکنان با استعداد ما خوشحال هستند که به شما کمک کنند تا با راه اندازی وبلاگ وردپرس کاملا رایگان ما شروع کنید.

شما همچنین می توانید این کار را با پیروی از راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب وردپرس انجام دهید.

۲. وردپرس اسان برای استفاده است

با وجود انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلت فرم، وردپرس برای مبتدیان بسیار اسان است.

ان را با یک داشبورد ساده با گزینه های منوی مختلف ذکر شده در نوار کناری می اید. شما به راحتی می توانید  صفحات را ایجاد کنید، طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید، منوهای ناوبری را اضافه کنید و غیره.

WordPress is easy to use

وردپرس ان را اسان برای مبتدیان مطلق برای حفظ وب سایت های خود را بدون هیچ گونه سکسکه فنی.

اول، به روز رسانی وجود دارد. وردپرس به طور منظم به روز رسانی های اصلی وردپرس را منتشر می کند که می توانید با کلیک یک دکمه نصب کنید. همین امر برای پلاگین ها و تم های وردپرس نیز صدق می کند که به روز رسانی های خود را منتشر می کنند.

WordPress updates

برای پشتیبان گیری، پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس عالی وجود دارد (بسیاری از انها رایگان هستند). انها به شما اجازه می دهند پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید و انها را در یک مکان از راه دور مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

در نهایت، امنیت وجود دارد. با برخی از بهترین شیوه های امنیتی وردپرس، می توانید وب سایت خود را حتی امن تر کنید (بیشتر در این مورد بعدا).

به عنوان یک مبتدی، ممکن است در ابتدا کمی خسته کننده باشد. با این حال، به عنوان بزرگترین سایت منابع وردپرس برای مبتدیان، ما می توانیم با اطمینان به شما اطمینان دهیم که به زودی راه خود را پیدا خواهید کرد.

در طول ۱۰ سال گذشته، ما هزاران کاربر سطح مبتدی را دیده ایم که به سرعت به کاربران متوسط و پیشرفته فارغ التحصیل می شوند. در واقع، بسیاری از انها در حال حاضر وب سایت های وردپرس را برای دیگران برای کسب درامد خود ایجاد می کنند.

۳. وردپرس کاملا قابل تنظیم است

WordPress themes

اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراحان وب هستند و نه برنامه نویس. در واقع، اکثر مردم شروع به استفاده از وردپرس بدون هیچ گونه دانش قبلی از طراحی وب سایت ها می کنند.

برای افراد غیر فن اوری زرنگ و دانا، وردپرس راه حل کامل است زیرا هزاران قالب وب سایت رایگان (تم) وجود دارد که می توانید از ان انتخاب کنید. یک تم وردپرس کامل برای تقریبا هر نوع وب سایت وجود دارد (چه یک وبلاگ، سایت تجاری یا یک فروشگاه انلاین).

سفارشی کردن تم های وردپرس اسان است زیرا بسیاری از انها با پانل گزینه های خود می ایند، به شما اجازه می دهد رنگ ها را تغییر دهید، لوگوی خود را اپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، لغزنده های زیبا ایجاد کنید و واقعا ان را به نیازهای خود سفارشی کنید بدون نوشتن هیچ کدی.

شما همچنین می توانید قابلیت های سفارشی را با استفاده از پلاگین ها به سایت وردپرس خود اضافه کنید. پلاگین های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، منطقه عضویت و غیره استفاده کنید.

درست مانند تم ها، هزاران پلاگین رایگان و حق بیمه برای استفاده شما وجود دارد. 

WordPress plugins

گذشته از اضافه کردن قابلیت های اضافی، برخی از افزونه های وردپرس می توانند به شما اجازه دهند وب سایت خود را به یک پلت فرم کاملا جدید تبدیل کنید.

نیاز به انتخاب از هزاران پلاگین می تواند قریب به اتفاق باشد، اما برخی از پلاگین های ضروری وردپرس وجود دارد که ما برای هر وب سایت توصیه می کنیم:

  • یک پلاگین فرم تماس تا بازدید کنندگان شما بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند
  • یک پلاگین تجزیه و تحلیل، بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه بسیاری از بازدید کنندگان شما در حال گرفتن
  • یک پلاگین بهینه سازی موتور جستجو، بنابراین شما می توانید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید

سپس، شما باید پلاگین های بیشتری را بسته به نوع وب سایتی که ایجاد می کنید انتخاب کنید.

برای پیدا کردن بهترین افزونه برای نیازهای شما، همیشه می توانید گوگل را جستجو کنید . 

۴. وردپرس SEO دوستانه است

بهترین وب سایت در جهان موفق نخواهد بود اگر هیچ ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد.

خوشبختانه، وردپرس با ترافیک موتور جستجو در ذهن ساخته شده است.

WordPress با استفاده از کد با کیفیت بالا با نشانه گذاری معنایی نوشته شده است. در شرایط غیر گیک، این بدان معنی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند.

به همین دلیل است که سایت های وردپرس تمایل به رتبه بالاتر از دیگران در موتورهای جستجو دارند.

برای بهینه سازی سایت خود برای به دست اوردن ترافیک بیشتر، توصیه می کنیم از افزونه SEO وردپرس استفاده کنید.

All in one SEO for WordPress

پلاگین SEO توصیه شده ما All in One SEO (AIOSEO) است که توسط بیش از ۳ میلیون وب سایت استفاده می شود. استفاده از ان اسان است اما همچنین فوق العاده قدرتمند است. 

۵. وردپرس امن و مطمئن است

WordPress security

وردپرس با توجه به امنیت توسعه یافته است و یک پلت فرم بسیار امن و امن برای اجرای یک وب سایت است.

با این حال، شما هنوز هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا وب سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات امن تر کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای امنیتی گام به گام وردپرس ما را برای مبتدیان ببینید.

۶. وردپرس در اینجا برای ماندن است

WordPress growth

سازندگان وب سایت می ایند و می روند. حتی بزرگترین انها ممکن است ناپدید شوند (به یاد داشته باشید GeoCities؟).

از سوی دیگر، نرم افزار منبع باز به احتمال زیاد برای مدت زمان بسیار طولانی وجود دارد.

این به این دلیل است که نرم افزار منبع باز فقط توسط یک فرد یا شرکت نگهداری نمی شود. حتی اگر وردپرس ناپدید شود، هر کسی می تواند به سادگی کد خود را چنگال کند و ان را با نام دیگری در عرض چند دقیقه راه اندازی کند.

یکی از حقایق کمتر شناخته شده در مورد وردپرس این است که مدیر عامل ندارد. نام وردپرس توسط بنیاد وردپرس محافظت می شود که یک سازمان غیر انتفاعی است که اطمینان حاصل می کند که وردپرس همچنان رشد می کند.

یک جامعه قوی از هزاران کاربر، توسعه دهنده و کسب و کارهای کوچک در پشت وردپرس وجود دارد. به عنوان یک جامعه، همه انها اطمینان حاصل می کنند که وردپرس در اینجا برای مدت طولانی باقی می ماند.

WordPress community

WordPress به میلیون ها کاربر در سراسر جهان کمک می کند. این در بیش از ۶۲ زبان در دسترس است و هزاران وب سایت چند زبانه را نیز در اختیار دارد.

به عنوان یک مبتدی وردپرس، شما به این جامعه جهانی از کاربران می پیوندید و جامعه وردپرس را استقبال و مشتاق کمک خواهید کرد.

چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟

وردپرس را می توان به روش های مختلفی از وب سایت های ساده تا بازارهای تجارت الکترونیک و هر چیزی در میان استفاده کرد.

در زیر فقط چند نمونه از انواع مختلف وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید:

  • شروع یک وبلاگ
  • ایجاد یک وب سایت کسب و کار
  • راه اندازی فروشگاه اینترنتی
  • ایجاد یک وب سایت عضویت
  • فروش دوره های انلاین
  • فروش دانلود دیجیتال
  • ایجاد یک فروشگاه انلاین thrift

لیست کامل انواع وب سایت هایی که می توانید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید را مشاهده کنید.

ما امیدواریم که این مقاله به سوال شما در مورد اینکه چرا باید از WordPress استفاده کنید پاسخ دهد. بهترین راه برای تجربه واقعی قدرت وردپرس استفاده از ان است. ان را امتحان کنید و به ما اطلاع دهید که چه فکر می کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *