انتخاب تم وردپرس کامل – ۹ چیز برای در نظر گرفتن

تم های وردپرس

ایا می خواهید تم مناسب برای سایت جدید وردپرس خود را انتخاب کنید؟

هزاران تم مختلف رایگان و حق بیمه وردپرس برای انتخاب وجود دارد. شما می خواهید مطمئن شوید که یک تم وردپرس را انتخاب می کنید که خوب به نظر می رسد، دارای ویژگی های مورد نیاز شما و همچنین با کیفیت بالا است.

در این مقاله، ما مهمترین چیزهایی را که باید هنگام انتخاب یک موضوع وردپرس در نظر بگیرید، به اشتراک می گذاریم.

Selecting the perfect WordPress theme - 9 things you should consider

چرا انتخاب تم مناسب وردپرس مهم است؟

وردپرس می تواند برای ایجاد انواع مختلف وب سایت ها مورد استفاده قرار گیرد.

تم های زیادی وجود دارد که به بازارهای مختلف مانند تم های WooCommerce، تم های عضویت در سایت و حتی تم های چند منظوره می پردازند که می توانند تقریبا هر نوع سایت را سفارشی کنند.

بسیاری از تم های وردپرس با تن از گزینه های سفارشی سازی امده است. اگر به درستی کدگذاری نشده باشد، این گزینه ها می توانند تغییر تم ها یا استفاده از سایر افزونه های وردپرس را برای شما دشوار کنند. شما در ان موضوع قفل شده اید یا باید یک توسعه دهنده وردپرس را استخدام کنید تا به شما در تغییر کمک کند.

از سوی دیگر، برخی از تم های وردپرس که عالی به نظر می رسند، در واقع می توانند وب سایت شما را فوق العاده کند کنند. داشتن یک وب سایت اهسته می تواند به رتبه بندی موتور جستجو، تجربه کاربر و غیره اسیب برساند.

تم شما چهره سایت وردپرس شما است و نقش مهمی در نحوه درک کاربران و موتورهای جستجو از ان دارد.

هدف شما باید پیدا کردن یک تم وردپرس باشد که دارای طراحی است که دوست دارید، سریع است و می تواند به راحتی سفارشی شود.

قبل از انتخاب قالب وردپرس کامل

قبل از انتخاب بهترین تم وردپرس، چند چیز وجود دارد که برای ساخت سایت وردپرس خود نیاز دارید.

اول، شما باید مطمئن شوید که از نسخه مناسب وردپرس استفاده می کنید، زیرا در واقع دو نسخه وردپرس وجود دارد.

WordPress.com وجود دارد که یک پلت فرم میزبان محدود است. بعد، شما WordPress.org محبوب دارید که نسخه خود میزبانی است.

برای درک تفاوت، مقایسه ما از WordPress.com و WordPress.org.

ما توصیه می کنیم از WordPress.org استفاده کنید زیرا به شما ازادی ایجاد هر نوع وب سایت را می دهد و به شما امکان دسترسی به هر موضوع وردپرس و تمام ویژگی های خارج از جعبه را می دهد.

برای شروع، شما همچنین نیاز به میزبانی وردپرس خوب و نام دامنه خود دارید.

هنگامی که برای میزبانی وب ثبت نام کرده اید و نام دامنه خود را تنظیم کرده اید، باید وردپرس را نصب کنید. اکثر شرکت های میزبانی وب دیگر گزینه نصب وردپرس ۱ کلیک را ارائه می دهند. اگر از یک ارائه دهنده میزبانی متفاوت استفاده می کنید، راهنمای ما در مورد نحوه نصب وردپرس را ببینید که هر پلت فرم میزبانی اصلی را پوشش می دهد.

با این حال، بیایید نگاهی به مهمترین چیزهایی که باید در هنگام انتخاب تم کامل وردپرس در نظر داشته باشید.

۱. طراحی ساده و مینیمالیستی

بسیاری از تم های وردپرس با رنگ های بسیاری، طرح بندی های پیچیده، انیمیشن های زرق و برق دار، لغزنده ها و غیره همراه هستند. گاهی اوقات شما ممکن است به این چیزها نیاز داشته باشید، اما در بیشتر موارد، شما به تمام این ویژگی های اضافی نیاز ندارید.

به دنبال یک تم با یک طرح طراحی باشید که به شما کمک می کند تا از هدف خود پشتیبانی کنید. باید بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده و سادگی خوب به نظر برسد.

اطمینان حاصل کنید که سبک ارائه موضوع بیش از حد پیچیده نیست. هدف از وب سایت شما این است که به کاربران کمک کند اطلاعات مورد نیاز خود را در اسرع وقت پیدا کنند، در حالی که اطلاعات مربوطه در مورد کسب و کار شما را برجسته می کنند.

اگر یک موضوع عالی به نظر می رسد اما به شما کمک نمی کند مشتریان جدید یا مشترکین خبرنامه ایمیل دریافت کنید، موضوع خوبی نیست.

به طور کلی، موضوعی که انتخاب می کنید باید تا حد ممکن ساده باشد. اگر می خواهید قابلیت های جدیدی را به سایت خود اضافه کنید، می توانید از افزونه های وردپرس استفاده کنید.

۲. اسان برای سفارشی کردن و ایجاد تغییرات

هنگامی که شما یک تم وردپرس را انتخاب می کنید، می خواهید مطمئن شوید که سفارشی کردن ان اسان است، بنابراین شما واقعا می توانید ان را خودتان بسازید.

حتی اگر تم نسخه ی نمایشی دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید، شما هنوز هم احتمالا می خواهید تغییرات خاصی را برای ایجاد تم با نام تجاری منحصر به فرد خود انجام دهید. اکثر تغییرات از طریق پنل تنظیمات تم وردپرس یا پانل گزینه های تم انجام می شود.

برخی از تم ها همچنین به شما اجازه می دهند سفارشی سازی بیشتری نسبت به دیگران انجام دهید، بنابراین شما می خواهید یک موضوع را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد جنبه های سایت خود را که می خواهید تغییر دهید سفارشی کنید.

به طور کلی، شما کنترل طرح رنگ تم، انتخاب فونت، طرح، ارم سفارشی، ویدجت، و غیره را خواهید داشت.

شما همچنین می توانید از یک پلاگین سازنده صفحه کشیدن و رها کردن وردپرس مانند SeedProd برای ایجاد صفحات کاملا سفارشی یا تم های سفارشی وردپرس از ابتدا استفاده کنید.

۳. پاسخگو و به نظر می رسد خوب در تمام دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش

امروزه بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه است. این شماره بسته به طاقچه وبلاگ نویسی شما متفاوت خواهد بود، اما شما باید مطمئن شوید که وب سایت وردپرس شما در دستگاه های تلفن همراه خوب است.

اکثر تم های وردپرس یک طراحی پاسخگو دارند. این به این معنی است که تم طرح بندی را بر اساس اندازه ها و دستگاه های مختلف صفحه نمایش تنظیم می کند.

با این حال، فقط به این دلیل که یک تم وردپرس پاسخگو است، به این معنی نیست که تم طراحی پاسخگو را به خوبی انجام می دهد.

شما می خواهید تم خود را در تمام اندازه های صفحه نمایش پیش نمایش کنید. شما می توانید این کار را به راحتی با تنظیم پنجره مرورگر خود و دیدن چگونگی تنظیم تم انجام دهید.

شما همچنین می توانید تم وردپرس جدید خود را در مرورگرهای مختلف تست کنید تا اطمینان حاصل شود که در تمام مرورگرها نیز به درستی کار می کند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه ازمایش یک سایت وردپرس در مرورگرهای مختلف را ببینید.

۴. به روز شده اغلب و دارای یک پایگاه کد با کیفیت بالا

قالب وردپرس شما پایه و اساس وب سایت شما را تشکیل می دهد. فراتر از طراحی کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که ان را بارهای سریع و به طور منظم به روز شده است.

اندازه تم وردپرس شما می تواند تاثیر زیادی بر سرعت و عملکرد شما داشته باشد. سرعت بارگذاری شما همه چیز را از تجربه کاربری شما تا WordPress SEO تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که موضوع شما سبک وزن و دارای سرعت بارگذاری سریع است.

شما همیشه می توانید یک تست سرعت وب سایت را اجرا کنید تا ببینید که چقدر سریع یک موضوع بارگذاری می شود. 

برای تم های رایگان، می توانید به سادگی موضوع را نصب کنید و یک تست سرعت را اجرا کنید. با تم های حق بیمه، شما می توانید یک تست سرعت در URL نسخه ی نمایشی اجرا کنید، که به شما ایده ای از چگونگی عملکرد تم می دهد.

چیز دیگری که باید به دنبال ان باشید اخرین باری است که موضوع به روز شده است. به طور مداوم نسخه های جدیدی از وردپرس منتشر می شود، بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که موضوع شما به روز است.

داشتن یک تم که از تاریخ گذشته است می تواند باعث مشکلات امنیتی وردپرس و درگیری با پلاگین های دیگر در سایت شما شود.

برای تم های رایگان وردپرس، می توانید اخرین تاریخ به روز شده را در صفحه لیست تم WordPress.org پیدا کنید. در حالت ایده ال، موضوع شما در چند ماه گذشته به روز شده است و دارای یک تاریخچه به روز رسانی سازگار است.

اگر به دنبال تم های وردپرس هستید، تقریبا می توانید تضمین کنید که تم برای کار با اخرین نسخه وردپرس به روز شده است.

از انجا که شما برای تم پرداخت می کنید، توسعه دهنده یا تیم توسعه منابع بیشتری برای اختصاص دادن به نگه داشتن موضوع به روز خواهد داشت.

۵. سازگار با پلاگین شما نیاز دارید

در حالت ایده ال، هنگامی که یک تم وردپرس را انتخاب می کنید، طراحی را اداره می کند و تمام قابلیت های اضافی توسط پلاگین های وردپرس مراقبت می شود.

پلاگین های وردپرس به شما اجازه می دهند کارهایی مانند ایجاد یک فرم تماس در سایت خود، تولید سرنخ، اجرای هدایا و خیلی چیزهای دیگر انجام دهید.

اکثر تم ها از تمام پلاگین های وردپرس پشتیبانی می کنند. با این حال، اگر شما یک تم ضعیف کدگذاری شده یا یک تم دارید که ویژگی های پلاگین مانند زیادی را اضافه می کند، می توانید با یک درگیری مواجه شوید و خطاهای وردپرس را تجربه کنید. همچنین، اگر بخواهید طراحی سایت خود را تغییر دهید و تم ها را تغییر دهید، این ویژگی ها را از دست می دهید.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم تم ساده وردپرس را انتخاب کنید و قابلیت ها را از طریق افزونه ها اضافه کنید.

اگر تا به حال یک ویژگی وجود دارد که می خواهید به سایت خود اضافه کنید، احتمال دارد یک افزونه وردپرس وجود داشته باشد که می تواند به شما کمک کند.

۶. دارای رتبه بندی جامد و نظرات

یکی دیگر از شاخص های جامد کیفیت تم وردپرس، رتبه بندی و بررسی های ارائه شده توسط کاربران ان است. اگر به دنبال تم های رایگان هستید، می توانید بررسی های مشتری را با رفتن به صفحه تم در WordPress.org پیدا کنید.

این تعداد بررسی ها و ستاره های داده شده توسط کاربران را نشان می دهد. شما می توانید تجزیه و تحلیل دقیق از بررسی های داده شده در هر سطح ستاره را مشاهده کنید.

اگر موضوع در یک بازار شخص ثالث فروخته شود، بررسی های مشتری یا توصیفات کاربران را در صفحه فروش تم مشاهده خواهید کرد.

۷. دارای یک تیم پشتیبانی مشتری فعال و مفید است

حتی اگر وقت خود را صرف یادگیری وردپرس کرده اید و مهارت های محکمی دارید، ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که نیاز به تکیه بر پشتیبانی داشته باشید.

گزینه های پشتیبانی مختلفی وجود خواهد داشت، بسته به موضوعی که انتخاب می کنید. به عنوان مثال، بسیاری از تم های رایگان وردپرس پشتیبانی تضمین شده را ارائه نمی دهند، در حالی که دیگران هنوز هم پشتیبانی منظم را ارائه می دهند.

اگر از یک تم رایگان استفاده می کنید، می توانید بررسی کنید که کانال پشتیبانی در صفحه لیست WordPress.org موضوع چقدر فعال است.

اکثر تم های حق بیمه بین ۶ تا ۱۲ ماه پشتیبانی و به روز رسانی پس از خرید را با گزینه تمدید ارائه می دهند.

تم های حق بیمه معمولا پشتیبانی مشتری یا میز کمک خود را از طریق وب سایت خود دارند.

فراتر از گزینه های پشتیبانی مشتری، شما همچنین می خواهید مستندات موضوع را بررسی کنید. این اموزش ها به شما نشان می دهد که چگونه موضوع را تنظیم کنید و به رایج ترین سوالات خود پاسخ دهید.

۸. بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

تم وردپرس شما نقش مهمی در دوستی SEO سایت شما دارد. یک تم خوب هنوز هم می تواند HTML ضعیف کدگذاری شده را تولید کند که می تواند رتبه بندی سایت شما را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار دهد.

برای مبتدیان دشوار است که کد منبع یک موضوع را به تنهایی تجزیه و تحلیل کنند. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان تم وردپرس به شما اطلاع می دهند که تم های انها برای SEO بهینه شده است.

اگر شما یک موضوع سبک وزن و سریع بارگذاری دارید، از نظر رتبه بندی موتور جستجو در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

سپس می توانید از یک افزونه SEO وردپرس مانند AIOSEO برای بهینه سازی بیشتر وب سایت خود برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

۹. اماده برای ترجمه به زبان های مختلف

وردپرس بیش از ۴۰ درصد از اینترنت را در اختیار دارد. در نتیجه، بسیاری از صاحبان وب سایت وجود دارند که می خواهند یک سایت را به زبان دیگری بسازند یا به مخاطبانی که به زبان دیگری صحبت می کنند، کمک کنند.

اگر به دنبال یک تم وردپرس رایگان هستید، می توانید تم های اماده ترجمه را جستجو کنید. برای انجام این کار، بر روی گزینه منوی “فیلتر ویژگی” در سپرده گذاری تم WordPress.org کلیک کنید.

Select feature filter button

سپس “ترجمه اماده” را از کشویی انتخاب کنید.

این یک لیست از تم های ساخته شده برای ترجمه اسان است.

اگر شما به دنبال یک تم وردپرس حق بیمه هستید، معمولا سازگاری زبان خود را در صفحه تم لیست می کند.

با این حال، شما همچنین می توانید یک سایت وردپرس چند زبانه را با استفاده از یک افزونه ترجمه وردپرس ایجاد کنید..

انتخاب وردپرس کامل وردپرس پرسش و پاسخ

پس از کمک به هزاران کاربر برای شروع یک وبلاگ و وب سایت، ما به بسیاری از سوالات مربوط به انتخاب یک تم وردپرس پاسخ داده ایم. در اینجا برخی از رایج ترین سوالات ما دریافت می کنیم:

ایا توصیه های تم وردپرس دارید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، هزاران موضوع مختلف برای انتخاب وجود دارد. تم مناسب برای شما بر اساس نوع وب سایت شما در حال ساخت و ویژگی های مورد نیاز شما است.

گفته می شود، لیست ما از محبوب ترین و بهترین تم های وردپرس را برای برخی از انتخاب های برتر ما بررسی کنید.

برای ایجاد یک تم سفارشی، ما SeedProd را توصیه می کنیم.

چگونه یک تم وردپرس را نصب کنید؟

هنگامی که یک تم وردپرس رایگان یا حق بیمه را دانلود می کنید، باید ان را نصب کنید تا بتوانید وب سایت خود را شروع کنید.

ایا می توانید تم های وردپرس را تغییر دهید؟

بله، یکی از چیزهای عالی در مورد وردپرس این است که شما می توانید در هر زمان به یک موضوع وردپرس متفاوت تغییر دهید. شما هرگز به یک طرح یا موضوع موجود قفل نمی شوید.

با این حال، اگر سفارشی سازی های زیادی را برای سایت خود انجام داده اید، می خواهید از انچه اتفاق می افتد زمانی که تم های وردپرس را تغییر می دهید اگاه باشید..

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چه چیزی را در هنگام انتخاب تم وردپرس کامل در نظر بگیرید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *