راهنمای مبتدی: چگونه بهترین پلاگین وردپرس را انتخاب کنید

راهنمای مبتدی: چگونه بهترین پلاگین وردپرس را انتخاب کنید

ایا شما تعجب می کنید که چگونه بهترین پلاگین وردپرس را برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

پلاگین ها مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرس شما هستند. با این حال، با بیش از ۶۰،۰۰۰ پلاگین وردپرس موجود در دایرکتوری پلاگین رسمی، پیدا کردن پلاگین مناسب وردپرس برای این کار می تواند دشوار باشد.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین پلاگین وردپرس را  انتخاب کنید.

توجه: در حالی که این عوامل تضمین نمی کنند که شما پلاگین مناسب را ۱۰۰٪ از زمان انتخاب کنید، انها قطعا شانس موفقیت شما را افزایش می دهند.

قبل از شروع

هنگامی که به دنبال یک افزونه هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقا همان چیزی را که می خواهید این افزونه انجام دهد، بنویسید.

در تجربه ما، ان را کمک می کند تا برای ایجاد یک چک لیست با ویژگی های شما به دنبال (به ترتیب اهمیت).

ترتیب اهمیت مهم است زیرا گاهی اوقات شما همه چیز را در یک پلاگین پیدا نخواهید کرد. در نظر گرفتن مهم ترین عوامل کمک خواهد کرد که تصمیم گیری خود را اسان تر.

به یاد داشته باشید که لازم نیست یک پلاگین باشد که همه چیز را انجام می دهد. اگر دو پلاگین پیدا کردید که به خوبی با هم کار می کنند تا انچه را که نیاز دارید به شما بدهند، می توانید هر دو را نصب کنید. تعداد کل افزونه ها مهم نیست؛ کیفیت انجام می دهد.

با این حال، بیایید نگاهی به نحوه انتخاب بهترین افزونه وردپرس بیندازیم.

چگونه یک پلاگین را جستجو کنیم؟

دایرکتوری پلاگین وردپرس نقطه شروع برای اکثر مردم است. این هزاران پلاگین در دسترس است، که عالی است، اما این فراوانی نیز باعث می شود ان را به چالش کشیدن برای پیدا کردن پلاگین کامل.

WordPress plugin directory

ویژگی جستجو در دایرکتوری پلاگین وردپرس بسیار پیچیده نیست. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم از جستجوی گوگل استفاده کنید یا ابتدا از دسته پلاگین های وردپرس WPBeginner استفاده کنید.

شما همچنین می توانید بهترین هر دو روش را با تایپ کردن کلمه کلیدی خود در جستجوی گوگل و اضافه کردن wpbeginner در انتهای ان ترکیب کنید.

متناوبا، شما می توانید با مرور محبوب ترین افزونه های وردپرس در دایرکتوری شروع کنید. ببینید ایا پلاگینی وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد. اگر نمی توانید یکی را در دو صفحه اول پلاگین های محبوب پیدا کنید، وقت ان است که جستجو کنید.

به طور پیش فرض، جستجوی دایرکتوری پلاگین وردپرس نتایج را بر اساس ارتباط نشان می دهد.

WordPress plugin search results

برای هر نتیجه جستجو، شما قادر خواهید بود نام پلاگین، رتبه بندی، توضیحات، تعداد نصب های فعال (وب سایت هایی که از پلاگین استفاده می کنند)، نام نویسنده و نسخه وردپرس را که با ان ازمایش شده است، ببینید.

در حالت ایده ال، شما می خواهید یک پلاگین را انتخاب کنید که به نظر می رسد مربوط به شما است، دارای تعداد مناسب و معقولی از نصب های فعال است، دارای رتبه خوبی است و با نسخه اخیر وردپرس ازمایش شده است..

پیدا کردن یک پلاگین از یک کارشناس برداشت دایرکتوری

WPBeginner's WordPress Solutions Center

این یک دایرکتوری سرپرستی شده از پلاگین ها و ابزارهای وردپرس دستچین شده است. هر پلاگین در لیست به طور کامل توسط تیم ما از کارشناسان حرفه ای وردپرس مورد ازمایش و بررسی قرار می گیرد.

این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا می توانید به این افزونه ها اعتماد کنید تا قابل اعتماد ترین راه حل ها باشند.

Detailed plugin review by WordPress experts

به علاوه، با بررسی های دقیق، می توانید جوانب مثبت و منفی را مقایسه کنید و ببینید که چگونه پلاگین با تصاویر و دستورالعمل های گام به گام کار می کند.

مقایسه پلاگین ها – کدام یک باید دانلود شود؟

هنگامی که چند پلاگین پیدا کردید، می توانید صفحات خود را در زبانه های جدید باز کنید تا انها را مقایسه کنید.

هر صفحه پلاگین وردپرس حاوی اطلاعاتی در مورد افزونه، انچه انجام می دهد، نحوه استفاده از ان و غیره است. شما به این اطلاعات نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که ایا این افزونه بهترین گزینه برای وب سایت وردپرس شما است.

نوار کناری در صفحه پلاگین حاوی اطلاعات ارزشمندی از جمله نسخه افزونه، اخرین تاریخ به روز شده، نصب فعال و حداقل نسخه وردپرس مورد نیاز برای اجرای افزونه است.

اخرین تاریخ به روز رسانی پلاگین و نصب های فعال شاخص های خوبی از محبوبیت پلاگین هستند.

این بخش همچنین تست شده تا نسخه وردپرس را نشان می دهد. اگر اخرین نسخه را نشان ندهد، نیازی به وحشت نیست.

اگر چه نویسندگان پلاگین پلاگین های خود را با هر نسخه جدید وردپرس بررسی می کنند، ممکن است فقط در صورت نیاز افزونه را به روز کنند. لطفا مقاله ما در مورد نصب پلاگین با نسخه وردپرس خود را برای جزئیات بیشتر تست نشده است.

رتبه بندی افزونه

در نوار کناری در صفحه پلاگین، شما همچنین قادر به دیدن رتبه بندی پلاگین خواهید بود. تعداد ستاره ها نشان دهنده نمره رتبه بندی است که در ان ۵ بالاترین و ۱ پایین ترین است.

شما باید در نظر داشته باشید که بسیاری از کاربران وردپرس از یک پلاگین بدون رتبه بندی ان استفاده می کنند. پلاگین دانلود شده توسط هزاران نفر ممکن است هنوز رتبه های کاربر زیادی نداشته باشد.

Plugin ratings

نظرات پلاگین

هنگامی که یک کاربر یک پلاگین را رتبه بندی می کند، از انها خواسته می شود که یک بررسی را همراه با رتبه بندی خود بنویسند. شما می توانید این بررسی ها را با کلیک کردن بر روی میله های رتبه بندی مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر کسی به یک پلاگین یک ستاره داده است، می توانید بر روی لینک ۱ ستاره کلیک کنید تا بررسی خود را بخوانید.

نکته دیگری که باید در اینجا توجه داشته باشید تعداد کل رتبه بندی ها است. به عنوان مثال، اگر یک پلاگین فقط یک یا دو نفر ان را رتبه بندی کند، واقعا تعداد قابل توجهی نیست.

با این حال، اگر این یک یا دو نفر دلیل خوبی برای رتبه بندی خود در بررسی باقی بگذارند، این باعث می شود رتبه انها برای دیگران قابل توجه باشد.

Plugin reviews and ratings

بررسی اجمالی پشتیبانی

بخش پشتیبانی نوار کناری صفحه پلاگین به شما یک مرور سریع از تعداد موضوعات پشتیبانی باز شده برای یک پلاگین در طول دو ماه گذشته می دهد. همچنین به شما نشان خواهد داد که چه تعداد از این موضوعات حل شده اند.

شما می توانید موضوعات پشتیبانی را با کلیک کردن بر روی زبانه پشتیبانی در نوار منوی پلاگین مشاهده کنید. درست مانند بررسی ها، به خاطر داشته باشید که موضوعات پشتیبانی حل نشده لزوما به این معنی نیست که پلاگین دارای برخی از مسائل است.

با این حال، اگر یک پلاگین دارای موضوعات حل نشده زیادی باشد و نویسنده افزونه در دو ماه گذشته به هیچ یک از انها پاسخ نداده باشد، این می تواند به این معنی باشد که نویسنده علاقه خود را از دست داده است. پلاگین ممکن است هنوز هم برای شما کار کند اما ممکن است در دراز مدت پشتیبانی نشود.

Plugin support overview

اسکرین شاتهای وصله

برای اکثر افزونه های وردپرس در دایرکتوری، یک بخش تصاویر زیر توضیحات افزونه را مشاهده خواهید کرد. نگاه کردن به تصاویر پلاگین یک راه سریع برای دیدن این است که چگونه پلاگین در انتهای جلو و عقب وبلاگ وردپرس شما به نظر می رسد.

گاهی اوقات، ما تصاویر را مفیدتر از توصیف پلاگین واقعی می دانیم که می تواند طولانی و گیج کننده باشد.

با تصاویر، می توانید ببینید که پلاگین چگونه به نظر می رسد و چه کاری انجام می دهد. به این ترتیب، شما می توانید به سرعت پیدا کنید که ایا باید ان را امتحان کنید یا خیر.

Plugin screenshots

بررسی سوالات متداول و یادداشت های دیگر

فراموش نکنید که بخش سوالات متداول و سایر یادداشت ها را در زیر توضیحات افزونه بررسی کنید (برخی از پلاگین ها ممکن است انها را نداشته باشند).

این بخش ها معمولا حاوی اطلاعات مفید در مورد نحوه استفاده از افزونه هستند. گاهی اوقات، کاربران شکایت می کنند که یک افزونه حتی بدون خواندن نحوه استفاده از ان کار نمی کند.

هنگامی که شما در حال تلاش برای یک پلاگین، مطمئن شوید که شما خواندن این بخش برای پیکربندی و استفاده از پلاگین به درستی در وب سایت خود را. شما همچنین می توانید برخی از نکات عالی دیگر را در انجا پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر شما به دنبال یک افزونه هستید که یک ویجت را اضافه می کند، ممکن است متوجه شوید که همچنین یک برچسب قالب را فراهم می کند که می توانید در موضوع خود استفاده کنید یا یک کد کوتاه که می توانید در ها و صفحات استفاده کنید.

شما همچنین ممکن است مشاوره نویسنده پلاگین در مورد چگونگی اضافه کردن سبک های CSS خود را به خروجی پلاگین را ببینید.

Plugin FAQ section

ازمایش یک افزونه

پلاگین های وردپرس می توانند وب سایت شما را کاهش دهند اگر انها ضعیف نوشته شده اند یا استانداردهای برنامه نویسی وردپرس را دنبال نمی کنند.

برای بررسی این مشکل، می توانید به Pingdom یا هر سرویس بررسی سرعت سایت دیگر بروید. سرعت صفحه وب سایت خود را قبل از فعال کردن پلاگین تست کنید. سپس، شما باید تصاویر را بگیرید یا نتایج را یادداشت کنید.

پس از ان، به وب سایت وردپرس خود بازگردید و افزونه را فعال کنید. سرعت وب سایت خود را دوباره ازمایش کنید.

اگر پلاگین مقدار قابل توجهی از زمان را به سرعت سایت شما اضافه می کند، باید سعی کنید یک افزونه بهتر پیدا کنید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر، خواهید دید که یک افزونه ۰.۸ ثانیه اضافی به زمان بارگذاری سایت ازمایشی ما اضافه کرده است، و ان را به طور قابل توجهی کندتر می کند.

Performance check for the plugin

برای اطلاعات بیشتر، می توانید راهنمای کامل ما برای سرعت و عملکرد وردپرس را ببینید.

بازگشت به انجمن وردپرس و نویسندگان پلاگین

وردپرس یک نرم افزار جامعه ازاد است، همانطور که دایرکتوری افزونه وردپرس است. نویسندگان پلاگین زمان زیادی، کار سخت و خلاقیت خود را برای نوشتن این افزونه ها صرف می کنند. شما می توانید به طرق مختلف به انها کمک کنید:

  • اهدا: اگر یک پلاگین مفید است و نویسنده یک URL اهدا در صفحه پلاگین دارد، لطفا مقداری پول اهدا کنید. این قیمت پلاگین نیست، بلکه نشانه ای از قدردانی است.
  • امتیاز دادن به افزونه: همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از کاربران تمایلی به رتبه بندی یک افزونه ندارند که به خوبی کار می کند. شما می توانید به شکستن این روند کمک کنید. هنگامی که افزونه ای را که دوست دارید پیدا می کنید، یک رتبه بندی و بررسی را ترک کنید. چند خط به اندازه کافی خوب است تا مردم در مورد تجربه شما با پلاگین بدانند.
  • پلاگین را در وبلاگ، توییتر یا فیس بوک خود ذکر کنید.

چه کاری باید انجام دهید زمانی که یک پلاگین کار نمی کند

اگر یک افزونه خطایی ایجاد کند یا کار نکند، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بفهمید ایا با افزونه دیگری یا تم وردپرس در تضاد است..

شما باید تمام پلاگین های دیگر را غیرفعال کنید و یک تم پیش فرض وردپرس را فعال کنید. سعی کنید پلاگین را دوباره تست کنید. اگر هنوز کار نمی کند، ممکن است بخواهید یک موضوع پشتیبانی را باز کنید.

صفحه پلاگین را در دایرکتوری پلاگین وردپرس مشاهده کنید و بر روی برگه “پشتیبانی” کلیک کنید. به پایین بروید تا فرم پشتیبانی را پیدا کنید و ان را پر کنید.

به یاد داشته باشید که پلاگین های وردپرس منبع باز هستند، به این معنی که انها بدون هیچ ضمانتی می ایند و نویسندگان افزونه نیازی به پاسخ به سوالات شما ندارند.

با این حال، اکثر نویسندگان پلاگین به کد خود اهمیت می دهند و هر زمان که ممکن است تمام تلاش خود را برای پاسخ به سوالات پشتیبانی انجام می دهند. 

امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب بهترین افزونه وردپرس کمک کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *