ایا می خواهید Google Analytics را در وردپرس نصب کنید؟
دانستن اینکه چگونه مخاطبان شما با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند برای موفقیت شما بسیار مهم است. بهترین راه برای شناخت مخاطبان خود از طریق امار ترافیک شما است و این چیزی است که Google Analytics به صورت رایگان ارائه می دهد.
در این مقاله، ما به اشتراک خواهیم گفت که چرا Google Analytics مهم است و چگونه می توانید به راحتی Google Analytics را در وردپرس نصب کنید (گام به گام).
اول، ما توضیح خواهیم داد که چرا Google Analytics مهم است و چگونه می تواند به شما در رشد وب سایت شما کمک کند.
پس از ان، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه برای یک حساب Google Analytics و روش های مختلف برای نصب ان در سایت وردپرس خود ثبت نام کنید.
در نهایت، ما نحوه مشاهده گزارش های ترافیکی خود را در Google Analytics توضیح خواهیم داد.
آماده؟بیایید شروع کنیم!
چرا Google Analytics برای وبلاگ نویسان مهم است؟
هنگامی که یک وبلاگ را شروع می کنید، هدف شماره ۱ شما این است که ترافیک و مشترکین بیشتری داشته باشید. Google Analytics به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده ها را با نشان دادن امار مهم به شما نشان دهید. شما می توانید ببینید:
چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند؟
این بخش از تجزیه و تحلیل موقعیت جغرافیایی مخاطبان شما، مرورگری که کاربر برای بازدید از سایت شما استفاده می کند و سایر اطلاعات مهم مانند وضوح صفحه نمایش، پشتیبانی جاوا اسکریپت، پشتیبانی فلش، زبان و موارد دیگر را نشان می دهد.
این داده ها بسیار مفید هستند و می توانند به روش های متعددی کمک کنند. هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت سفارشی، می توانید از داده های کاربر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما با مخاطبان شما سازگار است.
اگر اکثر کاربران شما پشتیبانی از فلش ندارند، باید از اضافه کردن عنصر فلش به سایت خود اجتناب کنید. اگر اکثر کاربران شما در رزولوشن صفحه نمایش ۱۲۸۰ هستند، اطمینان حاصل کنید که طراحی شما با ان رزولوشن یا کوچکتر سازگار است.
مردم وقتی در وب سایت شما هستند چه می کنند؟
شما می توانید ردیابی کنید که کاربران در وب سایت شما چه می کنند، چه مدت در وب سایت شما باقی می مانند و میزان گزاف گویی (درصد کاربرانی که در اولین بازدید از سایت شما خارج می شوند).
با استفاده از این اطلاعات می توانید میزان گزاف گویی را کاهش دهد و افزایش pageviews خود را.
شما همچنین می توانید محبوب ترین مقالات خود را پیدا کنید، مقالاتی که به خوبی انجام نمی شوند و نوع محتوایی که کاربران شما به دنبال ان هستند.
چه زمانی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند؟
با نگاه کردن به داغترین ساعات روز برای سایت خود، می توانید بهترین زمان را برای انتشار خود انتخاب کنید. اگر این منطقه زمانی با منطقه زمانی شما سازگار نیست، می توانید خود را برای ان ساعت برنامه ریزی کنید.
مردم چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند؟
این بخش از تجزیه و تحلیل به شما نشان می دهد که کاربران از کجا می ایند. به عنوان مثال، ایا انها از موتورهای جستجو استفاده می کنند، لینک های مستقیم را وارد می کنند یا بر روی لینک های ارجاع از سایت دیگری کلیک می کنند؟
همچنین به شما نشان می دهد که چند درصد از بازدید کنندگان شما از هر یک از این منابع امده اند. Google Analytics به شما تجزیه و تحلیل هر یک از این دسته ها را می دهد. اگر این دسته موتور جستجو باشد، به شما نشان می دهد که کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را برای شما به دست اورده است، مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره.
تجزیه و تحلیل منابع ارجاع به شما نشان می دهد که کدام سایت ها باید بیشتر کار کنند. اگر منبع ارجاع برتر شما فیس بوک است، شما نیاز به محتوای منحصر به فرد فیس بوک دارید تا مخاطبان خود را احساس خاصی کنید.
اگر منبع ارجاع برتر شما یک وب سایت خارجی است، ممکن است بخواهید همکاری با ان وب سایت (تبادل مهمان یا چیز دیگری) را در نظر بگیرید.
مردم چگونه با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند؟
Google Analytics نشان می دهد که چگونه کاربران شما با محتوای سایت شما ارتباط برقرار می کنند. این به شما نشان می دهد که چند درصد از کاربران بر روی کدام لینک در سایت شما کلیک کرده اند و خیلی بیشتر.
شما می توانید تست های تقسیم A / B را با ایجاد ازمایش های محتوا در Google Analytics انجام دهید تا درک کنید که چه چیزی برای رسیدن به اهداف شما بهتر است.
با دیدن تعامل کاربر، می توانید محتوای خود را در اطراف کاربران خود کار کنید. با دیدن پاسخ به سوالات بالا، می توانید بر روی استراتژی هایی که برای سایت شما کار می کنند تمرکز کنید و از روش هایی که کار نمی کنند اجتناب کنید.
به عبارت ساده، حدس و گمان را از بین ببرید و بر روی امارهایی که مهم هستند تمرکز کنید تا بتوانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.
چگونه با Google Analytics ثبت نام کنیم
Google Analytics به صورت رایگان در دسترس است و تنها چیزی که برای ثبت نام نیاز دارید یک حساب Google یا Gmail است. فرایند ثبت نام بسیار ساده است. فقط دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید تا حساب Google Analytics خود را ایجاد کنید.
مرحله ۱: ابتدا باید برای ثبت نام از وب سایت Google Analytics بازدید کنید. هنگامی که در وب سایت هستید، به سادگی روی دکمه “امروز شروع کنید” کلیک کنید.
سپس از شما خواسته می شود با حساب Google خود وارد شوید.
اگر قبلا حساب Google یا Gmail دارید، می توانید از ان برای ورود به سیستم استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید یک حساب Google برای خودتان ایجاد کنید.
مرحله ۲: هنگامی که با حساب Gmail خود وارد شده اید، یک صفحه خوش امدید مانند زیر خواهید دید.
این جایی است که شما برای Google Analytics با حساب Gmail خود ثبت نام خواهید کرد. پیش بروید و روی دکمه “شروع اندازه گیری” کلیک کنید.
پس از ان از شما خواسته می شود نام حساب خود را ارائه دهید.
این نام به صورت داخلی استفاده می شود، بنابراین می توانید از هر چیزی مانند نام تجاری خود استفاده کنید.
Google Analytics همچنین تنظیمات اشتراک گذاری داده های حساب چندگانه را نشان می دهد.
این تنظیمات به شما اجازه می دهد تا داده های Google Analytics خود را به اشتراک بگذارید. شما می توانید تنظیمات پیش فرض را نگه دارید و به مرحله بعدی بروید.
مرحله ۳: در صفحه بعدی، شما باید یک ویژگی Google Analytics ایجاد کنید.
گوگل نسخه جدیدی از Analytics را به نام Google Analytics 4 یا GA4 معرفی کرد. این اخرین نسخه ای است که وب سایت و برنامه های تلفن همراه شما را در همان حساب ردیابی می کند. به علاوه، شما ویژگی های جدید، معیارها و رابط کاربری متفاوت برای گزارش های خود را دریافت می کنید.
پیش بروید و یک نام ملک را وارد کنید و منطقه زمانی و ارز گزارش خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه “Next” کلیک کنید.
در صفحه بعدی، شما باید یک دسته بندی صنعت» را از منوی کشویی برای وب سایت خود انتخاب کنید و از گزینه های داده شده “اندازه کسب و کار” را انتخاب کنید.
هنگامی که کارتان تمام شد، فقط روی دکمه “Next” کلیک کنید.
بعد، شما باید اهداف کسب و کار را انتخاب کنید و انتخاب کنید که چگونه قصد دارید از Google Analytics با کسب و کار خود استفاده کنید. این کمک خواهد کرد که گزارش های شخصی برای کسب و کار شما دریافت کنید.
به عنوان مثال، گزینه هایی مانند تولید سرنخ، فروش انلاین، افزایش اگاهی از نام تجاری، بررسی رفتار کاربر و موارد دیگر وجود دارد.
شما می توانید گزینه های متعدد و یا تمام گزینه های داده شده است که نیازهای شما را انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم گزینه “دریافت گزارش های پایه” را انتخاب کنید تا تمام گزارش های Google Analytics را در حساب خود دریافت کنید.
هنگامی که کارتان تمام شد، به سادگی روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.
مرحله ۴: اکنون شما با گزینه های جریان Google Analytics Webs خود ارائه می شوید.
از انجا که ما در حال راه اندازی Google Analytics برای یک سایت وردپرس هستیم، پیش بروید و “وب” را به عنوان پلت فرم انتخاب کنید.
پس از ان، شما باید URL وب سایت و نام جریان خود را وارد کنید.
به طور پیش فرض، Google Analytics گزینه “اندازه گیری پیشرفته” را فعال خواهد کرد. این به شما اجازه می دهد تا بازدیدهای صفحه، پیمایش ها، کلیک های خروجی، دانلود فایل ها و موارد دیگر را در Google Analytics ردیابی کنید.
توجه داشته باشید: اگر قصد دارید از افزونه MonsterInsights استفاده کنید، باید گزینه “اندازه گیری پیشرفته” را خاموش کنید. در غیر این صورت، افزونه دو برابر مقدار داده ها را جمع اوری و نمایش می دهد.
بعد، می توانید روی دکمه “ایجاد جریان” کلیک کنید.
اکنون می توانید نام جریان، URL، شناسه و شناسه اندازه گیری خود را ببینید.
همچنین اندازه گیری های مختلف پیشرفته ای را نشان می دهد که ثبت می شود.
در بالا، شما همچنین یک نوار هشدار را مشاهده خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه Google Analytics را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.
پیش بروید و روی دکمه “View tag instructions” کلیک کنید. شما هم اکنون باید روش های مختلفی را برای اضافه کردن کد ردیابی Google Analytics به وب سایت وردپرس خود مشاهده کنید.
بعد، می توانید به زبانه “نصب دستی” تغییر دهید.
سپس کد ردیابی Google Analytics را مشاهده خواهید کرد.
پیش بروید و این کد ردیابی را کپی کنید زیرا بسته به روشی که در زیر استفاده می کنید ، باید ان را در سایت وردپرس خود وارد کنید. شما همچنین می توانید به سادگی این برگه مرورگر را باز بگذارید و در صورت نیاز کد را کپی کنید.
ما پیشنهاد می کنیم برگه مرورگر Analytics را باز بگذارید، زیرا ممکن است پس از نصب کد در سایت وردپرس خود، نیاز به بازدید مجدد از ان داشته باشید.
اکنون که یک حساب Google Analytics راه اندازی کرده اید، بیایید نگاهی به نحوه نصب Google Analytics در وردپرس داشته باشیم.
نحوه نصب Google Analytics در وردپرس
چند روش مختلف برای راه اندازی Google Analytics در وردپرس وجود دارد. ما سه روش را به شما نشان خواهیم داد که در ان گزینه اول ساده ترین و اخرین سخت ترین است.
شما می توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد.
توجه داشته باشید: شما باید فقط از یکی از این روش ها در وب سایت خود استفاده کنید تا از ردیابی دوبار pageviews در حساب Google Analytics خود جلوگیری کنید.
روش ۱: Google Analytics برای وردپرس توسط MonsterInsights
MonsterInsights محبوب ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. بیش از ۳ میلیون وب سایت از ان استفاده می کنند، از جمله بلومبرگ، پلی استیشن، Zillow، WPBeginner و غیره.
این ساده ترین و بهترین راه برای اضافه کردن Google Analytics به وردپرس است (برای همه کاربران، مبتدیان و کارشناسان به طور یکسان). MonsterInsights به عنوان یک پلاگین حق بیمه پرداخت شده و یک نسخه رایگان در دسترس است. در این اموزش، ما از نسخه رایگان MonsterInsights استفاده خواهیم کرد.
شما می توانید از نسخه MonsterInsights Pro استفاده کنید اگر می خواهید ویژگی های پیشرفته تر مانند ردیابی تجارت الکترونیک، ردیابی تبلیغات، ردیابی نویسنده و غیره. روند تنظیم انها یکسان است.
بیا شروع کنیم
اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن افزونه MonsterInsights است. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
پس از فعال سازی، افزونه یک ایتم منوی جدید با برچسب “Insights” را به منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می کند و یک صفحه خوش امدید خواهید دید. برو جلو و با کلیک بر روی ‘راه اندازی جادوگر’ را فشار دهید.
با کلیک بر روی ان جادوگر راه اندازی MonsterInsights باز خواهد شد.
ابتدا از شما خواسته می شود یک دسته را برای وب سایت خود انتخاب کنید (یک وب سایت تجاری، وبلاگ یا فروشگاه انلاین). یکی را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید.
بعد، شما باید MonsterInsights را با وب سایت وردپرس خود متصل کنید.
به سادگی بر روی دکمه “اتصال MonsterInsights” کلیک کنید.
این شما را به حساب های Google می برد، جایی که از شما خواسته می شود وارد سیستم شوید یا یک حساب Google را انتخاب کنید اگر قبلا وارد سیستم شده اید.
پیش بروید و حساب Google خود را انتخاب کنید یا ایمیل خود را برای ورود به سیستم وارد کنید.
در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که به MonsterInsights اجازه دسترسی به حساب Google Analytics خود را بدهید.
برای ادامه روی دکمه “اجازه” کلیک کنید.
گام بعدی برای تکمیل اتصال این است که نمایه ای را که می خواهید پیگیری کنید انتخاب کنید.
شما باید وب سایت خود را در اینجا انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید تا ادامه یابد.
پس از ان، به سادگی بر روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید تا ادامه یابد. MonsterInsights اکنون Google Analytics را در وب سایت شما نصب می کند.
بعد، از شما خواسته می شود تنظیمات توصیه شده برای وب سایت خود را انتخاب کنید.
تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها کار خواهد کرد. اگر از یک پلاگین لینک وابسته استفاده می کنید، باید مسیری را که برای پنهان سازی لینک های وابسته استفاده می کنید اضافه کنید. این به شما امکان می دهد لینک های وابسته خود را در Google Analytics ردیابی کنید.
MonsterInsights همچنین می پرسد که چه کسی می تواند گزارش ها را ببیند.
هنگامی که کارتان تمام شد، فقط روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.
بعد، MonsterInsights لیستی از ویژگی های ردیابی وب سایت را که می خواهید فعال کنید به شما نشان می دهد.
شما می توانید به پایین بروید و بر روی دکمه “ادامه” یا گزینه “Skip for Now” کلیک کنید.
در صفحه بعدی، MonsterInsights نشان خواهد داد که شما با موفقیت ردیابی Google Analytics را تنظیم کرده اید.
شما می توانید ببینید که Google Analytics متصل است، کد ردیابی نصب شده است و داده ها در حال جمع اوری هستند.
بعد، می توانید به پایین بروید و یک فیلد را برای وارد کردن کلید مجوز خود ببینید.
در حال حاضر بر روی گزینه “Complete Setup without Upgrading” کلیک کنید.
شما با موفقیت Google Analytics را به وب سایت وردپرس خود اضافه کرده اید.
غیرفعال کردن اندازه گیری پیشرفته در Google Analytics
در حال حاضر، اگر شما یک جریان داده در GA4 خود را به جای اجازه دادن به MonsterInsights ایجاد کنید، باید اندازه گیری پیشرفته را خاموش کنید.
این به این دلیل است که MonsterInsights چندین ویژگی ردیابی سفارشی را اضافه می کند. فعال کردن گزینه اندازه گیری پیشرفته داده های شما را تغییر می دهد و نتایج نادرست را نشان می دهد.
ابتدا می توانید به برگه یا پنجره Google Analytics در مرورگر خود بروید. از اینجا، بر روی گزینه تنظیمات “Admin” در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
هنگامی که در صفحه “Admin” هستید، تنظیمات مختلفی را مشاهده خواهید کرد.
به سادگی بر روی گزینه “Data Streams” کلیک کنید.
بعد، جریان داده های خود را خواهید دید.
به سادگی جریان داده ای را که با MonsterInsights متصل شده اید انتخاب کنید.
در صفحه بعدی، شما باید گزینه “اندازه گیری پیشرفته” را غیرفعال کنید.
برای انجام این کار، به سادگی روی ضامن کلیک کنید.
بعد، یک پنجره پنجره باز می شود و تایید می کند که می خواهید اندازه گیری پیشرفته را خاموش کنید.
برو جلو و دکمه “خاموش کردن” را کلیک کنید.
تغییر تنظیمات نگهداری داده ها در Google Analytics
به طور پیش فرض، Google Analytics تنظیمات حفظ داده ها را به ۲ ماه تنظیم می کند. با این حال، شما می توانید این را تغییر دهید تا بتوانید از داده های خود در گزارش های سفارشی بیش از ۲ ماه استفاده کنید.
ابتدا باید به Admin » Data Settings » Data Retention در Google Analytics بروید.
بعد، می توانید روی منوی کشویی “Event Retention data” کلیک کنید.
از اینجا، به سادگی گزینه “۱۴ ماه” را انتخاب کنید و روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.
به یاد داشته باشید، قبل از نشان دادن امار شما، Google Analytics مدتی طول می کشد.
مشاهده گزارش های Google Analytics در داشبورد وردپرس
بهترین چیز در مورد MonsterInsights این است که شما می توانید گزارش های Google Analytics خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
به سادگی به صفحه Insights » Reports مراجعه کنید تا یک مرور سریع از داده های تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید.
شما همچنین می توانید حاشیه نویسی به طور مستقیم به گزارش MonsterInsights خود را برای ثبت تغییرات کلیدی شما را به وب سایت خود را اضافه کنید.
به عنوان مثال، شما می توانید یک یادداشت را هنگام انتشار یک وبلاگ جدید، اضافه کردن یک صفحه فرود جدید و غیره اضافه کنید. این باعث می شود که پیگیری کنید که چگونه این حوادث بر ترافیک شما تاثیر می گذارند.
شما می توانید از ان استفاده کنید تا به طور خودکار لینک های محبوب های درون خطی را برای افزایش تعامل اضافه کنید.
اگر شما یک فروشگاه انلاین را اداره می کنید، می توانید به طور خودکار محصولات برتر خود را در پایان هر وبلاگ برای افزایش فروش اضافه کنید:
توجه داشته باشید: MonsterInsights قبلا به عنوان Google Analytics برای وردپرس توسط Yoast شناخته شده بود. بنیانگذار WPBeginner، Syed Balkhi، این پلاگین را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد و ان را به MonsterInsights تغییر نام داد. در حال حاضر ان را بخشی از خانواده ما از پلاگین های وردپرس حق بیمه است.
روش ۲: نصب Google Analytics در وردپرس با WPCode
این روش به خوبی MonsterInsights نیست زیرا شما قادر به انجام پیکربندی ردیابی پیشرفته نخواهید بود و نمی توانید داده های Google Analytics را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
اول، شما باید کد ردیابی Google Analytics خود (برچسب سایت جهانی) را که در مرحله ۴ قبل از ایجاد یک حساب Google Analytics کپی کرده اید، کپی کنید.
بعد، شما نیاز به نصب و فعال کردن افزونه WPCode دارید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
پس از فعال سازی، شما باید از Code Snippets » Header & Footer page بازدید کنید. در اینجا شما باید کد ردیابی Google Analytics را که قبلا کپی کرده اید در بخش “Header” قرار دهید.
فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
همین، شما با موفقیت Google Analytics را در سایت خود نصب کرده اید.
روش ۳: نصب Google Analytics در قالب وردپرس
این روش برای کاربران پیشرفته ای است که با کد اشنا هستند. این تا حدودی غیر قابل اعتماد است زیرا کد شما در صورت تغییر یا به روز رسانی موضوع ناپدید می شود.
ما تقریبا هرگز استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.
اگر این اولین بار است که کد را به فایل های وردپرس خود اضافه می کنید، باید راهنمای ما را در مورد نحوه کپی و چسباندن قطعه های کد در وردپرس بررسی کنید..
ابتدا باید کد ردیابی Google Analytics را که قبلا در مرحله ۴ کپی کرده اید کپی کنید. شما می توانید ان را در بخش نصب جریان وب در زیر برگه “نصب دستی” مشاهده کنید.
در حال حاضر دو روش معمول برای اضافه کردن این کد به فایل های تم وردپرس شما وجود دارد. شما می توانید یکی از انها را انتخاب کنید (نه هر دو).
۱. کد را در فایل header.php اضافه کنید
به سادگی فایل header.php را در قالب وردپرس خود ویرایش کنید و کد ردیابی Google Analytics را که بلافاصله پس از برچسب <body>
کپی کرده اید، بچسبانید.
فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید و فایل را به سرور خود اپلود کنید.
۲. اضافه کردن از طریق توابع فایل
شما همچنین می توانید کد ردیابی Google Analytics را به فایل توابع وردپرس اضافه کنید. سپس به طور خودکار کد ردیابی را به هر صفحه در سایت وردپرس شما اضافه می کند.
شما باید این کد را به فایل functions.php تم خود اضافه کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
|
<?php add_action( 'wp_head' , 'wpb_add_googleanalytics' ); function wpb_add_googleanalytics() { ?> // Paste your Google Analytics tracking code from Step 4 here <?php } ?> |
فراموش نکنید که کد ردیابی Google Analytics خود را از مرحله ۴ در اینجا» در قطعه بالا با کد Google Analytics خود جایگزین کنید.
مشاهده گزارش ها در Google Analytics
Google Analytics قادر است گنجینه ای از داده های جمع اوری شده از امار شما را به شما نشان دهد. شما می توانید این داده ها را با مراجعه به داشبورد Google Analytics خود مشاهده کنید.
شما گزارش های داخلی Google Analytics را در ستون سمت چپ مشاهده خواهید کرد. هر بخش به زبانه های مختلف تقسیم می شود و کلیک بر روی یک زبانه ان را برای نشان دادن گزینه های بیشتر گسترش می دهد.
گزارش های Google Analytics 4 کمی متفاوت از گزارش های قبلی Universal Analytics است. در ستون سمت چپ، یک گزینه گزارش اختصاصی خواهید دید. این گزارش ها در دو دسته گسترده از جمله چرخه عمر و کاربر گروه بندی می شوند.
یکی از قابل توجه ترین تفاوت هایی که در گزارش های GA4 پیدا خواهید کرد این است که هیچ معیار نرخ گزاف گویی وجود ندارد. به غیر از این، شما یک رابط گزارش جدید، معیارهای جدید مانند زمان تعامل، بدون هدف در GA4 و غیره پیدا خواهید کرد.
در اینجا تجزیه و تحلیل گزارش های مختلف در Google Analytics 4 امده است:
- گزارش Realtime شبیه به Universal Analytics است و کاربران فعال در سایت شما را در زمان واقعی نشان می دهد.
- گزارش اکتساب نشان می دهد که کاربران متوسط برای پیدا کردن وب سایت های شما مانند ارگانیک، ارجاع، ایمیل و وابسته استفاده می کنند.
- گزارش تعامل ، تبدیل ها و رویدادهایی را که در سایت شما اتفاق می افتد نشان می دهد.
- گزارش کسب درامد تمام داده های تجارت الکترونیک شما را در یک مکان همراه با گزارش های جدید مانند خرید در برنامه و تبلیغات ناشر نشان می دهد.
- گزارش حفظ و نگهداری اساسا نشان می دهد جدید در مقابل بازگشت بازدید کنندگان و کمک می کند تا بینش در مورد حفظ کاربر.
- گزارش جمعیت شناسی به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت را از کشورهای برتر، شهرها و غیره ببینید. همچنین گزارش های تفکیک جنسیتی و علاقه را نشان می دهد.
- گزارش فناوری نشان می دهد که مردم از کدام دستگاه، مرورگر، سیستم عامل، نسخه برنامه و اندازه صفحه نمایش بیشتر برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کنند.
بیشترین استفاده را از Google Analytics کنید
Google Analytics یک ابزار فوق العاده قدرتمند با تن از ویژگی های عالی است. برخی از انها کاملا واضح و اسان برای استفاده هستند، در حالی که دیگران نیاز به برخی از تنظیمات اضافی دارند.
Google Analytics با Google Search Console (قبلا Google Webmaster Tools) بهترین کار را انجام می دهد. این به شما اجازه می دهد تا ببینید که چگونه وب سایت شما در نتایج جستجو انجام می شود. راهنمای کامل کنسول جستجوی Google ما را ببینید تا یاد بگیرید چگونه از ان برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.
اگر می خواهید رتبه بندی SEO وردپرس خود را بهبود بخشید و ترافیک بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم از افزونه AIOSEO برای وردپرس استفاده کنید که یک ابزار SEO همه جانبه است.
همچنین یک نسخه رایگان از AIOSEO وجود دارد که شما نیز می توانید از ان استفاده کنید.
این افزونه به شما کمک می کند تا سایت وردپرس خود را با نشانه گذاری طرح مناسب، نقشه های سایت و همه چیزهایی که برای بهبود رتبه بندی SEO خود نیاز دارید، بهینه سازی کنید.
ما امیدواریم که این مقاله به شما در یادگیری نحوه نصب Google Analytics در وردپرس کمک کند.
بدون دیدگاه