لوگو چیست

لوگو چیست

لوگو چیست ؟ “نماد‌واره” یا این که “لوگو” یا این که “نشان” عنصری گرافیکی از علائم دیداری می باشد به‌طوری که با مدل حروف یا این که قلم خاصی تهیه شده یا این که با گونه های تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا)

چیده شد‌ه‌است. شکل، رنگ، مدل حروف و … می بایست مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشانه‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، جنس یا این که خدمت مشخص و معلوم می‌باشد که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی خصوصیت‌ها و نام و نشان یک سازمان یا این که محصول را نیز

بازمی‌نمایاند.

به زبان ساده، لوگو یک علامت مختصر از اسم به همراه اشاره به حوزه بیزنس، برای حک شدن در ذهن مخاطبان می باشد. توجه فرمایید در ساخت لوگو حداقل ها ضروری می باشند زیرا قرار هست در طول کوتاه در ذهن

مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد.

لوگو یک نام و نشان تصویری برای رساندن معنا خدمت ، نماد دادن نام و نشان یک سایت، سازمان بزرگ و یا این که کوچک ، به مضمون‌ رسانی یک حالت ، علامت گذاری یک فرآورده به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی

و هم‌اینگونه کسب وکارهای کوچک استفاده می شود تا از این طریق نوع خدمات ، اهداف مورد نظر و محصول ها را با بکارگیری از خلاقیت به استفاده کننده معرفی کنند.

همچنین یک لوگو می‌تواند از ترکیبی از حروف، تصویر و یا این که ادغام از این دو باشد که شکل و مشخصه یک برند را شکل می دهد.

ولی مضمون‌ لوگو خیلی بیشتر از اینهاست!

آغاز مسیر یک تجارت با یک لوگوی عالی شروع میشود و مقصود این میباشد که روزی به یک برند بزرگ تبدیل گردید که یک روز به راحتی قابل تشخیص میباشد. مثلا طراحی لوگو سبب می‌گردد یوزرها و مشتریان درک کنند شما

درگیر به چه کسب و کاری میباشید. شما چه خدمتی ارائه می دهید شما کی می باشید و برای چه چیزی قیمت قائلید. برای لوگو چهره برند سهل و آسان وجود ندارد!

لوگو ها یک کدام از چالش برانگیزترین بخش های پیاده سازی گرافیک می باشند. صرفا یک کارشناس میتواند با پیش بینی ضوابط تصویری و گرافیکی ، یک لوگوی ماهر و متناسب با نیازهای برند بسازد.

لوگو یکی‌از مهم ترین عنصرها یک تجارت و نام و نشان کسب و کاری میباشد دقیقاً مثل ویترین، صورت یا این که بارکد کاری شما. دقیقا به همین استدلال میباشد که یک لوگو پیاده سازی می گردد.

لوگو می‌خواهد در خلاصه ای کوتاه و ساده یاد آور شما باشد و وظیفه برندینگ بیزنس را به دوش میکشد.

تاریخچه لوگو ها: لوگو ها جدید نیستند!

لوگو ها بخشی از تاریخ دهه های متمادی ما می‌باشند. حتی از عصر کهن که او‌لین بشر برای نخستین دفعه ابزاری تشکیل داد که به شناخت نیاز دارد. تشخیص اینکه چه کسی و کجا آن ابزار خاص را ساخته میباشد.

آن گاه پادشاهان ، آرتیست و هر دسته احتمالی جامعه به اینگونه چیزی احتیاج داشتند.

آن‌ها نشانه را بر روی برده ها ، حیوان ها ، سکه ها و جای جای دیگری که بتوانند درست کردند تا نام‌و‌نشان وابسته به صاحب و مالک را تشخیص دهند و ثابت نمایند.

پادشاهان سالها از نشانه و مهر تحت عنوان نام و نشان استفاده میکرد. احتمالا مثال این به کار گیری از مهر و موم ها را در فیلمهای متعدد دیده اید که چطور علامت اختصاصی به خودشان روی انگشترشان

حک گردیده بود و با این نماد و لوگو خودشان را معرفی می کردند و طومار نگاری ها اعمال می‌شد

بعضا از الگوهای انتزاعی تحت عنوان علامت به کارگیری می کردند و برخی از حیوان ها تحت عنوان علامت خویش به کار گیری می کردند.

مهر به صورت عظیم بوسیله سازندگان سفال در سراسر دنیا به کار گیری میشود که نمادی از آن مکانهایی میباشد که آن سفال تشکیل شده یا این که عده ای که آن قطعه هنری را ساخته اند.

هنرمندان از امضای خویش تحت عنوان لوگو به کارگیری می نمایند.

لوگو ها روز به روز از اهمیت بیشتری بهره مند میشوند. اکنون شاید شما معنا و اهمیت لوگو را برای یک بیزنس خاص بدانید. از جمله لوگوی اپل یا این که لوگوی بنز جزو مواقعی می‌باشند

که هر جا مشاهده کنید فوری شناسایی میکنید.

به جهت این التفات برای لوگوی خویش وقت بگذارید و شایسته ترین گزینش را داشته باشید.

مقصود از پیاده سازی لوگو چیست؟

کلیه لوگو ها و علامت ها یک مقصود مشترک دارند که آن هم به رسمیت شناختن اسم تجاری کسب و کارها میباشد. لوگو به منظور شناسایی بصری یک کمپانی یا این که موسسه است،

که می‌تواند به طور اسم کمپانی یا این که تنها دربردارنده یک نشانه بصری باشد. مقصود لوگو این میباشد که دقت اشخاص و مخاطبان را به‌سرعت به برند جلب می نماید.

یکی از دیگر از هدف ها پیاده سازی لوگو شناسایی کمپانی به طوری میباشد که ماندگار و آشنا باشد و در خیال و خاطر و ذهن کاربر مکان بگیرد و به تصویب و ماندگاری برند، سرعت ببخشد.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

حالا که پی بردیم  به این که لوگو چیست ؟ برای اینکه بتوانیم به بیزنس خویش نام و نشان دهیم به لوگو نیاز داریم. لوگو این قدرت را به شما میدهد که بتوانید کسب وکار خویش را حرفه ای‌تر نشان دهید

و اعتماد مشتریان متعددی را جلب نمائید.

پیاده سازی لوگو ماهر بسیار اثر بخش تر از تبلیغات میباشد. هنگامی که یک لوگوی منحصربه‌فرد را برای بیزنس خویش تعیین می‌کنید، رابطه بهتری با مخاطبان برقرار خواهید کرد

و همینطور در رسانه ها و کانال‌های اجتماعی که در آن می باشید با به کار گیری از لوگو در تبلیغات متفاوت، می توانید نقش مهمی در جلب اعتماد مخاطبان داشته باشید.

لوگوها به خواسته شناسایی بصری موسسه ها میباشند و می‌توانند اسم کمپانی یا این که تنها نمایشی، بصری باشند. با پیاده سازی لوگو کمپانی خویش، قادر خواهیم بود که دقت اشخاص را

با سرعت بیشتری به کمپانی مان جذب کنیم.

لوگوی یک مارک اکثر وقت ها روی هر سیرتکامل سرویس ها و محصولاتی که ارائه می‌شوند حک میشود و شرکتهای از آن در حوزه تبلیغاتی، قراردادها و هدیه های تبلیغاتی و اهدایی به خیریه ها و …

تحت عنوان نشانه رسمیت بیزنس خویش استفاده می نمایند.

با کمک لوگو که بخش اساسی یک برند و بیزنس میباشد قادر خواهیم بود، نام و نشان اسم تجاری کمپانی مان یا این که هر فعالیتی که اعمال می‌دهیم را بطور خلاصه

و فقط با اکران نماد و نشانه ای به کاربر بیان کنیم

انواع لوگو چیست

برای طراحی لوگو می توان از مدل های متنوع و بسیاری استفاده نمود و با توجه به نیاز برند، مدل آن را شناسایی و پیاده سازی نمود. برخی از این مدل ها به شرح ذیل است:

لوگو تصویری

درین نوع لوگو تصاویر و شمایل و نمادها پوسته میباشند. یعنی برای پیاده سازی آنان، از آیکون ها، تصاویر بی آلایش و انواع مختلفی که گویا آن جنس یا این که کمپانی و بیزنس میباشند،

آیتم به کار گیری قرار میگیرد.

این تصاویر بایستی قصه مارک شما و نوع مدل شغل شما‌را به کاربر نمایش دهد. لوگوهای تصویری خیلی خوب در ذهن کاربر ماندگار می ماند،

برای همین شرکت ها متعددی به به کار گیری از این لوگوها روی آورده اند.

 

کمپانی اپل و نایک برای مثال کمپانی هایی می‌باشند که برای اسم کمپانی خویش از لوگوهای تصویری استعمال کرده اند.

لوگو نوشتاریدرین مجموعه از لوگوها اسم برند با فونت و ظاهری مختلف نوشته میگردد که به آن لوگو تایپ هم گفته می‌شود. در لوگو تایپ، تمرکز طراح بر روی اسم تجاری یک کمپانی یا این که مارک تجارت میباشد

که به نوعی با ادغام فونت ها و تغییراتی در اندازه و روش چیدمان کلمه ها همراه با نوآوری آن را به یک نشان بصری زیبا تبدیل می نماید.

درین نوع از لوگو اسم مارک می بایست به طبع قابل تشخیص و خوانا باشد. این مجموعه از لوگوها زمینه ای را برای کسب و کارها مهیا می نمایند که بتواند برند مورد نظر به‌سرعت معروف گردد.

لوگو ترکیبی

این نوع لوگو از مخلوط لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری در کنار هم استفاده می گردد و ادغام این ها می‌تواند نتایج یک لوگویی گردد که مفهوم برند و سرویس ها شما‌را به کاربر برساند.

لوگو ترکیبی، از جذابیت بصری بالایی بین اشخاص برخوردار است و می‌تواند کمپانی و نوع سرویس ها ارائه گردیده را به خیر و خوبی به مخاطب معرفی نماید و برای اکثر برندها مطلوب میباشد.

لوگو مونوگرام (monogram) یا این که لوگوی حرف نماد

این نوع لوگو بر محور تایپوگرافی پیاده سازی می‌گردد و معمولا میتواند مشمول کلام نخستین یا این که مختصر حروف اسم تجاری یک کمپانی یا این که برند باشد.

از این لوگو وقتی که اسم کمپانی یا این که مارک، دشوار و وقت گیر باشد، به کار گیری میگردد و لوگوهایی بسیار گوناگون و ایده پرداز می‌باشند و کاربر جای اینکه به‌دنبال تصاویری فانتزی باشد

از حروف نخستین کمپانی یا این که برند تجاری خویش تحت عنوان لوگو به کار گیری می نماید و از جایی که تشخیص آن ها برای مخاطبان راحت است، منطقی میباشد که چرا آن‌ها لوگوهای مونوگرام را گزینش کرده اند.

لوگوی HP و CNN در مدل لوگوی مونوگرام پیاده سازی گردیده اند.

این لوگو جزو کهن ترین لوگوها است که اسم های گوناگونی مانند کلاسیک، آرم و … دارد. با این حال در صورت کلاسیک بودن آن هنوز هم تقاضا برای طراحی و تعیین این لوگوها معدود نشده میباشد.

لوگوی نماد دربرگیرنده آرم یا این که نمادی با مهر ، تاج و آرم میباشد که با قرار دادن نوشته و متن داخل شکل، تشکیل میگردد.

این نوع از لوگو میتواند شرکت را به برندی منحصربه‌فرد در بازار تبدیل نماید و گزینه استفاده اکثر سازمان ها، مدارس یا این که نهاد های دولتی و صنعت خودرو قرار میگیرد.

لوگوی استارباکس یکی لوگوهایی میباشد که بدین مدل پیاده سازی گردیده‌است.

این سبک لوگویی میباشد که یک تصویر فارغ از هیچ متن و حرفی پیاده سازی میشود و به کار گیری از این لوگو در هنگام ورود شما به بازار مقداری ریسک پذیر میباشد.

به دلیل آنکه کلیه یک لوگوی انتزاعی را به یک صورت تعبیر و تفسیر نمیکنند. البته در عین حالا با یک استراتژی بهتر در پشت صحنه، استعمال از این نوع مدل، شمارا از تمامی رقبای جانور متمایز می نماید

و بوسیله به اکران در وارد شدن یک تصویر خاص میتواند شغل کمپانی و مارک تجاری تان را به طور نمادین جابجایی دهد.

یک پیاده سازی عالی و موفق می بایست بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه میان مالک لوگو (اسم تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره داراست، برقرار کند.

می بایست با موضوع، مضمون‌ و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خویش را به‌سرعت به کاربر انتقال دهد.

یک طراحی عالی و غالب می بایست بتواند در طول زمان همراه با بیزنس شما تکامل پیدا نماید و ماندگاری خویش را با تحمل طرح‌ها و مدهای گوناگون در طی فرصت از دست ندهد.

یک طراحی بهتر و غالب می بایست بتواند به دو شکل سیاه و سپید (تکرنگ) و آحاد رنگی چاپ و در سایزهای گوناگون آیتم به کار گیری قرار بگیرد. فارغ از تغییر تحول در ظواهر و مضمون ها آن.

یک پیاده سازی عالی و چیره را می بایست بتوان به طور آنلاین دروبسایت‌ها و هنگام کارهای چاپی سوای هیچ مشکلی بهره مند شد.

می بایست قادر به احراز دستمزد مالکیت خویش از لحاظ رسمی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

و به صورت خلاصه می‌توان اظهار‌کرد طراحی یک لوگو بایستی ساده و بیان کننده، منحصر به فرد و درباره ی با زمینه بیزنس باشد بایستی جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار نماید.

با یکسان بودن شیوه پیاده سازی در تمام بخش‌ها علاوه بر ابتکار عمل هماهنگی تکنیکی ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *