چگونه در سال ۲۰۲۴ به راحتی وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم؟

چگونه در سال 2024 به راحتی وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم؟

شروع به کار با:

۱) ایجاد یک وب سایت

۲) دریافت دامنه

 

اگر می‌خواهید چگونه یک وبلاگ ایجاد کنید ، به جای درستی آمده‌اید. به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس، می‌توانم به شما بگویم که این روشی مفید برای تقویت مهارت‌های نوشتاری، کشف ایده‌های جدید و ایجاد حضور آنلاینی است که حول علایق و تخصص شما می‌چرخد. شما فرصت الهام بخشیدن، آموزش و سرگرمی خوانندگان خود را خواهید داشت – و با رشد وبلاگ شما، حتی می توانید شروع به کسب درآمد کنید و آن را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید یا از آن برای راه اندازی یک تجارت استفاده کنید .

به عبارت دیگر، وبلاگ نویسی اولین گام برای دستیابی به شغل رویایی یا سرگرمی مورد علاقه خود است، بنابراین واقعاً نمی توانید اشتباه کنید. در حالی که شروع یک وبلاگ ممکن است دلهره آور به نظر برسد، من قصد دارم شما را در هر مرحله راهنمایی کنم تا آن را تا حد امکان روان و موفق کنید. این فرآیند در واقع بسیار آسان است و قبل از اینکه متوجه شوید، وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، و همچنین اولین پست وبلاگ خود را نوشته می کنید.

در این راهنمای گام به گام، تمام راهنمایی‌ها و ابزارهایی را که برای راه‌اندازی یک وبلاگ و نوشتن پست‌های وبلاگ نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه وب سایت خود را بسازید ، اولین پست وبلاگ خود را بنویسید و خوانندگان وفادار خود را جذب کنید. هیجان انگیز به نظر می رسد؟ بیایید شیرجه بزنیم

چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم

-یک پلت فرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید. از پلتفرمی استفاده کنید که قالب های قابل تنظیم ارائه می دهد.

-یک پلت فرم میزبانی را انتخاب کنید. پلتفرمی با پهنای باند خوب، آپتایم و پشتیبانی مشتری را در نظر بگیرید.

-طاقچه مناسب را پیدا کنید. موضوع خود را محدود کنید و مخاطب خاصی را در ذهن داشته باشید.

-نام وبلاگ و دامنه را انتخاب کنید. نام توصیفی را انتخاب کنید که علایق خوانندگان را برانگیزد.

-وبلاگ خود را راه اندازی و طراحی کنید. شامل تصاویر و جلوه هایی که موضوع شما را منعکس می کنند.

-طوفان فکری موضوعات وبلاگ. قبل از محدود کردن انتخاب موضوع، تمام ایده های خود را بنویسید.

-اولین پست وبلاگ خود را بنویسید. مخاطبان خود را با عنوان قاتل درگیر کنید و از هدرها برای قابل مشاهده کردن محتوا استفاده کنید.

-یک تقویم تحریریه ایجاد کنید. یک تقویم ایجاد کنید تا به شما کمک کند به طور مداوم انتشار دهید و خود را مسئول نگه دارید.

-وبلاگ خود را تبلیغ کنید از استراتژی های بازاریابی برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید.

-کسب درآمد از وبلاگ از فرصت ها برای کسب درآمد از وبلاگ خود استفاده کنید.

در این آموزش کامل نحوه وبلاگ نویسی A تا Z، ما همه چیز را از انتخاب پلت فرم وبلاگ نویسی گرفته تا کسب درآمد از کارهای نوشتاری شما را پوشش خواهیم داد. با کمی راهنمایی می توانید وبلاگ خود را در ۳۰ دقیقه یا کمتر آنلاین کنید.

این جامع ترین توصیه ای است که برای ساختن یک وبلاگ موفق از ابتدا پیدا خواهید کرد. اگر می‌خواهید سریع وبلاگی راه‌اندازی کنید، می‌توانید از مراحل شماره‌دار بالا به عنوان یک برگه تقلب سریع استفاده کنید. می‌توانید مستقیماً به مرحله‌ای بروید که در آن به بیشترین کمک نیاز دارید، یا یک فنجان قهوه بگیرید و آن را تا آخر بخوانید.

وبلاگ چیست؟

 

وبلاگ چیست؟

 

در حالی که یک وبلاگ می‌تواند کل یک وب‌سایت را در بر بگیرد یا صرفاً بخشی از یک وب‌سایت باشد، این مکانی برای اشتراک‌گذاری محتوا در مورد موضوعی است که به آن علاقه دارید. یک وبلاگ معمولاً شامل عناصر نوشتاری و بصری است که در قالب مقاله ای قابل خواندن منتشر شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند، مرور کرده و بیابند. و با بیش از ۳۱.۷ میلیون وبلاگ تنها در ایالات متحده، می توانید به معنای واقعی کلمه وبلاگ هایی در مورد هر موضوعی در آنجا پیدا کنید، از بازسازی خانه گرفته تا پخت و پز و استراتژی های بازاریابی کسب و کار محلی . هنگامی که جامعه ای از خوانندگان را ایجاد کردید، امکانات واقعاً بی پایان است.

هیچ زمان “عالی” قطعی برای شروع یک وبلاگ وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید که زمان و منابع لازم برای راه‌اندازی، مدیریت و تبلیغ یک وبلاگ را دارید و مشتاق به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود با جهان هستید، ممکن است زمان مناسبی باشد که دست به کار شوید و سفر وبلاگ‌نویسی خود را شروع کنید. هر چه زودتر شروع کنید، زودتر می توانید به عنوان یک وبلاگ نویس یاد بگیرید و رشد کنید.

 

 

۰۱. یک پلت فرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید

اولین قدم در راه اندازی وبلاگ، انتخاب یک پلتفرم وبلاگ نویسی یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای انتشار محتوای خود است. یک جستجوی سریع در گوگل به شما نشان می دهد که چندین سایت مختلف در دسترس هستند که مناسب وبلاگ نویسان همه صنایع هستند.

 

هزینه راه اندازی وبلاگ چقدر است؟

هنگام تحقیق در مورد نحوه ایجاد یک وبلاگ، یکی از بزرگترین سوالات مردم این است که هزینه راه اندازی یک وبلاگ چقدر است . در بسیاری از سیستم عامل ها، راه اندازی یک وبلاگ کاملا رایگان است .

بسته به بودجه و نیاز خود می‌توانید در هر زمانی تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به برنامه‌های مختلف ارتقا دهید یا خیر. در مورد هزینه ساخت یک وب سایت بیشتر بدانید .

۰۲. یک پلتفرم میزبانی را انتخاب کنید

هنگامی که پلتفرم وبلاگ نویسی مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید یک پلت فرم میزبانی را انتخاب کنید. یک وبلاگ، مانند سایر انواع وب سایت ها ، به یک میزبان نیاز دارد. این اساساً وب سایت ها را در یک سرور تحت یک آدرس منحصر به فرد ذخیره می کند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند.

 

faqدر برخی از پلتفرم های وبلاگ نویسی، میزبانی از قبل گنجانده شده است، بنابراین در هنگام راه اندازی وبلاگ خود نیازی به یافتن میزبان وب جداگانه ندارید. در این صورت، می توانید این مرحله را رد کرده و به مرحله ۳ بروید .

با سایر سازندگان وب سایت، مانند وردپرس، باید یک پلتفرم میزبانی وب جداگانه پیدا کنید و هزینه آن را بپردازید. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از:

BlueHost

HostGator

خدادادی

دریم هاست

اگر مطمئن نیستید که کدام پلتفرم میزبانی وب را انتخاب کنید، این عوامل را در نظر بگیرید:

Uptime: مدت زمانی است که سرور میزبان وب سایت شما راه اندازی و کار می کند. نرخ بالای آپتایم (۹۹.۹۵٪ یا بالاتر) نشانه خوبی از عملکرد خوب سرورهای میزبان است.
پهنای باند: مقدار داده ای که وب سایت شما می تواند در یک بازه زمانی معین به بازدیدکنندگان منتقل کند. این فاکتور بر اساس اندازه صفحات وب سایت شما و همچنین میزان ترافیک مورد انتظار شما است. این ماشین حساب سریع پهنای باند می تواند به شما در تعیین پهنای باند سایتتان کمک کند.
پشتیبانی مشتری: در صورت بروز مشکل می توانید با خدمات مشتری تماس بگیرید. در حالت ایده‌آل، ارائه‌دهنده میزبانی شما باید یک مرکز کمک آنلاین ارائه دهد، پاسخ تماس ارائه دهد و به سؤالات و نگرانی‌ها در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهد.

هنگامی که پلتفرم وبلاگ نویسی و ارائه دهنده میزبانی خود را انتخاب کردید، می توانید ایده وبلاگ خود را شروع کنید.

هنوز نگران انتخاب و ثبت نام دامنه خود نباشید. ما این فرآیند را با هم در مرحله ۴ طی خواهیم کرد .

۰۳. محل مناسب وبلاگ سودآور را پیدا کنید

بیایید از مسائل فنی فاصله بگیریم و به جنبه های نظری تر بپردازیم. یک قدم به عقب بردارید و به عنصر اصلی که شالوده وبلاگ شما را تشکیل می دهد فکر کنید، از URL و نام دامنه گرفته تا محتوا و طراحی آن: جایگاه وبلاگ شما. دقیقاً می خواهید وبلاگتان درباره چه چیزی باشد؟

در مورد انتخاب سوژه ها عملاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. مهمترین چیز این است که شما یک موضوع خاص را انتخاب کنید که تمرکز اصلی کل وبلاگ شما و استراتژی محتوای آن باشد.

انواع وبلاگ های احتمالی از وبلاگ های مد گرفته تا وبلاگ های املاک و مستغلات تا وبلاگ های کتاب یا وبلاگ های غذایی را شامل می شود . از آنجایی که بسیاری از وبلاگ‌های دیگر بر روی موضوعات مشابه تمرکز دارند، به راهی نیاز دارید که در عین حال در مورد آنچه که دوست دارید بنویسید.

در اینجا سه ​​مرحله ساده برای انتخاب وبلاگ مناسب وجود دارد – مرحله ای که نه تنها با علایق شما مطابقت دارد، بلکه می توانید از آن درآمد کسب کنید و رشد کنید:

علایق خود را محدود کنید

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

بررسی کنید که آیا سودآور است یا خیر

علایق خود را محدود کنید:

وقتی یک وبلاگ راه اندازی می کنید، بلند مدت فکر کنید. برای ایجاد انگیزه در خود برای وبلاگ نویسی منظم، باید در مورد چیزی بنویسید که واقعاً به آن علاقه دارید. اگر موضوعی را صرفاً بر اساس محبوب بودن یا سودآور بودن آن انتخاب کنید، تلاش های شما به سرعت و به همراه کل شما کاهش می یابد. استراتژی محتوای وبلاگ

اگر دقیقاً مطمئن نیستید که در مورد چه چیزی باید وبلاگ نویسی کنید، اشکالی ندارد. با یک جلسه طوفان فکری ساده درباره موضوعاتی که دوست دارید شروع کنید. با صحبت کردن در مورد چه چیزی هیجان زده می شوید؟ شما مشتاق به یادگیری بیشتر در مورد چه هستید؟

اکنون، پنج تا ۱۰ مورد اول مورد علاقه ای که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. برای این مثال، بیایید بگوییم:

مسافرت رفتن

آشپزی

خانواده

موسیقی

پیاده روی

بعد، در مورد علایق خاص خود در این زمینه های موضوعی فکر کنید و آنها را به لیست خود اضافه کنید. اضافات شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

کوله پشتی در آسیای جنوب شرقی

دستور العمل های گیاهی

دوقلو بزرگ کردن

موسیقی ایندی راک

پیاده روی در کوه های راکی

نگران کامل بودن این سوله ها نباشید. در مراحل بعدی بیشتر در مورد آنها تحقیق خواهید کرد. (با این حال، اگر به دنبال الهام هستید، بررسی کنید که چگونه این وبلاگ های هنری محبوب از پلتفرم های خود برای ارتباط با مخاطبانی که اشتیاق مشابهی دارند استفاده می کنند.)

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید:

مرحله بعدی شروع و ایجاد یک وبلاگ این است که بدانید افراد علاقه مند به مطالعه در مورد چه موضوعاتی هستند. اگر وبلاگ شما مورد توجه قرار گیرد، در نهایت می توانید از آن درآمد کسب کنید و یک وبلاگ نویس تمام وقت شوید.

شما می توانید با کمی تحقیقات بازار، تقاضا برای هر جایگاه مشخصی را تعیین کنید. با نگاهی به Google Trends شروع کنید ، که به شما نشان می دهد چند نفر در حال جستجوی یک موضوع خاص هستند. هر چه یک موضوع جستجوهای بیشتری داشته باشد، تقاضای عمومی آن بیشتر می شود.

به عنوان مثال، بیایید “دستور العمل های وگان” را در Google Trends تایپ کنیم. در تصویر زیر خواهید دید که سطح نسبتاً ثابتی از علاقه به این موضوع وجود دارد، بنابراین کاندیدای خوبی برای یک طاقچه وبلاگ است.

 

از سوی دیگر، “دستور العمل های سرخپوشان” میزان علاقه بسیار کمتری دارد. این بدان معنا نیست که ایده بدی است – برخی از وبلاگ نویسان اگر تخصص منحصر به فردی دارند ترجیح می دهند برای جمعیت خاصی بنویسند – اما به این معنی است که افراد کمتری به آن حوزه موضوعی خاص علاقه دارند.

اگر Google Trends نشان دهد که علاقه به یک حوزه موضوعی یا بسیار کم یا در حال کاهش است، آن موضوع بعید است که مورد توجه قرار گیرد.

بررسی کنید که آیا سودآور است یا خیر:

چه یک وبلاگ شخصی داشته باشید و چه یک وبلاگ حرفه ای، بهتر است بررسی کنید که آیا سایت شما سودآور است یا خیر. حتی اگر به عنوان یک وبلاگ نویس سرگرمی شروع به کار کرده اید یا می خواهید یک وب سایت طرفدار ایجاد کنید ، در صورتی که تلاش های وبلاگ نویسی شما به یک حرفه تبدیل شود، باید به گزینه های درآمدزایی آینده فکر کنید.

راه های مختلفی برای کسب درآمد به عنوان وبلاگ نویس وجود دارد، اما یکی از رایج ترین روش ها بازاریابی وابسته است. به عنوان یک شرکت وابسته، شما با یک شرکت خاص همکاری می کنید، پیوندی به محصولات آن ها در وبلاگ خود ارائه می دهید و برای هر فروش انجام شده از طریق سایت خود، پورسانت دریافت می کنید.

در نظر گرفتن اینکه آیا می‌توانید به‌عنوان یک زیرمجموعه وبلاگ‌نویسی کنید، راه خوبی برای فهمیدن اینکه آیا جایگاه شما سودآور است یا خیر، است. به انواع پست‌هایی که ممکن است بنویسید «بهترین» یا «نحوه نوشتن» فکر کنید. به عنوان مثال، «بهترین لوازم آشپزخانه برای پخت و پز آسان» یا «نحوه درست کردن کیک هویج در ۱۰ دقیقه». در هر دو مورد، می توانید یک پیوند وابسته به غذاساز یا همزن برقی مورد علاقه خود اضافه کنید و برای هر خریدی که از طریق وبلاگ خود انجام می دهید، درآمد کسب کنید.

شما هنوز نیازی به برنامه ریزی استراتژی پول سازی خود ندارید، اما فکر کردن به طور کلی در مورد فرصت های سودآور می تواند به شما در انتخاب جایگاه کمک کند. در حال حاضر، روی راه اندازی وبلاگ خود تمرکز کنید—در مرحله ۱۰ در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی بیشتر صحبت خواهیم کرد .

۰۴. نام وبلاگ و دامنه را انتخاب کنید

همانطور که در مورد چگونگی ایجاد یک وبلاگ فکر می کنید، این سوال که نام آن را چه نام گذاری کنید احتمالاً جایی در پشت ذهن شما پنهان شده است.

سه مسیر اصلی وجود دارد که می توانید با نام وبلاگ خود بروید. این شامل:

نام و نام خانوادگی شما

نام کسب و کار شما (اگر دارید)

یک نام جدید خلاقانه

هنگام انتخاب نام وبلاگ خود، باید به شخصیتی که می خواهید آن را منعکس کند نیز فکر کنید. آیا باید رسمی و حرفه ای باشد؟ شیرین و عاشقانه؟ خجالتی و نامتعارف؟ اگر در نام وبلاگ خود گیر کرده اید ، این مولد نام وبلاگ منبع الهام مفیدی است.

هنگامی که تصمیم گرفتید، باید ادامه دهید و نام دامنه خود را برای وبلاگ خود انتخاب کنید. دامنه که به آن URL نیز گفته می شود، آدرس یک سایت در وب است (برای مثال نام دامنه این وب سایت www.imajco.ir است). به طور معمول، نام دامنه شما مانند نام وبلاگ شما یا حداقل تحت تأثیر نام وبلاگ شما خواهد بود.

اگر واقعاً می خواهید وبلاگ شما متمایز باشد، پسوند دامنه .blog را در نظر بگیرید . این یک راه واضح و منحصر به فرد برای کمک به وبلاگ و محتوای شما است.

۰۵. وبلاگ خود را راه اندازی و طراحی کنید

یک قالب وبلاگ را انتخاب کنید

تصمیم بگیرید که کدام صفحات را شامل شود

در موتورهای جستجو ایندکس شوید

یک لوگوی وبلاگ ایجاد کنید

در این مرحله، شما یک پلتفرم وبلاگ نویسی و میزبانی، نام دامنه و جایگاه وبلاگ را انتخاب کرده اید. شما اکنون به تمام اصول اولیه برای راه اندازی وبلاگ خود مجهز شده اید. در اینجا نحوه بهینه سازی طراحی وبلاگ خود آورده شده است :

یک قالب وبلاگ را انتخاب کنید:

اولین بخش راه اندازی برای وبلاگ، انتخاب یک الگو است. مانند نام وبلاگ شما، ظاهر و احساس آن بخش مهمی از شخصیت آن خواهد بود.

کارآمدترین راه برای راه اندازی وبلاگ خود انتخاب یک قالب وبلاگ از پیش طراحی شده است . پس از آن، می توانید آن را بر اساس ترجیحات خود سفارشی کنید.

حتماً یکی را انتخاب کنید که حوزه موضوعی وبلاگ شما را نشان دهد. قالب‌های وب‌سایتی برای وبلاگ نویسان با هر سبکی وجود دارد، چه یک وبلاگ نویس غذا، چه وبلاگ نویس عکاسی یا وبلاگ نویس تجاری. در حین مرور، به حالتی فکر کنید که می خواهید وب سایت شما به عنوان مثال با آن ارتباط برقرار کند. کلاسیک، مدرن، ناهموار یا مینیمالیست.

هنگام شخصی سازی بیشتر قالب با رنگ های دلخواه خود، باید آن را نیز در نظر بگیرید. روانشناسی رنگ نقش مهمی در شکل گیری برداشت مخاطب از وبلاگ شما دارد. همانطور که یک پالت رنگ را انتخاب می کنید، احساسات و نگرش هایی را که رنگ های مختلف برمی انگیزند، در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، آبی تمایل به ایجاد اعتماد و اعتماد دارد، در حالی که زرد انرژی و شادی را برمی انگیزد.

اگر مطمئن نیستید که کدام قالب را انتخاب کنید، این نمونه های وبلاگ به عنوان منبع مفیدی برای الهام بخشیدن به طراحی هستند.

 

تصمیم بگیرید که کدام صفحات را شامل شود:

پس از انتخاب یک الگو، به این فکر کنید که چه صفحاتی را باید شامل شود. بیشتر وبلاگ ها شامل بیش از یک بخش برای نمایش پست های خود هستند. آنها همچنین ممکن است شامل یک فروشگاه آنلاین، مانند تصویر زیر، یا یک صفحه تماس باشند.

 

در اینجا یک نمای کلی از گزینه های مختلف هنگام طراحی وبلاگ شما آورده شده است:

۰۱. صفحه تماس: این مکانی برای قرار دادن آدرس ایمیل خود است تا طرفداران و شرکای تجاری بالقوه بتوانند با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید یک فرم تماس اضافه کنید تا افراد بتوانند مستقیماً از طریق سایت شما پیام ارسال کنند.

 

۰۲. صفحه درباره: این صفحه به بازدیدکنندگان می‌گوید که شما چه کسی هستید، چه می‌کنید و چرا این کار را انجام می‌دهید، زمینه‌ای برای وبلاگ شما فراهم می‌کند و محتوای شما را انسانی می‌کند.

 

۰۳. فروشگاه آنلاین: همچنین اگر به فروش اقلام مرتبط با وبلاگ خود فکر می کنید، می خواهید یک صفحه فروشگاه آنلاین جداگانه اضافه کنید. می توانید این صفحه را «محصولات» یا «خرید» بنامید.

 

اگر می‌خواهید وبلاگ خود را با صفحات بیشتری تقویت کنید، صفحه آموزش، صفحه اکنون پرطرفدار یا صفحه انتخاب نویسنده همه گزینه‌های محبوب هستند.

علاوه بر این، برخی از وبلاگ ها ترجیح می دهند پست های خود را مستقیماً در صفحه اصلی قرار دهند، در حالی که برخی دیگر صفحات اصلی و صفحات وبلاگ خود را جدا نگه می دارند. اگر این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که یک منوی پیمایش قرار داده‌اید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به وبلاگ شما و همچنین سایر صفحات دسترسی داشته باشند.

هیچ راه درست یا غلطی برای راه اندازی وبلاگ وجود ندارد، بنابراین با گزینه های مختلف بازی کنید تا ببینید چه چیزی به بهترین وجه با سبک و شخصیت شما سازگار است. به خاطر داشته باشید که همیشه می توانید در طول زمان و با پیشرفت وبلاگ خود صفحاتی را اضافه یا حذف کنید.

در موتورهای جستجو ایندکس شوید:

بخش دیگری از راه اندازی وبلاگ، اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. اگر می خواهید محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شود، بسیار مهم است، بنابراین باید فوراً از این مرحله مراقبت کنید.

ابتدا مطمئن شوید که سایت شما در گوگل ایندکس شده است. در اصل، این به این معنی است که به گوگل اطلاع دهید که وبلاگ شما وجود دارد. می توانید این کار را با ارسال نقشه سایت خود به کنسول جستجوی گوگل انجام دهید .

نکته حرفه ای: کنسول جستجوی گوگل نه تنها برای فهرست کردن سایت شما مهم است، بلکه یک پلت فرم ارزشمند است که در طول سفر وبلاگ نویسی خود از آن استفاده خواهید کرد. این اطلاعات مهمی را درباره بازدیدکنندگان و کلیک‌های سایت وبلاگتان به شما می‌گوید، که می‌توانید از آنها برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

 

برای اینکه بفهمید سایت شما قبلاً در فهرست جستجوی Google گنجانده شده است، یک جستجوی سریع سایت انجام دهید (جستجوی سایت از URL صفحه اصلی شما استفاده می کند و به شکل site:yourblogname.com است ). اگر وبلاگ شما در نتایج جستجو ظاهر می شود، سایت شما از قبل ایندکس شده است.

یک لوگوی وبلاگ ایجاد کنید:

در نهایت، سایت خود را با یک لوگوی جذاب وبلاگ پاک کنید . این یک راه دیگر برای افزودن شخصیت به سایت شما است و اگر می خواهید وبلاگی ایجاد کنید که به یک نام تجاری قابل تشخیص تبدیل شود، یک گام اساسی است.

یک گزینه این است که خودتان طراحی کنید یا کار را برون سپاری کنید، اما می توانید از یک سازنده لوگوی آنلاین نیز استفاده کنید . این ابزارها فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند تا لوگوی خود را با رنگ ها، فونت ها و نمادهای دلخواه خود سفارشی کنید و نسبت به استخدام یک طراح حرفه ای سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند.

هنگامی که لوگوی خود را ایجاد کردید، آن را در گوشه سمت چپ بالای وب سایت خود قرار دهید و آن را به صفحه اصلی خود پیوند دهید. این به برند کردن محتوای شما کمک می کند و در عین حال تجربه ناوبری را برای خوانندگان بهبود می بخشد.

 

۰۶. موضوعات وبلاگ را طوفان فکری کنید

از جنبه فنی، وبلاگ شما اکنون راه اندازی شده و آماده راه اندازی است. زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که با چه موضوعاتی شروع خواهید کرد.

با فکر کردن به تجربیات، موفقیت‌ها، شکست‌ها یا اکتشافات مرتبط با موقعیت شغلی خود شروع کنید. چه بینش هایی را می توانید به اشتراک بگذارید؟ به دنبال چه ایده هایی برای بررسی عمیق هستید؟

همانطور که به موضوعات فکر می کنید، سعی کنید به ذهن خوانندگان خود وارد شوید. در اینجا چند سوال برای راهنمایی شما در فرآیند طوفان فکری وجود دارد:

مخاطب هدف من چه ویژگی هایی دارد؟

مخاطب هدف من در مورد چه موضوعاتی هیجان زده می شود؟

مخاطب هدف من با چه چالش هایی مواجه است؟

همچنین می توانید با استفاده از مدل خوشه موضوعی ایده هایی ارائه دهید . اساساً، این یک سیستم کاملاً سازمان‌یافته است که پست‌های مرتبط را با استفاده از یک سری پیوندهای داخلی به هم متصل می‌کند. در حالی که این فرآیند معمولاً بخشی از سئو در نظر گرفته می شود، می توانید آن را به عنوان نقشه ذهنی برای ارائه ایده نیز در نظر بگیرید.

با این مدل، به یک موضوع گسترده فکر کنید – مثلاً دستور العمل ها – و سپس آن را به موضوعات فرعی کوچکتر مانند دستور العمل های شام یا دستور العمل های برانچ تقسیم کنید. سپس، آن ها را به موضوعات خاص تری تقسیم کنید، مانند دستور العمل های شام ۲۰ دقیقه ای، دستور العمل های میموزا، و ایده های تزئین کیک. هر یک از این موضوعات می تواند پست وبلاگ خودش باشد.

 

اگر هنوز گیر کرده اید، این لیست از ایده های وبلاگ می تواند به شروع سریع فرآیند طوفان فکری کمک کند. آنها عبارتند از:

لیست ۳۰ تا ۳۰ (همچنین ۴۰ تا قبل از ۴۰ یا ۵۰ قبل از ۵۰)

منابع الهام شما

راهنمای مبتدیان

هک های صرفه جویی در زمان

چالشی که با آن روبرو شده اید

از این ایده ها برای راهنمایی خود استفاده کنید، اما با خیال راحت می توانید پیچ ​​و تاب خلاقانه خود را بر اساس جایگاه خود اضافه کنید.

۰۷. اولین پست وبلاگ خود را بنویسید

با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

با عنوان پست وبلاگ بیایید

نکات اصلی خود را مشخص کنید

محتوای جذاب بنویسید

درج تصاویر

بهینه سازی برای سئو

ویرایش و منتشر کنید

اکنون که ایده هایی به ذهن شما رسیده است، آماده غواصی در نوشتن هستید. بیایید به نحوه نوشتن یک پست وبلاگ از ابتدا تا انتها بپردازیم:

با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای ترغیب مردم به خواندن پست های شما بسیار مهم است. با هدف قرار دادن عبارات خاص با مقاله خود، شانس نمایش وبلاگ خود را در صفحات نتایج جستجو برای آن سوالات افزایش می دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید دستور پخت کیک هویج را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. شما می خواهید کلمات کلیدی مانند:

کیک هویج

دستور پخت کیک هویج

بهترین دستور پخت کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج

 

بسته به موضوع شما، برخی از کلمات کلیدی ممکن است واضح تر از سایرین باشند. می توانید کلمات کلیدی خود را با استفاده از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner اصلاح کنید یا می توانید از گزینه های پولی قوی تری مانند SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید .

 

در مرحله بعد، باید کلمات کلیدی انتخابی خود را در سراسر مقاله به صورت استراتژیک هدف قرار دهید. این به معنای دو چیز است: اول، شما باید آن عبارات را در سراسر پست خود بپاشید (اما سعی کنید این کار را تا حد امکان به صورت ارگانیک انجام دهید – هیچ کس پر کردن کلمات کلیدی غیرطبیعی را دوست ندارد). دوم، شما باید مقاله خود را بر اساس قالبی که در ۱۰ نتیجه جستجوی برتر برای آن کلمات کلیدی می بینید، ساختار دهید (همچنین می توانید در هنگام تصمیم گیری برای مدت زمان یک پست وبلاگ به این نتایج مراجعه کنید ).

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید مقاله ای در مورد دستور پخت کیک هویج مورد علاقه خود بنویسید. با بررسی رقبای خود شروع کنید – ۱۰ نتیجه جستجوی برتر در گوگل برای کلمه کلیدی “دستور پخت کیک هویج”.

وقتی آن عبارت را در موتور جستجو تایپ می کنید، متوجه خواهید شد که نتایج برتر به جای داستان به صورت مراحل شماره گذاری شده نوشته می شوند. بنابراین می توانید فرض کنید که اکثر خوانندگان قالب لیست را برای این نوع پست ها ترجیح می دهند. برای اینکه محتوای ارزشمندی را برای خوانندگان خود ارائه دهید – و در نتیجه در گوگل رتبه بالایی کسب کنید – باید بخواهید که پست شما فرمت مشابهی داشته باشد.

به همین ترتیب، شما می خواهید تمام نکات اصلی تحت پوشش رقبای خود را لمس کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید خلاق باشید. فقط می توان گفت که علاوه بر به اشتراک گذاشتن بینش اصلی خود، باید همه پایه ها را نیز پوشش دهید.

برای ادامه مثال، فرض می‌کنیم که وقتی «دستور پخت کیک هویج» را جستجو می‌کنید، نتایج جستجوی برتر شامل بخشی در مورد نحوه تهیه فراست پنیر خامه‌ای است. این شاخصی است که بسیاری از خوانندگان این محتوا را مفید می دانند. علاوه بر این، نشان می‌دهد که گوگل برای مقالاتی که شامل آن جزئیات است، اولویت دارد. پس عاقلانه است که این ایده را در مقاله خود لمس کنید.

نکات اصلی خود را مشخص کنید

تحقیق کلمات کلیدی به شما ایده ای در مورد بهترین قالب برای پست وبلاگ شما و همچنین بخش هایی که باید شامل شود، می دهد. این به طور طبیعی وارد مرحله طرح کلی فرآیند نوشتن می شود.

ابتدا، نوع پست وبلاگی را که می خواهید بنویسید انتخاب کنید. آیا این یک راهنمای چگونه خواهد بود؟ یک توصیه محصول؟ یک نوشته؟ هر کدام از قالب پست وبلاگ را که انتخاب کنید، قبل از ساختاربندی طرح کلی، باید ایده روشنی در ذهن داشته باشید.

سپس، از سرصفحه ها و زیر سربرگ ها استفاده کنید تا محتوای خود را به تکه های سازمان یافته و کوچک تقسیم کنید. در زیر هر عنوان، نکات اصلی را که در هر بخش قرار می دهید، یادداشت کنید. این اسکلت اولین پست وبلاگ شما خواهد بود.

برای کمک به طرح کلی خود از این قالب پست وبلاگ قابل دانلود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جاهای خالی را پر کنید:

 

با عنوان پست وبلاگ بیایید

بخش بعدی شروع یک مقاله وبلاگ با عنوان قوی ارائه می شود. شما می‌توانید در هر مرحله از فرآیند برنامه‌ریزی، عناوین وبلاگ خود را به دست آورید ، اما بهترین ایده‌ها اغلب در هنگام ایجاد طرح کلی ظاهر می‌شوند.

عنوان وبلاگ یک محتوای کوچک اما قدرتمند است. اغلب، تفاوت بین کلیک یا عدم کلیک افراد بر روی مقاله شما ایجاد می کند.

برای اینکه عناوین وبلاگتان جذاب و قانع کننده باشد، خود را به جای خوانندگان قرار دهید. به آنچه ممکن است آنها را مورد علاقه و هیجان قرار دهد فکر کنید و راهبردهای زیر را امتحان کنید:

واضح و مستقیم باشید

ارزش وعده داده شده

به احساسات خوانندگان خود متوسل شوید

کنجکاوی آنها را تحریک کنید

از طنز، همخوانی یا بازی با کلمات استفاده کنید

در اینجا چند ایده برای پر کردن عنوان وبلاگ وجود دارد که به شما کمک می کند:

 

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نوشتن یک عنوان برجسته وجود دارد. اگر کنجکاو هستید که بیشتر در مورد آنچه که یک تیتر را موفقیت آمیز می کند غواصی کنید، مطالعه سرفصل های مشترک Buzzsumo نیز یک منبع روشنگر است.

محتوای جذاب بنویسید

اکنون زمان آن است که شروع به تایپ کردن کنید. به خاطر داشته باشید که به یک مقدمه، متن اصلی که بر اساس سرصفحه ها و زیر سرفصل ها تقسیم شده است، و یک نتیجه (اختیاری) نیاز دارید.

در مقدمه، با یک حکایت جذاب، یک نقل قول یا آمار متقاعد کننده یا یک واقعیت جالب توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. سپس، خلاصه مختصری از آنچه مقاله در مورد آن است به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که مورد توجه خوانندگان خود قرار می گیرد.

سپس متن متن را با استفاده از طرح کلی خود به عنوان راهنما بنویسید. این جایی است که شما دانش و تخصص خود را به عنوان یک وبلاگ نویس به اشتراک می گذارید. مطمئن شوید که از کرک جلوگیری کنید. نوشتن برای نوشتن یکی از بزرگترین اشتباهات وبلاگ نویسی است . درعوض، مطمئن شوید که هر جمله معنادار است و مستقیماً بینش‌های اصلی و نکات کاربردی خود را به اشتراک بگذارید. شما همچنین باید از لحن صدایی استفاده کنید که با مخاطب شما طنین انداز شود، خواه خنده دار و غیررسمی باشد یا جدی و رسمی.

در نهایت، پست را با یک بخش پایانی کامل کنید. در حالی که هر وبلاگ شامل این بیت پایانی نمی شود، این یک راه خوب برای گره زدن ایده های شما و به اشتراک گذاشتن افکار پایانی شما است.

به خاطر داشته باشید که نوشتن یک پست وبلاگ می تواند چندین ساعت طول بکشد و این فرآیندی است که نباید عجله کرد. حداقل نیم روز را برای نوشتن اولین پیش نویس خود اختصاص دهید.

اگر بخواهید با ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی تصمیم بگیرید، راه های سریع تری برای تحقیق، برنامه ریزی و ایجاد محتوای وبلاگ وجود دارد. چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد – از جمله Open AI’s Chat GPT، Google’s BARD و موارد دیگر مانند Jasper.ai. فقط مطمئن شوید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به شدت ویرایش کنید، خروجی آن را چک کنید و فراموش نکنید که صدای و سبک خود را به محتوا بیاورید.

یک پست وبلاگ با هوش مصنوعی بنویسید

همانطور که تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی محبوب‌تر می‌شوند و خروجی آنها بهبود می‌یابد، در نظر گرفتن اینکه آیا از هوش مصنوعی برای نوشتن پست‌های وبلاگ استفاده شود یا خیر ، سؤال درستی است که بسیاری از وبلاگ‌نویسان از خود می‌پرسند. تولید محتوای هوش مصنوعی می تواند روند نوشتن وبلاگ را تسریع کند و به شما کمک کند بیشتر و سریعتر ایجاد کنید. با این حال، در تجربه ما، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان به درجه زیادی از ویرایش انسانی، بررسی واقعیت و تزریق تجربه به آن نیاز دارد. بنابراین اگرچه ممکن است به شما کمک کند تا پیش‌نویس‌ها را سریع‌تر بسازید، اما چیزی نیست که بتوانید تازه‌ای از یک تولیدکننده محتوای هوش مصنوعی منتشر کنید.

با این حال می‌توانید از هوش مصنوعی برای بخش‌های دیگر فرآیند نوشتن وبلاگ استفاده کنید. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

عناوین وبلاگ ایجاد کنید

عناوین و توضیحات متا را بنویسید

مقالات وبلاگ خود را ساختار دهید

به شما کمک می کند تا اشتباهات گرامری و املایی را تصحیح کنید

درج تصاویر

همانطور که وبلاگ خود را شروع می کنید، به یاد داشته باشید که انتخاب تصاویر شما می تواند برداشت کلی خوانندگان از مقاله شما را تقویت کند. چه عکس، اسکرین شات یا تصاویر را به مقالات خود اضافه کنید، آنها باید کاربردی و همچنین زیبا باشند. مطمئن شوید که آنها نکات اصلی شما را بیان می کنند و نمونه های مهم را در پست برجسته می کنند.

اگر تصاویر خود را ندارید، با مرور عکس‌های استوک رایگان در وب شروع کنید. Pexels و Unsplash هر دو سایت های محبوبی برای جمع آوری مطالب بصری هستند. اگرچه ممکن است در نهایت بخواهید از عکس‌هایی که خودتان می‌گیرید استفاده کنید، عکس‌های استوک راهی سریع برای شروع وبلاگ شما هستند.

بهینه سازی برای سئو

هنگامی که محتوای خود را ایجاد می کنید، چند نکته وجود دارد که باید قبل از زدن Publish به آنها توجه کنید. این مراحل در درجه اول حول محور استراتژی می چرخد، از بهبود سئوی وبلاگ تا ایجاد تبدیل از طریق مقاله شما. در اینجا یک چک لیست سریع پس از نوشتن برای راهنمایی شما آورده شده است:

کلمات کلیدی خود را دوباره بررسی کنید: برای بررسی استفاده از کلمات کلیدی، محتوای خود را به سرعت جستجو کنید (CTRL+F). آیا تمام کلمات کلیدی را که در نظر داشتید درج کردید؟ اگر نه، بررسی کنید که آیا فرصت های دیگری برای ترکیب کلمات کلیدی در سراسر مقاله شما وجود دارد یا خیر. (به خاطر داشته باشید که پر کردن کلمات کلیدی یک عمل بد در نظر گرفته می شود و موتورهای جستجو می توانند شما را به خاطر آن جریمه کنند. آنها را به طور طبیعی در متن بگنجانید، نه اینکه آنها را مجبور کنید.)
افزودن پیوندهای داخلی: یکی از ترفندهای هر وبلاگ نویس این است که بین پست های وبلاگ خود پیوند برقرار کنند (که به عنوان عمل پیوند داخلی نیز شناخته می شود). این به بهبود سئوی پست های شما کمک می کند و همچنین خوانندگان شما را تشویق می کند تا مقالات دیگر شما را مرور کنند. به جای پیوند تصادفی، باید بین پست‌های مرتبط با وبلاگ مرتبط باشید. این برای سئو بهتر است و همچنین لینک ها را برای خوانندگان شما ارزشمندتر می کند. اگر به تازگی وبلاگی را راه اندازی کرده اید و هنوز محتوای زیادی ندارید، فراموش نکنید که به پست های خود بازگردید و بعداً پیوندها را اضافه کنید.

گنجاندن CTA: ترفند بعدی در کتاب گنجاندن فراخوان‌ها برای اقدام (CTA) در سراسر مقاله است. این تکه‌های کوچک محتوا اغلب به شکل عباراتی مانند «اکنون بخرید»، «اشتراک» یا «بیشتر بخوانید» هستند. با قرار دادن دکمه‌های فراخوان در مقاله خود، می‌توانید خوانندگان را به خرید محصولات خود، مشترک شدن در خبرنامه یا کلیک کردن برای مطالعه بیشتر راهنمایی کنید.
از متن جایگزین استفاده کنید: از آنجایی که گوگل نمی تواند عکس ها را بخواند، وبلاگ نویسان اغلب یک توضیح کوتاه برای هر تصویر (به طور ایده آل با استفاده از کلمات کلیدی) اضافه می کنند تا به موتور جستجو کمک کند تا بفهمد چه چیزی نمایش داده می شود. این توضیحات که متن جایگزین نامیده می شود، به نمایش تصاویر شما در جستجوی تصاویر گوگل کمک می کند.
متادیتای پست خود را بنویسید: فراداده عبارتی است برای متنی که برای نمایش یک صفحه وب در نتایج جستجوی گوگل استفاده می شود. این شامل عنوان متا (همچنین به عنوان برچسب عنوان شناخته می شود) و توضیحات متا می باشد. گاهی اوقات، عنوان متا با عنوان پست وبلاگ شما یکسان است، در حالی که در موارد دیگر، می خواهید عنوان کمی متفاوت برای نمایش پست خود انتخاب کنید. در اینجا هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، تا زمانی که عنوان شما جذاب باشد و مهم ترین کلمه کلیدی شما را شامل شود. توضیحات متا، که قطعه کوتاهی از متن زیر عنوان متا است، باید شامل کلمات کلیدی اصلی شما نیز باشد و نکات اصلی مقاله را پیش‌نمایش کند.

 

URL خود را انتخاب کنید: هر صفحه وب دارای یک URL اختصاصی است و پست های وبلاگ شما تفاوتی ندارند. یک URL قوی به مقالات شما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند و معمولا حاوی یک کلمه کلیدی هستند. آدرس‌های اینترنتی پست وبلاگ اغلب به شکل www.yourdomainname.com/blog-post-keyword یا www.yourdomainname.com/blog/blog-post-keyword هستند .

ویرایش و منتشر کنید

شما اکنون هر آنچه برای اولین پست وبلاگ خود نیاز دارید دارید. آن را چند بار بخوانید و آن را با اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارید تا بررسی کنند. داشتن یک جفت چشم دوم، سوم یا چهارم همیشه مفید است.

هنگامی که فکر می کنید مقاله شما آماده است، آن را در وبلاگ خود آپلود کنید. پلت فرم وبلاگ نویسی شما همچنین مکانی برای تایپ متادیتا و URL برای شما خواهد داشت. پس از انجام این کار، Publish را بزنید و اجازه دهید جشن ها شروع شود.

۰۸. یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

وای! شما به تازگی اولین پست وبلاگ خود را نوشته اید. کمی استراحت کنید و وقتی آماده شدید، بقیه برنامه ارسال پست را در ماه برنامه ریزی کنید.

ایجاد یک تقویم سرمقاله بخش مهمی از راه اندازی یک وبلاگ است. این یک راه موثر برای اطمینان از انتشار مداوم محتوا است، به شما این امکان را می دهد که خود را به عنوان یک نویسنده مسئول بدانید و اطمینان حاصل کنید که از اهداف وبلاگ نویسی خود منحرف نمی شوید. خوانندگان شما محتوای جدید می خواهند و شما باید ارائه دهید. به علاوه، موتورهای جستجو در هنگام تعیین رتبه کلی سایت خود، تعداد دفعات انتشار شما را در نظر می گیرند.

احتمالاً از قبل تعداد انگشت شماری موضوع از جلسه طوفان فکری خود در مرحله ۶ دارید. اگر نه، از همین فرآیند برای ارائه ایده های جدید استفاده کنید. هنگامی که حداقل ۱۰ ایده دارید، شروع به ساخت یک تقویم محتوا کنید.

تقویم شما نیازی به هزینه ندارد و مطمئناً نیازی به استفاده از ابزارها یا پلتفرم های ناآشنا ندارد. Excel یا Google Sheets را باز کنید و از آنجا شروع به ایجاد یک برنامه زمانی کنید. ستون هایی که استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد، اما احتمالاً می خواهید بخش های مختلفی را برای تاریخ انتشار، عنوان وبلاگ، کلمات کلیدی اصلی، وضعیت مقاله و نظرات ایجاد کنید.

 

نکته حرفه ای: اگر می دانید که مستعد به تعویق انداختن هستید (آیا همه ما اینطور نیستیم؟)، یک تقویم Google باز کنید و مهلت های خود را در آنجا پر کنید. حتی می توانید بلوک های زمانی را در تقویم خود برای نوشتن کنار بگذارید.

چند وقت یکبار باید وبلاگ داشته باشید؟

هنگامی که یاد می گیرید چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنید، سوال بزرگی که مردم می پرسند این است که هر چند وقت یکبار باید محتوای جدید را منتشر کنند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه تعداد دفعات وبلاگ شما بیشتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت می کنید. هیچ پاسخ سیاه یا سفیدی برای اینکه دقیقاً چقدر است وجود ندارد، اما مطالعات ما را به چند آمار مهم اشاره کرده است :

۱۱ پست یا بیشتر در ماه باعث افزایش قابل توجه ترافیک می شود. در میان شرکت‌های کوچک با ۱۰ کارمند یا کمتر، آنهایی که حداقل ۱۱ پست وبلاگ در ماه منتشر می‌کردند، دو برابر بیشتر از آنهایی که دو تا پنج وبلاگ در ماه منتشر می‌کردند، ترافیک داشتند.

شرکت‌های کوچک همچنین دریافتند که انتشار حداقل ۱۱ پست در ماه، دو برابر بیشتر از کسانی که شش تا ۱۰ مقاله ماهانه منتشر می‌کنند، به دست می‌آورد. این مهم است اگر هدف شما به دست آوردن مشترکین، فروش محصولات یا کار به عنوان یک شرکت وابسته باشد (در مرحله ۱۰ در مورد آن بیشتر توضیح دهید).

 

اینکه چند وقت یکبار وبلاگ نویسی می کنید به اهداف شما نیز بستگی دارد . اگر هدف اصلی شما ایجاد آگاهی از برند است، با یک تا دو پست جدید در هفته شروع کنید. از سوی دیگر، اگر در درجه اول قصد دارید ترافیک وبلاگ را افزایش دهید ، در حالت ایده آل باید سه تا چهار پست جدید در هفته بنویسید.

همه اینها را در هنگام ایجاد تقویم تحریریه خود در نظر داشته باشید، اما اهداف خود را کوچک و دست یافتنی کنید. اگر ضرب‌الاجل‌های غیرواقعی تعیین کنید که نمی‌توانید به آنها عمل کنید، از مسیر خود دور می‌شوید و حتی دلسرد می‌شوید.

زمانی که به انتشار عادت کردید و عادت کردن به برنامه خود را به عادت تبدیل کردید، همیشه می توانید تلاش های خود را افزایش دهید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید مشارکت کنندگان مهمان را برای افزایش تعداد محتوای منتشر شده در هر هفته بیاورید.

۰۹. وبلاگ خود را تبلیغ کنید

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

یک خبرنامه وبلاگ ایجاد کنید

برای سایت های دیگر بنویسید

با یک جامعه موجود ارتباط برقرار کنید

در سایت های پرسش و گفتگو شرکت کنید

روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید

قالب های محتوای جدید را امتحان کنید

در این مرحله همه چیزهایی که برای راه اندازی وبلاگ نیاز دارید در اختیار دارید. این دو مرحله آخر بر چگونگی انتشار اخبار در مورد وبلاگ خود و تبدیل آن به یک ابزار درآمدزایی جدی تمرکز دارد.

برای جذب خوانندگان، باید راه های خلاقانه ای برای هدایت ترافیک به سایت خود بیابید. در حالی که بهبود سئو یک گام مهم است، روش‌های زیر نیز می‌توانند به شما در تبلیغ وبلاگتان کمک کنند . توجه داشته باشید که اکثر آنها کاملا رایگان هستند، در حالی که تعداد کمی (مانند تبلیغات) پولی هستند.

در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: رسانه های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای ارسال مطالب و جلب توجه به وبلاگ شما هستند. فرقی نمی کند وبلاگ خود را در فیس بوک ، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین تبلیغ کنید، این یک راه عالی برای دستیابی به خوانندگان جدید است.
یک خبرنامه وبلاگ ایجاد کنید: یک خبرنامه هفتگی ایمیل ارسال کنید تا خوانندگان خود را درگیر کنید و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ خود بازگردانید. این به شما کمک می کند تا یک پایگاه طرفداران وفادار داشته باشید. برای جذب مشترکین به لیست ایمیل وبلاگ خود در وهله اول، یک دکمه اشتراک برجسته در نوار ناوبری وب سایت خود، پاورقی و در پست های وبلاگ خود قرار دهید.

 

برای سایت های دیگر بنویسید: با انتشار محتوای خارج از وب سایت خود، شهرت خود را به عنوان یک نویسنده و متخصص در حوزه تخصصی خود تقویت کنید. در نظر بگیرید که یک حساب متوسط ​​باز کنید و نام خود را در آنجا ایجاد کنید، یا مقالاتی را در لینکدین پست کنید . همچنین باید مراقب فرصت های وبلاگ نویسی مهمان باشید که توسط نشریاتی مانند فوربس و کارآفرین ارائه می شود .
با یک جامعه موجود ارتباط برقرار کنید: گروه‌های فیس‌بوک، انجمن‌ها و گروه‌های لینکدین مکان‌هایی برای جمع‌آوری افراد علاقه‌مند به یک موضوع خاص هستند. اگر یک انجمن آنلاین پیدا کردید که به جایگاه وبلاگ شما مرتبط است، وب سایت خود را با آنها به اشتراک بگذارید و بین اعضای گروه آنها شبکه کنید.
در سایت های پرسش و گفتگو شرکت کنید: سایت هایی مانند Quora و Reddit به شما این فرصت را می دهند که وبلاگ خود را در موضوعات بحث برجسته کنید. از یکی از پست های وبلاگ خود برای پاسخ به یک سوال یا پیگیری یک نظر استفاده کنید، اما مطمئن شوید که به جای تبلیغاتی، مفید و آموزنده است.
روی تبلیغات پولی سرمایه‌گذاری کنید: علاوه بر اشتراک‌گذاری پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید پست‌های خود را با تبلیغات پولی تقویت کنید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند. به همین ترتیب، می توانید برای تبلیغات گوگل پول پرداخت کنید و از طریق موتور جستجو به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید.
فرمت‌های محتوای جدید را امتحان کنید: با استفاده از قالب‌های محتوای جدید، دسترسی خود را حتی بیشتر گسترش دهید. اینها اساساً همان اطلاعات ارائه شده در پست های شما را تغییر می دهند. به عنوان مثال، می توانید پست های وبلاگ خود را به ویدیو تبدیل کنید و یک کانال YouTube راه اندازی کنید. حتی ممکن است یک پادکست ایجاد کنید یا یک وبینار ارائه دهید. آسمان حد است

۱۰. از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید

 

چگونه از وبلاگ نویسی کسب درامد کنیم؟بازاریابی وابسته

در وبلاگ خود تبلیغ کنید

اشتراک های پولی را ارائه دهید

محتوای حمایت شده بنویسید

فروش کتاب های الکترونیکی و کالا

ارائه خدمات مشاوره ای

اگر به دنبال راه اندازی وبلاگی با خوانندگان زیاد هستید، به احتمال زیاد قصد دارید از محبوبیت وبلاگ خود نیز درآمد کسب کنید. ما قبلاً در مقاله به بازاریابی وابسته پرداختیم، اما بیایید در مورد این و سایر استراتژی‌های پول‌سازی که می‌توانند به شما در ایجاد درآمد غیرفعال از تلاش‌های نوشتن خود کمک کنند، بیشتر صحبت کنیم.

 

راه های بیشتری برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی وجود دارد . در اینجا یک مرور سریع از هر روش وجود دارد:

بازاریابی وابسته: این یکی از رایج ترین راه های کسب درآمد از وبلاگ نویسی است و شروع آن آسان است. وابستگان متوسط ​​می توانند روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند و این تعداد فقط با تجربه افزایش می یابد. برنامه های بازاریابی وابسته زیادی وجود دارد، اما Amazon Associates یک انتخاب محبوب برای مبتدیان است.
تبلیغات در وبلاگ: گزینه دیگر نمایش تبلیغات در وبلاگ شما است، به این معنی که اساساً املاک وبلاگ خود را به عنوان فضای تبلیغاتی می فروشید. این یک روش نسبتاً قابل اعتماد برای کسب درآمد است، زیرا با هر کلیک درآمد کسب خواهید کرد. اگر به دنبال این مسیر هستید، Google AdSense یکی از پرسودترین و محبوب ترین برنامه ها است.
ارائه اشتراک پولی: می‌دانید نیویورک تایمز چگونه شما را وادار می‌کند تا برای خواندن محتوای آن‌ها پول بپردازید؟ شما می توانید همین کار را با وبلاگ خود انجام دهید. در حالی که برخی از مقالات شما باید رایگان باشند، می‌توانید محتوای انحصاری ایجاد کنید که خوانندگان بتوانند از طریق طرح اشتراک به آن دسترسی داشته باشند.
محتوای حمایت‌شده بنویسید: با شرکت‌ها تماس بگیرید – یا با رشد وبلاگ‌تان، ارتباط برندها را با شما آسان کنید – در مورد فرصت‌های حمایت مالی. شما مقالاتی می نویسید که محصولات آن شرکت ها را تبلیغ می کنند و کسب و کار نیز به نوبه خود، پست ها را به شما جبران می کند.
فروش کتاب های الکترونیکی و کالا: همچنین می توانید کالاهای دیجیتال یا فیزیکی را مستقیماً از سایت خود بفروشید. این ممکن است شامل کالاهای مارک دار، محصولات مرتبط با رشته شما، یا کتاب های الکترونیکی و سایر منابع آنلاین باشد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که دکمه پرداخت را به صفحه اصلی خود اضافه کنید که خوانندگان شما می‌توانند روی آن کلیک کنند تا کالای شما را مرور کنند.
ارائه خدمات مشاوره ای: این رویکرد شامل استفاده از تجربه حرفه ای شما و استفاده از دانشی است که به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه ای به دست آورده اید. بر اساس بینش و تخصص خود، در مورد انواع خدمات مشاوره ای که ممکن است بتوانید به مشتریان خود ارائه دهید فکر کنید. اگر در حال نوشتن یک وبلاگ تغذیه هستید، یکی از این ایده ها می تواند ایجاد برنامه های غذایی سفارشی یا کار به عنوان مربی تغذیه برای مشتریان باشد.

 

۵ دلیل برای راه اندازی وبلاگ و آیا ارزشش را دارد؟

مردم به دلایل مختلفی وبلاگ را راه اندازی می کنند، که بسیاری از آنها به این معنی است که وبلاگ نویسی هنوز ارزش آن را دارد، برخی از این دلایل عبارتند از:

۰۱. ایده های خود را با جهان به اشتراک بگذارید

گاهی اوقات شما فقط می خواهید شنیده شوید و ایده های خود را به جهان منتقل کنید. اینجاست که یک وبلاگ می تواند کمک کند—این نوعی ارتباط و فضایی است که کاملاً متعلق به شماست. شما می توانید از خلاقیت و اشتیاق خود برای ایجاد فضایی که دقیقاً مطابق میل خود سفارشی شده است استفاده کنید تا بتوانید ایده ها، تخصص و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

۰۲. یک محصول یا خدمات را تبلیغ کنید

وبلاگ نویسی برای کسب و کار  راهی عالی برای جذب مشتریان بالقوه و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات است. علاوه بر این، وبلاگ نویسی برای سئوی وب سایت معجزه می کند.

۰۳. نام تجاری خود را بسازید

یک وبلاگ بستری برای نشان دادن دانش و مهارت های شما فراهم می کند، خود را به عنوان یک مرجع در زمینه خود معرفی می کنید و اعتبار و اعتماد مخاطبان خود را ایجاد می کند. همانطور که افیر هانان، متخصص توسعه وبلاگ و سئو  می‌گوید، “با تقویت روابط و همکاری در زمینه محتوا، می‌تواند به ایجاد پایه‌ای برای رهبری فکری و ایجاد قدرت هم برای شما و هم در صنعت شما کمک کند.”

۰۴. کسب درآمد

وبلاگ نویسی با صرف زمان و تلاش مداوم می تواند سودآور باشد. بهترین راه برای دیدن ثمرات پولی کار خود، ارسال منظم محتوای با کیفیت است که خوانندگان جدید را جذب می کند و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما می آورد. این به وبلاگ شما کمک می کند تا آگهی دهندگان را جذب کند و همچنین می تواند وضعیت شما را به عنوان یک تأثیرگذار آنلاین افزایش دهد که می تواند در را برای بازاریابی وابسته باز کند.

۰۵. یک جامعه بسازید

به لطف اینترنت، دیگر نیازی نیست در همان شهر، ایالت یا حتی کشور زندگی کنیم تا احساس کنیم با دیگران ارتباط داریم. یک وبلاگ، به عنوان بخشی از یک جامعه گسترده تر وبلاگ  ، فضایی را برای به اشتراک گذاشتن داستان، ایده ها و شروع گفتگو با افرادی در سراسر جهان با علایق متقابل ایجاد می کند. یک وبلاگ معمولاً دارای یک بخش نظرات است که در آن خوانندگان شما می توانند مستقیماً با شما صحبت کنند و به شما امکان می دهد در گفتگو شرکت کنید و روابط ایجاد کنید.

آیا برای راه اندازی وبلاگ دیر شده است؟

وبلاگ نویسی برای ایجاد صدا و جامعه برند شما بسیار مهم است و به شما امکان می دهد تا دسترسی خود را به مخاطبان مرتبطی که در غیر این صورت ممکن است وجود شما را ندانند گسترش دهید.

جودیت رویز ریکارت، سرپرست تیم رشد وبلاگ شرکت wixمیگوید:

وبلاگ ها هنوز هم یک راه محبوب و موثر برای به اشتراک گذاشتن افکار، ایده ها و تخصص شما با جهان هستند. در واقع وبلاگ نویسی یکی از محبوب ترین اشکال بازاریابی محتوا است. همچنین می تواند راهی عالی برای ایجاد یک جامعه و ارتباط با سایر افرادی باشد که علایق شما را به اشتراک می گذارند.

به یاد داشته باشید که اینترنت همچنان در حال رشد است و هر روز افراد بیشتری از آن استفاده می کنند. این بدان معناست که مخاطبان بالقوه زیادی برای وبلاگ شما نیز وجود دارد. در حالی که وبلاگ های زیادی وجود دارد، همیشه جایی برای صداها و دیدگاه های جدید وجود دارد. اگر چیزی منحصر به فرد برای به اشتراک گذاشتن دارید، مردم علاقه مند به خواندن آن خواهند بود. و بهترین بخش این است که ابزارها و پلتفرم های زیادی وجود دارد که ایجاد و مدیریت یک وبلاگ را آسان می کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا وبلاگ نویسی همچنان مرتبط است، از جمله:

موتورهای جستجو وبلاگ را دوست دارند

وبلاگ ها یک راه عالی برای بهبود سئوی وب سایت شما و رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هستند. این به این دلیل است که وبلاگ ها محتوای تازه و با کیفیتی را ارائه می دهند که به مخاطب هدف شما مرتبط است.
وبلاگ ها اقتدار ایجاد می کنند

وقتی پست های وبلاگ آموزنده و جذاب می نویسید، خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کنید. این می تواند به شما کمک کند تا مشتریان و مشتریان جدیدی جذب کنید و با مخاطبان فعلی خود اعتماد ایجاد کنید.
وبلاگ ها ارتباط ایجاد می کنند

وبلاگ ها بستری را برای شما فراهم می کنند تا افکار و ایده های خود را به اشتراک بگذارید و با سایر افرادی که علایق مشترک شما را دارند ارتباط برقرار کنید. این می تواند به شما کمک کند جامعه ای پیرامون برند خود بسازید. این امر به ویژه در مورد صنایع خدماتی صدق می کند، برای مثال وبلاگ های تناسب اندام راهی عالی برای ایجاد یک مخاطب وفادار متمرکز بر سلامتی هستند و تقریباً برای هر صنعتی همین امر صادق است.
وبلاگ ها منجر و فروش می شوند

هنگامی که پست های وبلاگی را می نویسید که به مخاطبان هدف خود مرتبط هستند، می توانید فراخوان هایی را برای اقدام بگنجانید که آنها را تشویق می کند تا درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند یا برای مشاوره با شما تماس بگیرند.

چشم انداز وبلاگ نویسی در سال های اخیر تغییر کرده است، با وجود وبلاگ های بیشتر و رقابت برای تعداد مخاطبان، فضا رقابتی تر شده است. دست در دست این رسانه های اجتماعی و ویدئو به روش های محبوب تر برای مصرف محتوا، به ویژه در بین مخاطبان جوان تر تبدیل شده اند. با این حال در میان همه این وبلاگ ها هنوز نقش مهمی در آمیخته بازاریابی محتوا دارند.

منابع وبلاگ نویسی – چگونه یک وبلاگ نویس شویم

همانطور که یاد می گیرید چگونه یک وبلاگ ایجاد کنید و یک وبلاگ نویس شوید، این منابع وبلاگ نویسی را مرور کنید تا به شما در روند نوشتن، سئو و موارد دیگر کمک کند:

چک لیست پست وبلاگ : این مراحل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه پایه ها را با اولین پست وبلاگ خود پوشش داده اید.
وبلاگ نویسی برای مبتدیان : این نکات اضافی را در مورد نحوه شروع وبلاگ خود از ابتدا بخوانید.
دوره های رایگان نوشتن آنلاین (Udemy) : Udemy را برای دوره های حرفه ای نویسندگی که به شما در توسعه مهارت های وبلاگ نویسی کمک می کند، مرور کنید.
آموزش رایگان SEO (Moz) : با این دوره آموزشی شش قسمتی رایگان، اصول سئو را بیاموزید.

ابزارهای وبلاگ نویسی

در نهایت، ابزارهای آنلاین بخش بزرگی از راه‌اندازی وبلاگ هستند، زیرا فرآیند را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کنند. در اینجا فهرستی سریع از برخی از ابزارهای مفید وبلاگ نویسی وجود دارد که می توانید برای راه اندازی وبلاگ از آنها استفاده کنید—فراموش نکنید آنها را برای مراجعات بعدی نشانک گذاری کنید:

Google Keyword Planner : اطلاعاتی را در مورد کلمات کلیدی که در پست های وبلاگ خود استفاده کنید، دریافت کنید.
گوگل آنالیتیکس : اطلاعاتی در مورد داده های وبلاگ خود به دست آورید تا عملکرد آن را تقویت کنید.
کنسول جستجوی گوگل : دید واضحی از تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و کلیک هایی که وبلاگ خود دریافت می کند داشته باشید.
تحلیلگر سرفصل ShareThrough : عنوان خود را تایپ کنید و در مورد نقاط قوت و ضعف آن بازخورد دریافت کنید.
Pexels : عکس‌های استوک رایگان را برای مقالات وبلاگ خود پیدا کنید.
Grammarly : نوشته خود را با ابزار ویرایش هوش مصنوعی مرور کنید.
BuzzSumo : محتوای پرطرفدار را برای ایجاد پست های مرتبط و هدفمند پیگیری کنید.
آسانا : برنامه نوشتن خود را با یک ابزار مدیریت وظایف آنلاین مدیریت کنید.

چگونه یک اینفوگرافیک وبلاگ راه اندازی کنیم

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. بیایید با یک اینفوگرافیک سریع پایان دهیم:

در این مرحله، شما تمام ابزارها و منابع مورد نیاز برای راه اندازی یک وبلاگ را دارید. شما نمی توانستید تلاش مفیدتری پیدا کنید، و من نمی توانستم بیشتر از این مفتخر باشم که به شما کمک کنم وبلاگ خود را راه اندازی کنید. با شروع این سفر جدید و وبلاگ نویسی شاد، می توانید این راهنما را به عنوان یک مرجع نشانه گذاری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *